Koncem minulého týdne se na ruské vojenské přehlídce objevil další model ruské automobilky Aurus, kterým byl Senat v provedení kabriolet. Ten vychází z klasického sedanu, který byl letos k vidění i na ženevském autosalonu. Oproti němu však přišel o jeden pár dveří, dostal plátěnou střechu a jeho světlá výška klesla o dva centimetry.
Ruský automobilový průmysl nebyl desítky let schopen nabídnout prakticky nic, co by se svou elegancí alespoň přibližovalo západním vozům. Jak se ovšem zdá, nová automobilka Aurus by tento trend chtěla zvrátit. Její model Senat se totiž podařilo překonfigurovat do několika karosářských provedení a všechna zatím vypadají skvostně.
Prvním modelem Aurus, který jsme mohli vidět během inaugurace ruského prezidenta Putina, byla prodloužená a samozřejmě pancéřovaná limuzína Senat. Následoval sedan Senat s kratším rozvorem a relativně nedávno se ukázala i prémiová dodávka Arsenal, která sdílí stejné šasi. A zatímco většina z nás napjatě očekávala příjezd SUV, Aurus překvapil stylovým kabrioletem.
Hned několik těchto vozů se totiž objevilo během vojenské přehlídky na Rudém náměstí, kde v nich korzovali vysocí důstojníci. My jsme však měli vůbec první šanci, si tyto vozy lépe prohlédnout. A co se tedy změnilo? Je toho víc.
Samotná automobilka sice o modelu příliš mnoho neprozradila, přesto je evidentní, že základem vozu je sedan Senat. Ten však přišel o všechny o střechu se všemi sloupky a také o jeden pár dveří. Místo nich dostal vůz jeden pár prodloužených dveří, jak to známe od podobných kabrioletů či vozů kupé. Změn doznala také záď, kde se pod víkem zavazadlového prostoru ukrývá údajně plátěná střechy, jak uvádí web Carscoops. Podle serveru Tvzvezda.ru byl navíc vůz ve srovnání se sedanem o 20 mm snížen.
Uspořádání interiéru zůstalo ve většině standardní, speciál pro přehlídkové účely se přesto dočkal pár praktických změn. Například přední sedadlo spolujezdce může být vyměněno za konstrukci, která pomůže stojícím lidem udržet stabilitu i během jízdy. Vůz dostal také přípravu na mikrofon a sedadla jsou vyrobena z látek odolávajících vodě a vlhkosti. To pro případy, kdyby přehlídku přerušil déšť či sníh.
Bohužel není jisté, zda se tento model dostane i na běžný trh. Rozhodně by se však zajímalo o velice zajímavý ekvivalent k prémiovým kabrioletům, jako je třeba Rolls-Royce dawn a nebo s přimhouřením oka i Bentley Continental GT.
Ruská automobilka Aurus si sice možná ještě nevydobyla takové renomé, přesto je na dobré cestě. Její vozy vypadají vcelku elegantně uvnitř i navenek a jejich technika vznikala za přispění automobilky Porsche. Kabriolet by navíc stejně jako Senat měl být osazen hybridním motorem V8, který je schopen posílat až 440 kW (598 k) a 880 Nm točivého momentu skrze devítistupňovou převodovku na všechna kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.