Infotainment, nebo chcete-li multimediální systém, je již dnes součástí prakticky každého lépe vybaveného vozu. A ačkoliv se jedná jen o prvek komfortní výbavy, rozhodně může ovlivnit zážitek z celé jízdy / užívání automobilu. Jaká automobilka se však může pochlubit tím vůbec nejlepším? Na tuto otázku se zaměřil americký Consumer Reports.
Consumer Reports se specializuje na rozsáhlé výzkumy uživatelské spokojenosti, přičemž během tohoto výzkumu získal data od uživatelů přes 60 000 automobilů. Hodnocení pak probíhalo na bázi spokojenosti, respektive jaké procento uživatelů vozu je se svým infotainmentem spokojeno. A zatímco vůz na prvním místě získal 86 % spokojenosti, poslední bohužel jen 46 %.
V tabulce se přitom mohou některé automobilky objevit i dvakrát, v závislosti na multimediálních systémech, které v současnosti nabízejí. To je příklad třeba Audi, BMW, Hondy nebo Lexusu. Nicméně kdo tedy skončil na prvních třech pozicích a kdo ve výzkumu propadl?
Na první příčce se usadil technologický gigant Tesla, u kterého se dala vysoká spokojenost vcelku očekávat. Výzkum pak ukázal, že z dotázaných bylo s multimediálním systémem Tesly spokojeno 86 % lidí. Na druhém místě pak skončila automobilka BMW se systémem iDrive s Gesture Control, se kterým je spokojeno 80 % uživatelů. BMW se však objevuje v tabulce ještě jednou, tentokrát se systémem iDrive Touch, který má 68 % spokojených uživatelů. Na třetím místě pak skončila značka Genesis s 75 % spokojených uživatelů.
Například Fiat Chrysler má 72 % spokojených uživatelů, Porsche 69 % a Volkswagen, stejně jako Audi MMI s virtuálním kokpitem, 68 %. Systém používaný automobilkami Kia/Hyundai získal 67 %, Mercedes-Benz i Toyota mají 58 %, Subaru 55 % a Mazda 53 %. Na posledním místě pak skončila automobilka Lexus se systémem Remote Touchpad, který získal jen 46 %.
Uživatelé však v průzkumu ukázali, že spokojenější než s vlastním infotainmentem bývají s možností propojit s automobilem vlastní telefon. Zatímco tradiční zabudované infotainmenty si obecně získaly 58 % spokojených uživatelů, o procento lépe na tom byl Android Auto a Apple CarPlay získal dokonce 68 % spokojených uživatelů.
Consumer Reports navíc dodává, že pokud se chystáte na nákup nového vozu, měl by mít jeho infotainment úhlopříčku přinejmenším sedm palců. Doporučuje se také vyzkoušet plynulost systému, jeho reakce na zadávání příkazů a také funkce hlasového ovládání, pokud je jím vůz vybaven.
My se pak z osobní zkušenosti přimlouváme za systémy, které kromě dotykové obrazovky nabízejí i ještě ovládání pomocí klasických tlačítek nebo otočných voličů. Mnohokrát jsme se totiž setkali se systémy, jejichž ovládání příliš odvádí odvádí pozornost řidiče od řízení. A to je pokaždé špatně. Pokud tedy vybíráte nový vůz, určitě se zaměřte i na infotainment.
Kompletní výsledky průzkumu pak naleznete přímo na webu Consumer Reports
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.