Koncem minulého týdne se na ruské vojenské přehlídce objevil další model ruské automobilky Aurus, kterým byl Senat v provedení kabriolet. Ten vychází z klasického sedanu, který byl letos k vidění i na ženevském autosalonu. Oproti němu však přišel o jeden pár dveří, dostal plátěnou střechu a jeho světlá výška klesla o dva centimetry.
Ruský automobilový průmysl nebyl desítky let schopen nabídnout prakticky nic, co by se svou elegancí alespoň přibližovalo západním vozům. Jak se ovšem zdá, nová automobilka Aurus by tento trend chtěla zvrátit. Její model Senat se totiž podařilo překonfigurovat do několika karosářských provedení a všechna zatím vypadají skvostně.
Prvním modelem Aurus, který jsme mohli vidět během inaugurace ruského prezidenta Putina, byla prodloužená a samozřejmě pancéřovaná limuzína Senat. Následoval sedan Senat s kratším rozvorem a relativně nedávno se ukázala i prémiová dodávka Arsenal, která sdílí stejné šasi. A zatímco většina z nás napjatě očekávala příjezd SUV, Aurus překvapil stylovým kabrioletem.
Hned několik těchto vozů se totiž objevilo během vojenské přehlídky na Rudém náměstí, kde v nich korzovali vysocí důstojníci. My jsme však měli vůbec první šanci, si tyto vozy lépe prohlédnout. A co se tedy změnilo? Je toho víc.
Samotná automobilka sice o modelu příliš mnoho neprozradila, přesto je evidentní, že základem vozu je sedan Senat. Ten však přišel o všechny o střechu se všemi sloupky a také o jeden pár dveří. Místo nich dostal vůz jeden pár prodloužených dveří, jak to známe od podobných kabrioletů či vozů kupé. Změn doznala také záď, kde se pod víkem zavazadlového prostoru ukrývá údajně plátěná střechy, jak uvádí web Carscoops. Podle serveru Tvzvezda.ru byl navíc vůz ve srovnání se sedanem o 20 mm snížen.
Uspořádání interiéru zůstalo ve většině standardní, speciál pro přehlídkové účely se přesto dočkal pár praktických změn. Například přední sedadlo spolujezdce může být vyměněno za konstrukci, která pomůže stojícím lidem udržet stabilitu i během jízdy. Vůz dostal také přípravu na mikrofon a sedadla jsou vyrobena z látek odolávajících vodě a vlhkosti. To pro případy, kdyby přehlídku přerušil déšť či sníh.
Bohužel není jisté, zda se tento model dostane i na běžný trh. Rozhodně by se však zajímalo o velice zajímavý ekvivalent k prémiovým kabrioletům, jako je třeba Rolls-Royce dawn a nebo s přimhouřením oka i Bentley Continental GT.
Ruská automobilka Aurus si sice možná ještě nevydobyla takové renomé, přesto je na dobré cestě. Její vozy vypadají vcelku elegantně uvnitř i navenek a jejich technika vznikala za přispění automobilky Porsche. Kabriolet by navíc stejně jako Senat měl být osazen hybridním motorem V8, který je schopen posílat až 440 kW (598 k) a 880 Nm točivého momentu skrze devítistupňovou převodovku na všechna kola.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.