Není to tak dlouho, co Apple představil novou generaci iPadu Pro, ke kterému je možné přikoupit i chytrou tužku Apple Pencil druhé generace. U této vítané pomůcky všech kreativních lidí a Apple fanatiků se však vyskytl jeden menší problém, se kterým se mohou setkat majitelé některých vozidel s bezklíčovým ovládáním.
Spolu s novým iPadem Pro představila společnost Apple i druhou generaci „chytré" tužky Apple Pencil. A zatímco ve správných rukou se jedná o silnou kombinaci, která dokáže na poli grafiky a multimédií divy, menší skupince lidí způsobila poněkud nepříjemný problém.
Nejedná se sice o nic závažného, přesto to stačilo k tomu, aby Apple vydal na svých stránkách varování, jak upozornil web The Drive. Ukázalo se totiž, že pokud nabíjíte novou generaci Apple Pencil poblíž klíče od vozu s bezklíčovým ovládáním, jeho funkce se dočasně zablokují. Apple v dokumentu na stránkách uživatelské podpory uvádí:
„Pokud nabíjíte svůj Apple Pencil (druhé generace) pomocí iPad Pro a vaše zařízení k bezklíčovému přístupu do vozu (klíč) je poblíž, rušení signálů může způsobit, že svůj vůz pomocí svého klíče neodemknete." Dokumentace ale vzápětí dodává, že jakmile se dobíjení Apple Pencil ukončí, rušení signálů ustane.
Ptáte se, co je důvodem těchto potíží? Zatímco první generace Apple Pencil se nabíjela pomocí konektoru na tužce, který se zastrčil do Lightning konektoru na iPadu, nová generace Apple Pencil 2 se nabíjí bezdrátově po přichycení magnety na určené místo. A právě bezdrátové nabíjení by mělo způsobovat veškeré potíže.
Tohle vzájemné rušení je však poněkud podivné, jak dále doplnil web The Drive. Během bezdrátového dobíjení Apple Pencil 2 by totiž měla vznikat frekvence cca 900 MHz a vyšší. V USA vyráběné vozy přitom využívají pro své bezklíčové odemykání frekvenci 315 MHz a evropské i asijské vozy 434 MHz.
Pokud se však během nabíjení objeví frekvence, které se kryjí s frekvencemi klíčků k bezklíčovému odemykání aut, přestane být klíček schopen s vozem správně komunikovat a vy jste nahraní. Bohužel se však nikde neobjevují informace o tom, jakých automobilů či modelů se problém týká.
Apple sice nemá na tento problém žádné trvalé řešení, přesto nabízí alespoň pár rad, jak se nedostat do potíží. Tou první je zkrátka dávat Apple iPad s nabíjející se tužkou Apple Pencil 2 dál od vašich klíčků od vozu. Tou druhou pak nosit Apple Pencil samostatně - tedy nikoliv uchycený na iPadu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.