Koncem minulého týdne se na ruské vojenské přehlídce objevil další model ruské automobilky Aurus, kterým byl Senat v provedení kabriolet. Ten vychází z klasického sedanu, který byl letos k vidění i na ženevském autosalonu. Oproti němu však přišel o jeden pár dveří, dostal plátěnou střechu a jeho světlá výška klesla o dva centimetry.
Ruský automobilový průmysl nebyl desítky let schopen nabídnout prakticky nic, co by se svou elegancí alespoň přibližovalo západním vozům. Jak se ovšem zdá, nová automobilka Aurus by tento trend chtěla zvrátit. Její model Senat se totiž podařilo překonfigurovat do několika karosářských provedení a všechna zatím vypadají skvostně.
Prvním modelem Aurus, který jsme mohli vidět během inaugurace ruského prezidenta Putina, byla prodloužená a samozřejmě pancéřovaná limuzína Senat. Následoval sedan Senat s kratším rozvorem a relativně nedávno se ukázala i prémiová dodávka Arsenal, která sdílí stejné šasi. A zatímco většina z nás napjatě očekávala příjezd SUV, Aurus překvapil stylovým kabrioletem.
Hned několik těchto vozů se totiž objevilo během vojenské přehlídky na Rudém náměstí, kde v nich korzovali vysocí důstojníci. My jsme však měli vůbec první šanci, si tyto vozy lépe prohlédnout. A co se tedy změnilo? Je toho víc.
Samotná automobilka sice o modelu příliš mnoho neprozradila, přesto je evidentní, že základem vozu je sedan Senat. Ten však přišel o všechny o střechu se všemi sloupky a také o jeden pár dveří. Místo nich dostal vůz jeden pár prodloužených dveří, jak to známe od podobných kabrioletů či vozů kupé. Změn doznala také záď, kde se pod víkem zavazadlového prostoru ukrývá údajně plátěná střechy, jak uvádí web Carscoops. Podle serveru Tvzvezda.ru byl navíc vůz ve srovnání se sedanem o 20 mm snížen.
Uspořádání interiéru zůstalo ve většině standardní, speciál pro přehlídkové účely se přesto dočkal pár praktických změn. Například přední sedadlo spolujezdce může být vyměněno za konstrukci, která pomůže stojícím lidem udržet stabilitu i během jízdy. Vůz dostal také přípravu na mikrofon a sedadla jsou vyrobena z látek odolávajících vodě a vlhkosti. To pro případy, kdyby přehlídku přerušil déšť či sníh.
Bohužel není jisté, zda se tento model dostane i na běžný trh. Rozhodně by se však zajímalo o velice zajímavý ekvivalent k prémiovým kabrioletům, jako je třeba Rolls-Royce dawn a nebo s přimhouřením oka i Bentley Continental GT.
Ruská automobilka Aurus si sice možná ještě nevydobyla takové renomé, přesto je na dobré cestě. Její vozy vypadají vcelku elegantně uvnitř i navenek a jejich technika vznikala za přispění automobilky Porsche. Kabriolet by navíc stejně jako Senat měl být osazen hybridním motorem V8, který je schopen posílat až 440 kW (598 k) a 880 Nm točivého momentu skrze devítistupňovou převodovku na všechna kola.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).