Koncem minulého týdne se na ruské vojenské přehlídce objevil další model ruské automobilky Aurus, kterým byl Senat v provedení kabriolet. Ten vychází z klasického sedanu, který byl letos k vidění i na ženevském autosalonu. Oproti němu však přišel o jeden pár dveří, dostal plátěnou střechu a jeho světlá výška klesla o dva centimetry.
Ruský automobilový průmysl nebyl desítky let schopen nabídnout prakticky nic, co by se svou elegancí alespoň přibližovalo západním vozům. Jak se ovšem zdá, nová automobilka Aurus by tento trend chtěla zvrátit. Její model Senat se totiž podařilo překonfigurovat do několika karosářských provedení a všechna zatím vypadají skvostně.
Prvním modelem Aurus, který jsme mohli vidět během inaugurace ruského prezidenta Putina, byla prodloužená a samozřejmě pancéřovaná limuzína Senat. Následoval sedan Senat s kratším rozvorem a relativně nedávno se ukázala i prémiová dodávka Arsenal, která sdílí stejné šasi. A zatímco většina z nás napjatě očekávala příjezd SUV, Aurus překvapil stylovým kabrioletem.
Hned několik těchto vozů se totiž objevilo během vojenské přehlídky na Rudém náměstí, kde v nich korzovali vysocí důstojníci. My jsme však měli vůbec první šanci, si tyto vozy lépe prohlédnout. A co se tedy změnilo? Je toho víc.
Samotná automobilka sice o modelu příliš mnoho neprozradila, přesto je evidentní, že základem vozu je sedan Senat. Ten však přišel o všechny o střechu se všemi sloupky a také o jeden pár dveří. Místo nich dostal vůz jeden pár prodloužených dveří, jak to známe od podobných kabrioletů či vozů kupé. Změn doznala také záď, kde se pod víkem zavazadlového prostoru ukrývá údajně plátěná střechy, jak uvádí web Carscoops. Podle serveru Tvzvezda.ru byl navíc vůz ve srovnání se sedanem o 20 mm snížen.
Uspořádání interiéru zůstalo ve většině standardní, speciál pro přehlídkové účely se přesto dočkal pár praktických změn. Například přední sedadlo spolujezdce může být vyměněno za konstrukci, která pomůže stojícím lidem udržet stabilitu i během jízdy. Vůz dostal také přípravu na mikrofon a sedadla jsou vyrobena z látek odolávajících vodě a vlhkosti. To pro případy, kdyby přehlídku přerušil déšť či sníh.
Bohužel není jisté, zda se tento model dostane i na běžný trh. Rozhodně by se však zajímalo o velice zajímavý ekvivalent k prémiovým kabrioletům, jako je třeba Rolls-Royce dawn a nebo s přimhouřením oka i Bentley Continental GT.
Ruská automobilka Aurus si sice možná ještě nevydobyla takové renomé, přesto je na dobré cestě. Její vozy vypadají vcelku elegantně uvnitř i navenek a jejich technika vznikala za přispění automobilky Porsche. Kabriolet by navíc stejně jako Senat měl být osazen hybridním motorem V8, který je schopen posílat až 440 kW (598 k) a 880 Nm točivého momentu skrze devítistupňovou převodovku na všechna kola.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?