Evropská poptávka po modelu Hyundai KONA Electric překonává očekávání. Zákazníci na tomto elektromobilu oceňují výkonný elektrický pohon, dlouhý dojezd a vzhled elegantního SUV. Hyundai nyní představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok. KONA Electric je tak pro ekologicky zaměřené řidiče, kteří požadují mobilitu budoucnosti bez kompromisů, ještě atraktivnější, mimo jiné díky nově nabízeným prvkům výbavy, jako je nabíjecí kabel pro nabíjení třífázovým střídavým proudem o výkonu 11 kW. Modernizovaný model KONA Electric bude dodáván od konce roku 2019.
Model KONA získal během prvního kompletního roku prodeje pro značku Hyundai nové skupiny zákazníků a výrazně přispěl k jejímu silnému postavení v rostoucím segmentu kompaktních SUV. Zejména pozoruhodná celosvětová poptávka po oblíbené verzi KONA Electric překonala dokonce i očekávání samotného výrobce. Hyundai reaguje na tuto obrovskou poptávku představením řady vylepšení tohoto velmi moderního SUV s nulovými emisemi.
Dalším užitečným prvkem výbavy nejnovějšího modelu KONA Electric je telematický systém Blue Link®. Jeho prostřednictvím nabízí Hyundai na vybraných trzích* služby pro síťově propojené automobily. Řidiči si mohou pomocí aplikace Blue Link na chytrém telefonu spustit svůj vůz KONA Electric nebo zapnout automatickou klimatizaci, aby se za chladného, resp. horkého počasí interiér vyhřál, případně ochladil již před odjezdem. Uživatelé služeb Blue Link mohou také na dálku odemknout dveře vozidla poté, co zadají kód PIN. Blue Link navíc poslouží i jako praktický diagnostický nástroj, který upozorní uživatele na jakoukoli potřebu servisu a údržby nebo řidiče informuje o místě, na němž vozidlo zaparkoval. Standardní služba eCall je také vítaným pomocníkem pro cestující, kteří mají k dispozici manuální tlačítko eCall. V případě vážnější nehody, při níž jsou aktivovány airbagy, jsou však záchranné služby přivolány automaticky.
Zákazníci budou mít nyní na výběr další vylepšení v podobě nejmodernějšího satelitního navigačního a multimediálního systému s novým 10,25“ centrálním dotykovým displejem, jehož širokoúhlé grafické rozhraní umožňuje dělené zobrazování. Cestující vzadu si budou moci užívat novou funkci vyhřívání zadních sedadel modelu KONA Electric.
„Hyundai síťově propojenými vozidly s nulovými emisemi, jako je KONA Electric, potvrzuje, že je jedním z průkopníků čisté mobility, který neustále usiluje o uspokojování poptávky rostoucího počtu spotřebitelů, požadujících ještě ekologičtější automobily,“ říká Thomas A. Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe.
KONA Electric bude rovněž nabízet třífázovou nabíječku pro nabíjení sady akumulátorů výkonem až 11 kW. Pro řidiče kompaktního elektrického SUV to znamená ještě více flexibility v každodenním životě. Tato metoda nabíjení významně zkracuje dobu potřebnou k doplnění zásoby elektrické energie. Zákazníci mohou používat veřejné nabíjecí stanice s třífázovým střídavým proudem nebo kompatibilní nástěnnou nabíječku pro domácí využití. Toto kompaktní SUV je díky možnosti ještě komfortnějšího a rychlejšího nabíjení mimořádně praktické pro jakýkoli druh provozu. Režim ECO optimalizuje provozní vlastnosti z hlediska maximálního využití kapacity akumulátorů s cílem prodloužit dojezd na maximum.
Systém řízení nabíjecího procesu přehledně poskytuje informace o očekávané době nabíjení a disponibilním dojezdu. Je-li zapotřebí pouze částečné nabití, nebo má-li být vůz KONA nabíjen ve specifickém čase, mohou si spotřebitelé snadno naprogramovat obě možnosti předem. Také tyto funkce lze ovládat prostřednictvím aplikace Blue Link na chytrém telefonu.
Hyundai neustále rozšiřuje progresivní produktovou řadu vozidel s hybridním a elektrickým pohonem, včetně palivových článků, která patří mezi klíčové faktory úspěchu této značky. Kromě modelu KONA Electric mají ekologicky zaměření řidiči na výběr široké portfolio modelů pro budoucí mobilitu, které zahrnuje trojici elektrifikovaných modelů IONIQ (Hybrid, Plug-in, Electric), 48V hybridní verze modelu Tucson a NEXO s palivovým článkem na vodík. Hyundai je díky tomuto portfoliu lídrem na trhu vozidel s elektrifikovanými pohony a spotřebitelům nabízí nebývalý výběr vozidel s nízkými až nulovými emisemi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.