Elektromobily Tesla se chlubí řadou technologických zajímavostí, mezi které patří i i funkce přivolání z parkovacího místa „Summon." A zatímco dříve uměla Tesla po aktivaci této funkce pouze rovně zajet či vycouvat z parkovacího místa, některé modely již testují pokročilou funkci, díky které se vůz sám automaticky přistaví na místo, kam ho pošlete.
Funkci „Summon," tedy jakéhosi přivolání, nabídla Tesla poprvé již před lety. Od té doby však funkci stále zlepšuje a v jejím posledním provedení nabízí některým uživatelům funkce, o kterých se mnohým ani nesnilo. Pomocí aplikace lze totiž vůz přivolat až na vzdálenost cca 46 metrů a to stisknutím jediného tlačítka. Vůz si vás přitom buď sám najde, nebo mu určitě cílovou lokaci pomocí map.
Tato funkce „Enhanced Summon," tedy lepšího přivolání, je však zatím pouze ve fázi beta-testování a podle videí na YouTube bude potřeba ještě nějaký ten vývoj. Jak je totiž z videí patrné, Tesla má občas problémy udržet se ve svém pruhu / jet při kraji, místy provádí zbytečné manévry, dlouho ji trvá přeřadit z couvání na jízdu dopředu, zbytečně točí koly na místě a rychlost elektromobilu je omezena na pouhých 4,8 km/h.
Právě kvůli tomu však probíhá uzavřené beta-testování, pomocí kterého by měl technici tyto drobné nedostatky vyladit. Kdokoliv však funkci vyzkoušel, byl z ní podle reakcí na videích, na která upozornil web Motor Trend, nadšený. Většina lidí sice nejdřív musela překonat pochopitelné obavy, nicméně poté se dostavil údiv a nadšení.
YouTuberka z kanálu Like Tesla navíc předvedla i schopnost elektromobilu zastavit před nečekanou překážkou a hledat alternativní trasy. Senzory elektromobilu jsou tak evidentně stále aktivní a neměla by hrozit ani žádná srážka. A pokud by majitel vozu neměl z jeho jízdy dobrý pocit, stačí pouze zvednout prst z tlačítka na displeji telefonu a Tesla se okamžitě zastaví.
Nabízí se samozřejmě otázka, kdo tuto funkci využije v praxi a jak na ni budou reagovat zákonodárci, nicméně z technického hlediska se jedná o velice zajímavý počin. A už kvůli téhle inovativnosti by si podle nás Tesla rozhodně zasloužila přežit i současnou krizi.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?