Bentley Continental první generace bylo na první pohled velice elegantní auto, které plnilo svou reprezentativní funkci na jedničku. Jeho jízdní vlastnosti už ale tolik chvály nesklízely a kvůli jeho vysoké hmotnost a jiné neobratnosti by mu přezdívka „tank" určitě nebyla úplně cizí. V Rusku se však rozhodli stvořit z první generace Continentalu GT skutečný tank. A ne jen tak obyčejný - tohle je totiž Bentely Ultratank
Většina šílených kreací z Ruska, na které jsme vás v minulosti upozorňovali, obvykle pochází od kutilů z YouTube kanálu Garage54. Rusko je však velká země a Vlad rozhodně není jediným, kdo dokáže realizovat podobně šílené nápady. Bentley Continental totiž postavili lidé z YouTube kanálu AcademeG.
Tohle jméno vám možná na první dobrou nic neřekne, nicméně v minulosti už jsme o těchto borcích také psali. Ze zdemolovaného BMW X5 M si totiž postavili hodně stylovou buginu, kterou pak pořádně provětrali na místním offroadovém polygonu. A jakmile je to přestalo bavit, vyndali z BMW jeho motor o výkonu cca 600 koní a instalovali ho do náklaďáku ZIL-130. Působivé, že?
Jeden z posledních počinů těchto kutilů nám však naprosto vyrazil dech, neboť jejich zpracování tanku Bentley je propracované až k tomu nejmenšímu detailu. Nejedná se o žádnou jednoduchou konverzi, ale poctivou stavbu auta od začátku do konce. Ovšem jen tak je možné, aby stroj stoprocentně fungoval.
Dost už ale řečí okolo. Na videích YouTube kanálu AcademeG můžeme vidět poměrně detailní postup přestavby, která ale ještě nejspíš stále není hotová. Na Instagramu už se však objevilo i video, na kterém se částečně rozpracovaný prototyp šplhá do kopce a projíždí se po louce. A pohled je to věru zajímavý.
Bohužel nemáme příliš mnoho informací technického charakteru, podle webu Autoevolution, který na přestavbu upozornil, by však stroj měl být osazen 6.0 litrovým motorem V12, který poskytuje tak akorát výkonu pro podobný projekt.
Z videa můžeme vidět, že kvůli instalaci pásů muselo Bentley dostat zcela nový podvozek s novou nápravou a chybět nemohou ani speciální gumové pásy. Dokonce i řízení by měla probíhat podobně, jako u tradičního tanku, tedy pomocí přibrzďování pásů. Během krátkého pohledu do interiéru je však vidět, že místo tradičních pák (tzv. rajčáky) má Bentley stále svůj prémiové vyhlížející interiér - a to včetně volantu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuПоздравляю всех с Днём Победы, сегодня мы готовим для вас эпичный видос !!!
Technicky už by mohl být projekt dokončen, zbývá však ještě otázka, jak moc se bude vyvíjet jeho vzhled. A to ať už se bavíme o interiéru, nebo exteriéru. V každém případě si však počkáme, až se na YouTube kanálu AcademeG objeví i finální video s již plně dokončeným strojem.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?