Tesla na dálkové ovládání? Automobilka zásadně vylepšuje funkci „Přivolání"

Funkce „Enhanced Summon" dělá z Tesly auto na dálkové ovládání. Zatím je však pouze v režimu beta-testování (YouTube/LikeTesla)
Funkce „Enhanced Summon" dělá z Tesly auto na dálkové ovládání. Zatím je však pouze v režimu beta-testování (YouTube/LikeTesla), foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. května 2019 08:57
Sdílej:

Elektromobily Tesla se chlubí řadou technologických zajímavostí, mezi které patří i i funkce přivolání z parkovacího místa „Summon." A zatímco dříve uměla Tesla po aktivaci této funkce pouze rovně zajet či vycouvat z parkovacího místa, některé modely již testují pokročilou funkci, díky které se vůz sám automaticky přistaví na místo, kam ho pošlete.

Funkci „Summon," tedy jakéhosi přivolání, nabídla Tesla poprvé již před lety. Od té doby však funkci stále zlepšuje a v jejím posledním provedení nabízí některým uživatelům funkce, o kterých se mnohým ani nesnilo. Pomocí aplikace lze totiž vůz přivolat až na vzdálenost cca 46 metrů a to stisknutím jediného tlačítka. Vůz si vás přitom buď sám najde, nebo mu určitě cílovou lokaci pomocí map.

Tato funkce „Enhanced Summon," tedy lepšího přivolání, je však zatím pouze ve fázi beta-testování a podle videí na YouTube bude potřeba ještě nějaký ten vývoj. Jak je totiž z videí patrné, Tesla má občas problémy udržet se ve svém pruhu / jet při kraji, místy provádí zbytečné manévry, dlouho ji trvá přeřadit z couvání na jízdu dopředu, zbytečně točí koly na místě a rychlost elektromobilu je omezena na pouhých 4,8 km/h.

Právě kvůli tomu však probíhá uzavřené beta-testování, pomocí kterého by měl technici tyto drobné nedostatky vyladit. Kdokoliv však funkci vyzkoušel, byl z ní podle reakcí na videích, na která upozornil web Motor Trend, nadšený. Většina lidí sice nejdřív musela překonat pochopitelné obavy, nicméně poté se dostavil údiv a nadšení.

YouTuberka z kanálu Like Tesla navíc předvedla i schopnost elektromobilu zastavit před nečekanou překážkou a hledat alternativní trasy. Senzory elektromobilu jsou tak evidentně stále aktivní a neměla by hrozit ani žádná srážka. A pokud by majitel vozu neměl z jeho jízdy dobrý pocit, stačí pouze zvednout prst z tlačítka na displeji telefonu a Tesla se okamžitě zastaví.

Nabízí se samozřejmě otázka, kdo tuto funkci využije v praxi a jak na ni budou reagovat zákonodárci, nicméně z technického hlediska se jedná o velice zajímavý počin. A už kvůli téhle inovativnosti by si podle nás Tesla rozhodně zasloužila přežit i současnou krizi.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.