Elektromobily Tesla se chlubí řadou technologických zajímavostí, mezi které patří i i funkce přivolání z parkovacího místa „Summon." A zatímco dříve uměla Tesla po aktivaci této funkce pouze rovně zajet či vycouvat z parkovacího místa, některé modely již testují pokročilou funkci, díky které se vůz sám automaticky přistaví na místo, kam ho pošlete.
Funkci „Summon," tedy jakéhosi přivolání, nabídla Tesla poprvé již před lety. Od té doby však funkci stále zlepšuje a v jejím posledním provedení nabízí některým uživatelům funkce, o kterých se mnohým ani nesnilo. Pomocí aplikace lze totiž vůz přivolat až na vzdálenost cca 46 metrů a to stisknutím jediného tlačítka. Vůz si vás přitom buď sám najde, nebo mu určitě cílovou lokaci pomocí map.
Tato funkce „Enhanced Summon," tedy lepšího přivolání, je však zatím pouze ve fázi beta-testování a podle videí na YouTube bude potřeba ještě nějaký ten vývoj. Jak je totiž z videí patrné, Tesla má občas problémy udržet se ve svém pruhu / jet při kraji, místy provádí zbytečné manévry, dlouho ji trvá přeřadit z couvání na jízdu dopředu, zbytečně točí koly na místě a rychlost elektromobilu je omezena na pouhých 4,8 km/h.
Právě kvůli tomu však probíhá uzavřené beta-testování, pomocí kterého by měl technici tyto drobné nedostatky vyladit. Kdokoliv však funkci vyzkoušel, byl z ní podle reakcí na videích, na která upozornil web Motor Trend, nadšený. Většina lidí sice nejdřív musela překonat pochopitelné obavy, nicméně poté se dostavil údiv a nadšení.
YouTuberka z kanálu Like Tesla navíc předvedla i schopnost elektromobilu zastavit před nečekanou překážkou a hledat alternativní trasy. Senzory elektromobilu jsou tak evidentně stále aktivní a neměla by hrozit ani žádná srážka. A pokud by majitel vozu neměl z jeho jízdy dobrý pocit, stačí pouze zvednout prst z tlačítka na displeji telefonu a Tesla se okamžitě zastaví.
Nabízí se samozřejmě otázka, kdo tuto funkci využije v praxi a jak na ni budou reagovat zákonodárci, nicméně z technického hlediska se jedná o velice zajímavý počin. A už kvůli téhle inovativnosti by si podle nás Tesla rozhodně zasloužila přežit i současnou krizi.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.