Infotainment, nebo chcete-li multimediální systém, je již dnes součástí prakticky každého lépe vybaveného vozu. A ačkoliv se jedná jen o prvek komfortní výbavy, rozhodně může ovlivnit zážitek z celé jízdy / užívání automobilu. Jaká automobilka se však může pochlubit tím vůbec nejlepším? Na tuto otázku se zaměřil americký Consumer Reports.
Consumer Reports se specializuje na rozsáhlé výzkumy uživatelské spokojenosti, přičemž během tohoto výzkumu získal data od uživatelů přes 60 000 automobilů. Hodnocení pak probíhalo na bázi spokojenosti, respektive jaké procento uživatelů vozu je se svým infotainmentem spokojeno. A zatímco vůz na prvním místě získal 86 % spokojenosti, poslední bohužel jen 46 %.
V tabulce se přitom mohou některé automobilky objevit i dvakrát, v závislosti na multimediálních systémech, které v současnosti nabízejí. To je příklad třeba Audi, BMW, Hondy nebo Lexusu. Nicméně kdo tedy skončil na prvních třech pozicích a kdo ve výzkumu propadl?
Na první příčce se usadil technologický gigant Tesla, u kterého se dala vysoká spokojenost vcelku očekávat. Výzkum pak ukázal, že z dotázaných bylo s multimediálním systémem Tesly spokojeno 86 % lidí. Na druhém místě pak skončila automobilka BMW se systémem iDrive s Gesture Control, se kterým je spokojeno 80 % uživatelů. BMW se však objevuje v tabulce ještě jednou, tentokrát se systémem iDrive Touch, který má 68 % spokojených uživatelů. Na třetím místě pak skončila značka Genesis s 75 % spokojených uživatelů.
Například Fiat Chrysler má 72 % spokojených uživatelů, Porsche 69 % a Volkswagen, stejně jako Audi MMI s virtuálním kokpitem, 68 %. Systém používaný automobilkami Kia/Hyundai získal 67 %, Mercedes-Benz i Toyota mají 58 %, Subaru 55 % a Mazda 53 %. Na posledním místě pak skončila automobilka Lexus se systémem Remote Touchpad, který získal jen 46 %.
Uživatelé však v průzkumu ukázali, že spokojenější než s vlastním infotainmentem bývají s možností propojit s automobilem vlastní telefon. Zatímco tradiční zabudované infotainmenty si obecně získaly 58 % spokojených uživatelů, o procento lépe na tom byl Android Auto a Apple CarPlay získal dokonce 68 % spokojených uživatelů.
Consumer Reports navíc dodává, že pokud se chystáte na nákup nového vozu, měl by mít jeho infotainment úhlopříčku přinejmenším sedm palců. Doporučuje se také vyzkoušet plynulost systému, jeho reakce na zadávání příkazů a také funkce hlasového ovládání, pokud je jím vůz vybaven.
My se pak z osobní zkušenosti přimlouváme za systémy, které kromě dotykové obrazovky nabízejí i ještě ovládání pomocí klasických tlačítek nebo otočných voličů. Mnohokrát jsme se totiž setkali se systémy, jejichž ovládání příliš odvádí odvádí pozornost řidiče od řízení. A to je pokaždé špatně. Pokud tedy vybíráte nový vůz, určitě se zaměřte i na infotainment.
Kompletní výsledky průzkumu pak naleznete přímo na webu Consumer Reports
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?