Elektromobily Tesla se chlubí řadou technologických zajímavostí, mezi které patří i i funkce přivolání z parkovacího místa „Summon." A zatímco dříve uměla Tesla po aktivaci této funkce pouze rovně zajet či vycouvat z parkovacího místa, některé modely již testují pokročilou funkci, díky které se vůz sám automaticky přistaví na místo, kam ho pošlete.
Funkci „Summon," tedy jakéhosi přivolání, nabídla Tesla poprvé již před lety. Od té doby však funkci stále zlepšuje a v jejím posledním provedení nabízí některým uživatelům funkce, o kterých se mnohým ani nesnilo. Pomocí aplikace lze totiž vůz přivolat až na vzdálenost cca 46 metrů a to stisknutím jediného tlačítka. Vůz si vás přitom buď sám najde, nebo mu určitě cílovou lokaci pomocí map.
Tato funkce „Enhanced Summon," tedy lepšího přivolání, je však zatím pouze ve fázi beta-testování a podle videí na YouTube bude potřeba ještě nějaký ten vývoj. Jak je totiž z videí patrné, Tesla má občas problémy udržet se ve svém pruhu / jet při kraji, místy provádí zbytečné manévry, dlouho ji trvá přeřadit z couvání na jízdu dopředu, zbytečně točí koly na místě a rychlost elektromobilu je omezena na pouhých 4,8 km/h.
Právě kvůli tomu však probíhá uzavřené beta-testování, pomocí kterého by měl technici tyto drobné nedostatky vyladit. Kdokoliv však funkci vyzkoušel, byl z ní podle reakcí na videích, na která upozornil web Motor Trend, nadšený. Většina lidí sice nejdřív musela překonat pochopitelné obavy, nicméně poté se dostavil údiv a nadšení.
YouTuberka z kanálu Like Tesla navíc předvedla i schopnost elektromobilu zastavit před nečekanou překážkou a hledat alternativní trasy. Senzory elektromobilu jsou tak evidentně stále aktivní a neměla by hrozit ani žádná srážka. A pokud by majitel vozu neměl z jeho jízdy dobrý pocit, stačí pouze zvednout prst z tlačítka na displeji telefonu a Tesla se okamžitě zastaví.
Nabízí se samozřejmě otázka, kdo tuto funkci využije v praxi a jak na ni budou reagovat zákonodárci, nicméně z technického hlediska se jedná o velice zajímavý počin. A už kvůli téhle inovativnosti by si podle nás Tesla rozhodně zasloužila přežit i současnou krizi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.