Pohon zadních kol byl po dlouhou dobu jednou ze základních esencí rychlých a zábavných aut, v posledních letech však od této koncepce upouští stále více výrobců. A jedním z nich je i sportovní divize Mercedes-AMG, která má na svědomí celou řadu skvostných automobilů.
Do budoucna se však budeme muset smířit s faktem, že nové Mercedesy-AMG budou standardně osazeny pohonem všech kol - a to včetně modelu GT. V rozhovoru pro Autocar to uvedl Tobias Moers, šéf divize AMG, podle kterého vymřou auta s pohonem zadních kol jako dinosauři, neboť zákazníci touží po pohonu všech kol.
„Zákazníci nám dali odpověď a většina z nich si přeje pohon všech kol," uvedl Moers v rozhovoru. „V době, kdy jsme nabízeli AMG třídy E v provedení s pohonem zadních i všech kol, si přes devadesát procent zákazníků vybralo pohon všech kol."
Milovníci driftování se však nemusí bát, že by se s oblíbenou kratochvílí museli za volantem vozů z divize AMG rozloučit. Dá se totiž očekávat, že stejně jako model E63 budou mít i budoucí vozy možnost aktivovat tzv. Drift Mode, který bude preferovat pohon zadní nápravy.
Pohon všech kol se nevyhne ani ikonickému modelu GT, u kterého je jeho absence v současnosti nedostatkem, jak vyplynulo z rozhovoru. „Když se bavím se zákazníky na GT, ptají se mě na pohon všech kol. Vzhledem k naší konkurenci je to pro AMG nevýhoda v oblasti použitelnosti. Například lidé v Mnichově vždycky žádají o pohon všech kol - Myslím, že t je kvůli bezpečnosti a stabilitě.
Šéf AMG v rozhovoru také potvrdil, že jejich ikonické motory V8 se brzy dočkají hybridizace. Podle webu The Drive půjde s největší pravděpodobností o plug-in hybridní pohon s elektromotorem u zadní nápravy, který se poprvé představí u modelu AMG GT 4-Door. Mimochodem - podobné uspořádání využívá i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které je až absurdně rychlé.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).