Infotainment, nebo chcete-li multimediální systém, je již dnes součástí prakticky každého lépe vybaveného vozu. A ačkoliv se jedná jen o prvek komfortní výbavy, rozhodně může ovlivnit zážitek z celé jízdy / užívání automobilu. Jaká automobilka se však může pochlubit tím vůbec nejlepším? Na tuto otázku se zaměřil americký Consumer Reports.
Consumer Reports se specializuje na rozsáhlé výzkumy uživatelské spokojenosti, přičemž během tohoto výzkumu získal data od uživatelů přes 60 000 automobilů. Hodnocení pak probíhalo na bázi spokojenosti, respektive jaké procento uživatelů vozu je se svým infotainmentem spokojeno. A zatímco vůz na prvním místě získal 86 % spokojenosti, poslední bohužel jen 46 %.
V tabulce se přitom mohou některé automobilky objevit i dvakrát, v závislosti na multimediálních systémech, které v současnosti nabízejí. To je příklad třeba Audi, BMW, Hondy nebo Lexusu. Nicméně kdo tedy skončil na prvních třech pozicích a kdo ve výzkumu propadl?
Na první příčce se usadil technologický gigant Tesla, u kterého se dala vysoká spokojenost vcelku očekávat. Výzkum pak ukázal, že z dotázaných bylo s multimediálním systémem Tesly spokojeno 86 % lidí. Na druhém místě pak skončila automobilka BMW se systémem iDrive s Gesture Control, se kterým je spokojeno 80 % uživatelů. BMW se však objevuje v tabulce ještě jednou, tentokrát se systémem iDrive Touch, který má 68 % spokojených uživatelů. Na třetím místě pak skončila značka Genesis s 75 % spokojených uživatelů.
Například Fiat Chrysler má 72 % spokojených uživatelů, Porsche 69 % a Volkswagen, stejně jako Audi MMI s virtuálním kokpitem, 68 %. Systém používaný automobilkami Kia/Hyundai získal 67 %, Mercedes-Benz i Toyota mají 58 %, Subaru 55 % a Mazda 53 %. Na posledním místě pak skončila automobilka Lexus se systémem Remote Touchpad, který získal jen 46 %.
Uživatelé však v průzkumu ukázali, že spokojenější než s vlastním infotainmentem bývají s možností propojit s automobilem vlastní telefon. Zatímco tradiční zabudované infotainmenty si obecně získaly 58 % spokojených uživatelů, o procento lépe na tom byl Android Auto a Apple CarPlay získal dokonce 68 % spokojených uživatelů.
Consumer Reports navíc dodává, že pokud se chystáte na nákup nového vozu, měl by mít jeho infotainment úhlopříčku přinejmenším sedm palců. Doporučuje se také vyzkoušet plynulost systému, jeho reakce na zadávání příkazů a také funkce hlasového ovládání, pokud je jím vůz vybaven.
My se pak z osobní zkušenosti přimlouváme za systémy, které kromě dotykové obrazovky nabízejí i ještě ovládání pomocí klasických tlačítek nebo otočných voličů. Mnohokrát jsme se totiž setkali se systémy, jejichž ovládání příliš odvádí odvádí pozornost řidiče od řízení. A to je pokaždé špatně. Pokud tedy vybíráte nový vůz, určitě se zaměřte i na infotainment.
Kompletní výsledky průzkumu pak naleznete přímo na webu Consumer Reports
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.