Zadokolky vymřou jako dinosauři. Proč má šéf AMG tak radikální názor?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. dubna 2019, 17:07 Google+

Pohon zadních kol byl po dlouhou dobu jednou ze základních esencí rychlých a zábavných aut, v posledních letech však od této koncepce upouští stále více výrobců. A jedním z nich je i sportovní divize Mercedes-AMG, která má na svědomí celou řadu skvostných automobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-AMG GT od Luethen Motorsport

Mercedes-AMG GT od Luethen Motorsport | foto: Luethen Motorsport

Sdílejte článek

Do budoucna se však budeme muset smířit s faktem, že nové Mercedesy-AMG budou standardně osazeny pohonem všech kol - a to včetně modelu GT. V rozhovoru pro Autocar to uvedl Tobias Moers, šéf divize AMG, podle kterého vymřou auta s pohonem zadních kol jako dinosauři, neboť zákazníci touží po pohonu všech kol.

„Zákazníci nám dali odpověď a většina z nich si přeje pohon všech kol," uvedl Moers v rozhovoru. „V době, kdy jsme nabízeli AMG třídy E v provedení s pohonem zadních i všech kol, si přes devadesát procent zákazníků vybralo pohon všech kol."

img-responsive

Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe | foto: Daimler AG

Milovníci driftování se však nemusí bát, že by se s oblíbenou kratochvílí museli za volantem vozů z divize AMG rozloučit. Dá se totiž očekávat, že stejně jako model E63 budou mít i budoucí vozy možnost aktivovat tzv. Drift Mode, který bude preferovat pohon zadní nápravy.

Pohon všech kol se nevyhne ani ikonickému modelu GT, u kterého je jeho absence v současnosti nedostatkem, jak vyplynulo z rozhovoru. „Když se bavím se zákazníky na GT, ptají se mě na pohon všech kol. Vzhledem k naší konkurenci je to pro AMG nevýhoda v oblasti použitelnosti. Například lidé v Mnichově vždycky žádají o pohon všech kol - Myslím, že t je kvůli bezpečnosti a stabilitě.

Šéf AMG v rozhovoru také potvrdil, že jejich ikonické motory V8 se brzy dočkají hybridizace. Podle webu The Drive půjde s největší pravděpodobností o plug-in hybridní pohon s elektromotorem u zadní nápravy, který se poprvé představí u modelu AMG GT 4-Door. Mimochodem - podobné uspořádání využívá i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které je až absurdně rychlé. 

Vytisknout

Diskuze: Zadokolky vymřou jako dinosauři. Proč má šéf AMG tak radikální názor?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Hacker zjistil, jak na dálku zastavit tisíce aut. Přiznal, jaké má úmysly

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud