Severokorejský vůdce Kim Čong-Un je známý svou láskou k luxusním věcem, včetně automobilů. To bylo ostatně vidět i na jeho nedávné návštěvě v Rusku, během které využíval pancéřovanou prémiovou limuzínu Mercedes-Maybach S600 Pullman a v jeho bezpečnostní koloně se navíc objevovaly vozy jako Mercedes-Maybach S62 nebo Lexus LX570. Nikdo přitom ale netuší, jak se KLDR k těmto vozidlům dostává.
Kdykoliv se mediálně známá osobnost objeví v novém automobilu, znamená to pro většinu automobilek reklamu zdarma. Záliba Kim Čong-Una v luxusních vozech Mercedes však přidělává samotné automobilce spíše vrásky na čele, neboť musí pokaždé vysvětlovat, jak se severokorejský vůdce k jejím vozidlům dostal.
A stejné smršti otázek musela automobilka čelit i po nedávném setkání Kim Čong-Una s ruským prezidentem Vladimirem Putinem, na které dorazil Kim v pancéřované limuzíně Mercedes-Maybach S600 Pullman v hodnotě cca 1.6 milionu dolarů (cca 36,8 mil. Kč). V jeho koloně se navíc objevil nový Mercedes-Maybach S62, jehož cena se odhaduje na cca 500 000 dolarů (11.5 mil. Kč).
Daimler přitom pouze znovu opakoval, že nemá nejmenší ponětí, jak se mohly vozy do země dostat. Samotná automobilka však plně respektuje embargo na dovoz luxusního zboží, včetně automobilů, které bylo na KLDR uvaleno již v roce cca 2013, jak připomíná web the Drive.
„Nemáme nejmenší ponětí, jak se tato vozidla dostala do KLDR," uvedla tisková mluvčí Daimleru v rozhovoru pro Associated Press. „Naše společnost neobchoduje s KLDR již více než 15 let a striktně se drží embarg zavedených EU a USA. Aby automobilka zabránila vývozu automobilů do KLDR nebo na kteroukoliv z jejích světových ambasád, zavedla komplexní proces kontroly exportu. Současně je však potřeba říci, že automobilka už není zodpovědná za prodeje vozů od třetí strany.
Luxusní automobily však nejsou jediný zakázaný kontraband, který se na KLDR zvesela dováží. Řeč může být dokonce i o drahých a kvalitních cigaretách a doutnících, dobrém alkoholu, jachtách, atd. Zákaz dovozu podobného zboží přitom padl již v roce 2013. Nicméně bez větších úspěchů.
I přes řadu zákazů si zkrátka Kim dokázal zpříjemnit život, nicméně ani komise EU zřejmě nebude úplně slepá. Vyšetřovací komise už se totiž začala zajímat, jak se Kim ke svým luxusních vozidlům dostává. Navíc se mezi jeho sbírkou luxusních Mercedesů dají najít i další drahé skvosty, jako třeba vyfocený Lexs LX570.
Láska k německým automobilům je však v KLDR nejspíš dědičná. Limuzínami Mercedes-Maybach jezdil dokonce i severokorejský vládce Kim Čong-Il, který má dodnes jednu ze svých starších oblíbených limuzín zaparkovanou ve svém mauzoleu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.