Pohon zadních kol byl po dlouhou dobu jednou ze základních esencí rychlých a zábavných aut, v posledních letech však od této koncepce upouští stále více výrobců. A jedním z nich je i sportovní divize Mercedes-AMG, která má na svědomí celou řadu skvostných automobilů.
Do budoucna se však budeme muset smířit s faktem, že nové Mercedesy-AMG budou standardně osazeny pohonem všech kol - a to včetně modelu GT. V rozhovoru pro Autocar to uvedl Tobias Moers, šéf divize AMG, podle kterého vymřou auta s pohonem zadních kol jako dinosauři, neboť zákazníci touží po pohonu všech kol.
„Zákazníci nám dali odpověď a většina z nich si přeje pohon všech kol," uvedl Moers v rozhovoru. „V době, kdy jsme nabízeli AMG třídy E v provedení s pohonem zadních i všech kol, si přes devadesát procent zákazníků vybralo pohon všech kol."
Milovníci driftování se však nemusí bát, že by se s oblíbenou kratochvílí museli za volantem vozů z divize AMG rozloučit. Dá se totiž očekávat, že stejně jako model E63 budou mít i budoucí vozy možnost aktivovat tzv. Drift Mode, který bude preferovat pohon zadní nápravy.
Pohon všech kol se nevyhne ani ikonickému modelu GT, u kterého je jeho absence v současnosti nedostatkem, jak vyplynulo z rozhovoru. „Když se bavím se zákazníky na GT, ptají se mě na pohon všech kol. Vzhledem k naší konkurenci je to pro AMG nevýhoda v oblasti použitelnosti. Například lidé v Mnichově vždycky žádají o pohon všech kol - Myslím, že t je kvůli bezpečnosti a stabilitě.
Šéf AMG v rozhovoru také potvrdil, že jejich ikonické motory V8 se brzy dočkají hybridizace. Podle webu The Drive půjde s největší pravděpodobností o plug-in hybridní pohon s elektromotorem u zadní nápravy, který se poprvé představí u modelu AMG GT 4-Door. Mimochodem - podobné uspořádání využívá i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které je až absurdně rychlé.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.