Elektromobily Tesla se chlubí řadou technologických zajímavostí, mezi které patří i i funkce přivolání z parkovacího místa „Summon." A zatímco dříve uměla Tesla po aktivaci této funkce pouze rovně zajet či vycouvat z parkovacího místa, některé modely již testují pokročilou funkci, díky které se vůz sám automaticky přistaví na místo, kam ho pošlete.
Funkci „Summon," tedy jakéhosi přivolání, nabídla Tesla poprvé již před lety. Od té doby však funkci stále zlepšuje a v jejím posledním provedení nabízí některým uživatelům funkce, o kterých se mnohým ani nesnilo. Pomocí aplikace lze totiž vůz přivolat až na vzdálenost cca 46 metrů a to stisknutím jediného tlačítka. Vůz si vás přitom buď sám najde, nebo mu určitě cílovou lokaci pomocí map.
Tato funkce „Enhanced Summon," tedy lepšího přivolání, je však zatím pouze ve fázi beta-testování a podle videí na YouTube bude potřeba ještě nějaký ten vývoj. Jak je totiž z videí patrné, Tesla má občas problémy udržet se ve svém pruhu / jet při kraji, místy provádí zbytečné manévry, dlouho ji trvá přeřadit z couvání na jízdu dopředu, zbytečně točí koly na místě a rychlost elektromobilu je omezena na pouhých 4,8 km/h.
Právě kvůli tomu však probíhá uzavřené beta-testování, pomocí kterého by měl technici tyto drobné nedostatky vyladit. Kdokoliv však funkci vyzkoušel, byl z ní podle reakcí na videích, na která upozornil web Motor Trend, nadšený. Většina lidí sice nejdřív musela překonat pochopitelné obavy, nicméně poté se dostavil údiv a nadšení.
YouTuberka z kanálu Like Tesla navíc předvedla i schopnost elektromobilu zastavit před nečekanou překážkou a hledat alternativní trasy. Senzory elektromobilu jsou tak evidentně stále aktivní a neměla by hrozit ani žádná srážka. A pokud by majitel vozu neměl z jeho jízdy dobrý pocit, stačí pouze zvednout prst z tlačítka na displeji telefonu a Tesla se okamžitě zastaví.
Nabízí se samozřejmě otázka, kdo tuto funkci využije v praxi a jak na ni budou reagovat zákonodárci, nicméně z technického hlediska se jedná o velice zajímavý počin. A už kvůli téhle inovativnosti by si podle nás Tesla rozhodně zasloužila přežit i současnou krizi.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.