Zadokolky vymřou jako dinosauři. Proč má šéf AMG tak radikální názor?

Mercedes-AMG GT od Luethen Motorsport
Mercedes-AMG GT od Luethen Motorsport, foto: Luethen Motorsport
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. dubna 2019 17:07
Sdílej:

Pohon zadních kol byl po dlouhou dobu jednou ze základních esencí rychlých a zábavných aut, v posledních letech však od této koncepce upouští stále více výrobců. A jedním z nich je i sportovní divize Mercedes-AMG, která má na svědomí celou řadu skvostných automobilů.

Do budoucna se však budeme muset smířit s faktem, že nové Mercedesy-AMG budou standardně osazeny pohonem všech kol - a to včetně modelu GT. V rozhovoru pro Autocar to uvedl Tobias Moers, šéf divize AMG, podle kterého vymřou auta s pohonem zadních kol jako dinosauři, neboť zákazníci touží po pohonu všech kol.

„Zákazníci nám dali odpověď a většina z nich si přeje pohon všech kol," uvedl Moers v rozhovoru. „V době, kdy jsme nabízeli AMG třídy E v provedení s pohonem zadních i všech kol, si přes devadesát procent zákazníků vybralo pohon všech kol."

Milovníci driftování se však nemusí bát, že by se s oblíbenou kratochvílí museli za volantem vozů z divize AMG rozloučit. Dá se totiž očekávat, že stejně jako model E63 budou mít i budoucí vozy možnost aktivovat tzv. Drift Mode, který bude preferovat pohon zadní nápravy.

Pohon všech kol se nevyhne ani ikonickému modelu GT, u kterého je jeho absence v současnosti nedostatkem, jak vyplynulo z rozhovoru. „Když se bavím se zákazníky na GT, ptají se mě na pohon všech kol. Vzhledem k naší konkurenci je to pro AMG nevýhoda v oblasti použitelnosti. Například lidé v Mnichově vždycky žádají o pohon všech kol - Myslím, že t je kvůli bezpečnosti a stabilitě.

Šéf AMG v rozhovoru také potvrdil, že jejich ikonické motory V8 se brzy dočkají hybridizace. Podle webu The Drive půjde s největší pravděpodobností o plug-in hybridní pohon s elektromotorem u zadní nápravy, který se poprvé představí u modelu AMG GT 4-Door. Mimochodem - podobné uspořádání využívá i Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, které je až absurdně rychlé. 

Stalo se
Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.

Novinky ze světa EV
Kufr Škody Elroq

Víte, co se skrývá v kufru Škody Elroq?

Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.

Novinky ze světa EV
Audi A6 e-tron Avant a Sportback (2024)

Elektrické Audi A6 e-tron v Česku. Jaké je?

Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

EU zřejmě zavede dotace na nákup elektromobilů

Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.