Bentley Continental první generace bylo na první pohled velice elegantní auto, které plnilo svou reprezentativní funkci na jedničku. Jeho jízdní vlastnosti už ale tolik chvály nesklízely a kvůli jeho vysoké hmotnost a jiné neobratnosti by mu přezdívka „tank" určitě nebyla úplně cizí. V Rusku se však rozhodli stvořit z první generace Continentalu GT skutečný tank. A ne jen tak obyčejný - tohle je totiž Bentely Ultratank
Většina šílených kreací z Ruska, na které jsme vás v minulosti upozorňovali, obvykle pochází od kutilů z YouTube kanálu Garage54. Rusko je však velká země a Vlad rozhodně není jediným, kdo dokáže realizovat podobně šílené nápady. Bentley Continental totiž postavili lidé z YouTube kanálu AcademeG.
Tohle jméno vám možná na první dobrou nic neřekne, nicméně v minulosti už jsme o těchto borcích také psali. Ze zdemolovaného BMW X5 M si totiž postavili hodně stylovou buginu, kterou pak pořádně provětrali na místním offroadovém polygonu. A jakmile je to přestalo bavit, vyndali z BMW jeho motor o výkonu cca 600 koní a instalovali ho do náklaďáku ZIL-130. Působivé, že?
Jeden z posledních počinů těchto kutilů nám však naprosto vyrazil dech, neboť jejich zpracování tanku Bentley je propracované až k tomu nejmenšímu detailu. Nejedná se o žádnou jednoduchou konverzi, ale poctivou stavbu auta od začátku do konce. Ovšem jen tak je možné, aby stroj stoprocentně fungoval.
Dost už ale řečí okolo. Na videích YouTube kanálu AcademeG můžeme vidět poměrně detailní postup přestavby, která ale ještě nejspíš stále není hotová. Na Instagramu už se však objevilo i video, na kterém se částečně rozpracovaný prototyp šplhá do kopce a projíždí se po louce. A pohled je to věru zajímavý.
Bohužel nemáme příliš mnoho informací technického charakteru, podle webu Autoevolution, který na přestavbu upozornil, by však stroj měl být osazen 6.0 litrovým motorem V12, který poskytuje tak akorát výkonu pro podobný projekt.
Z videa můžeme vidět, že kvůli instalaci pásů muselo Bentley dostat zcela nový podvozek s novou nápravou a chybět nemohou ani speciální gumové pásy. Dokonce i řízení by měla probíhat podobně, jako u tradičního tanku, tedy pomocí přibrzďování pásů. Během krátkého pohledu do interiéru je však vidět, že místo tradičních pák (tzv. rajčáky) má Bentley stále svůj prémiové vyhlížející interiér - a to včetně volantu.
Zobrazit příspěvek na InstagramuПоздравляю всех с Днём Победы, сегодня мы готовим для вас эпичный видос !!!
Technicky už by mohl být projekt dokončen, zbývá však ještě otázka, jak moc se bude vyvíjet jeho vzhled. A to ať už se bavíme o interiéru, nebo exteriéru. V každém případě si však počkáme, až se na YouTube kanálu AcademeG objeví i finální video s již plně dokončeným strojem.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?