Evropská poptávka po modelu Hyundai KONA Electric překonává očekávání. Zákazníci na tomto elektromobilu oceňují výkonný elektrický pohon, dlouhý dojezd a vzhled elegantního SUV. Hyundai nyní představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok. KONA Electric je tak pro ekologicky zaměřené řidiče, kteří požadují mobilitu budoucnosti bez kompromisů, ještě atraktivnější, mimo jiné díky nově nabízeným prvkům výbavy, jako je nabíjecí kabel pro nabíjení třífázovým střídavým proudem o výkonu 11 kW. Modernizovaný model KONA Electric bude dodáván od konce roku 2019.
Model KONA získal během prvního kompletního roku prodeje pro značku Hyundai nové skupiny zákazníků a výrazně přispěl k jejímu silnému postavení v rostoucím segmentu kompaktních SUV. Zejména pozoruhodná celosvětová poptávka po oblíbené verzi KONA Electric překonala dokonce i očekávání samotného výrobce. Hyundai reaguje na tuto obrovskou poptávku představením řady vylepšení tohoto velmi moderního SUV s nulovými emisemi.
Dalším užitečným prvkem výbavy nejnovějšího modelu KONA Electric je telematický systém Blue Link®. Jeho prostřednictvím nabízí Hyundai na vybraných trzích* služby pro síťově propojené automobily. Řidiči si mohou pomocí aplikace Blue Link na chytrém telefonu spustit svůj vůz KONA Electric nebo zapnout automatickou klimatizaci, aby se za chladného, resp. horkého počasí interiér vyhřál, případně ochladil již před odjezdem. Uživatelé služeb Blue Link mohou také na dálku odemknout dveře vozidla poté, co zadají kód PIN. Blue Link navíc poslouží i jako praktický diagnostický nástroj, který upozorní uživatele na jakoukoli potřebu servisu a údržby nebo řidiče informuje o místě, na němž vozidlo zaparkoval. Standardní služba eCall je také vítaným pomocníkem pro cestující, kteří mají k dispozici manuální tlačítko eCall. V případě vážnější nehody, při níž jsou aktivovány airbagy, jsou však záchranné služby přivolány automaticky.
Zákazníci budou mít nyní na výběr další vylepšení v podobě nejmodernějšího satelitního navigačního a multimediálního systému s novým 10,25“ centrálním dotykovým displejem, jehož širokoúhlé grafické rozhraní umožňuje dělené zobrazování. Cestující vzadu si budou moci užívat novou funkci vyhřívání zadních sedadel modelu KONA Electric.
„Hyundai síťově propojenými vozidly s nulovými emisemi, jako je KONA Electric, potvrzuje, že je jedním z průkopníků čisté mobility, který neustále usiluje o uspokojování poptávky rostoucího počtu spotřebitelů, požadujících ještě ekologičtější automobily,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.
KONA Electric bude rovněž nabízet třífázovou nabíječku pro nabíjení sady akumulátorů výkonem až 11 kW. Pro řidiče kompaktního elektrického SUV to znamená ještě více flexibility v každodenním životě. Tato metoda nabíjení významně zkracuje dobu potřebnou k doplnění zásoby elektrické energie. Zákazníci mohou používat veřejné nabíjecí stanice s třífázovým střídavým proudem nebo kompatibilní nástěnnou nabíječku pro domácí využití. Toto kompaktní SUV je díky možnosti ještě komfortnějšího a rychlejšího nabíjení mimořádně praktické pro jakýkoli druh provozu. Režim ECO optimalizuje provozní vlastnosti z hlediska maximálního využití kapacity akumulátorů s cílem prodloužit dojezd na maximum.
Systém řízení nabíjecího procesu přehledně poskytuje informace o očekávané době nabíjení a disponibilním dojezdu. Je-li zapotřebí pouze částečné nabití, nebo má-li být vůz KONA nabíjen ve specifickém čase, mohou si spotřebitelé snadno naprogramovat obě možnosti předem. Také tyto funkce lze ovládat prostřednictvím aplikace Blue Link na chytrém telefonu.
Hyundai neustále rozšiřuje progresivní produktovou řadu vozidel s hybridním a elektrickým pohonem, včetně palivových článků, která patří mezi klíčové faktory úspěchu této značky. Kromě modelu KONA Electric mají ekologicky zaměření řidiči na výběr široké portfolio modelů pro budoucí mobilitu, které zahrnuje trojici elektrifikovaných modelů IONIQ (Hybrid, Plug-in, Electric), 48V hybridní verze modelu Tucson a NEXO s palivovým článkem na vodík. Hyundai je díky tomuto portfoliu lídrem na trhu vozidel s elektrifikovanými pohony a spotřebitelům nabízí nebývalý výběr vozidel s nízkými až nulovými emisemi.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.