Společnost Bridgestone Corporation se zúčastní mezinárodní výzkumné mise do vesmíru společně s japonskou vesmírnou agenturou JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) a společností Toyota Motor Corporation (Toyota). Mezi cíle zvažované mise, o níž v březnu 2019 informovaly JAXA a Toyota, patří rozšíření lidských aktivit v oblasti výzkumu vesmíru a získávání nových poznatků.
Účast společnosti Bridgestone v této misi bude zahrnovat výzkum a vývoj pneumatik pro vesmírná vozidla s přetlakovou kabinou pro lidskou posádku, které vyhoví náročným požadavků na provozní vlastnosti včetně zajištění optimálního kontaktu s povrchem Měsíce.
Společnost Bridgestone hodlá partnerstvím s oběma organizacemi podpořit další fázi výzkumu vesmíru. Bridgestone zároveň naváže na společné výzkumné partnerství s vesmírnou agenturou JAXA z prvního desetiletí 21. století. Cílem nového projektu je vyvinout pneumatiky pro vesmírná vozidla s optimalizovanou styčnou plochou pro jízdu na povrchu Měsíce. Bridgestone bude hrát v projektu vývoje vesmírného vozidla Toyota roli technického partnera.
Odborné znalosti a know-how společnosti Bridgestone v oblasti styčné plochy pomohou překonat výzvy mobility na povrchu Měsíce. Pro vesmírná vozidla jsou vyvíjena elastická kola, která ponesou jeho hmotnost a budou přenášet síly působící při zrychlování a brzdění, maximalizovat pohlcování rázů od nerovností a zlepšovat ovladatelnost. Tím umožní vesmírnému vozidlu ujet více než 10 000 km na povrchu Měsíce tak, aby splnilo své poslání.
Bridgestone se může pochlubit bohatou historií, během níž vyvinul řadu jedinečných řešení pro mimořádné výzvy v oblasti mobility. Nyní bude s velkým úsilím aktivně přispívat k realizaci připravované mezinárodní výzkumné mise do vesmíru vývojem styčné plochy pneumatiky, která bude funkční dokonce i v náročných provozních podmínkách na povrchu Měsíce.
„Jsme potěšeni, že se můžeme jako partneři společností JAXA a Toyota podílet na výzkumu vesmíru,“ řekl Nizar Trigui, technický ředitel společnosti Bridgestone Americas, na nedávné konferenci vesmírné agentury JAXA, která se uskutečnila v rámci 35. symposia o vesmíru.
Jsme přesvědčeni o tom, že nám naše technické kompetence umožní vyvinout pneumatiku, která bude funkční dokonce i v nejdrsnějších podmínkách na povrchu Měsíce a posune lidstvo na vyšší úroveň mobility. Náš zakladatel Shojiro Ishibashi se na základě svého přesvědčení snažil přispívat k pokroku a vývoji lidské společnosti a Bridgestone toto přesvědčení naplňuje svým kreativním průkopnictvím (Shinshu-Dokuso), které je neoddělitelnou součástí naší firemní filosofie. Díky ní vyvíjíme inovativní řešení zaměřená na budoucnost. Tato nová mise reprezentuje naše úsilí a dokládá zaměření společnosti Bridgestone na zlepšování způsobu, jímž lidé cestují, žijí, pracují a tráví volný čas.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.