Účast společnosti Bridgestone v této misi bude zahrnovat výzkum a vývoj pneumatik pro vesmírná vozidla s přetlakovou kabinou pro lidskou posádku, které vyhoví náročným požadavků na provozní vlastnosti včetně zajištění optimálního kontaktu s povrchem Měsíce.
Společnost Bridgestone hodlá partnerstvím s oběma organizacemi podpořit další fázi výzkumu vesmíru. Bridgestone zároveň naváže na společné výzkumné partnerství s vesmírnou agenturou JAXA z prvního desetiletí 21. století. Cílem nového projektu je vyvinout pneumatiky pro vesmírná vozidla s optimalizovanou styčnou plochou pro jízdu na povrchu Měsíce. Bridgestone bude hrát v projektu vývoje vesmírného vozidla Toyota roli technického partnera.
Odborné znalosti a know-how společnosti Bridgestone v oblasti styčné plochy pomohou překonat výzvy mobility na povrchu Měsíce. Pro vesmírná vozidla jsou vyvíjena elastická kola, která ponesou jeho hmotnost a budou přenášet síly působící při zrychlování a brzdění, maximalizovat pohlcování rázů od nerovností a zlepšovat ovladatelnost. Tím umožní vesmírnému vozidlu ujet více než 10 000 km na povrchu Měsíce tak, aby splnilo své poslání.
Bridgestone se může pochlubit bohatou historií, během níž vyvinul řadu jedinečných řešení pro mimořádné výzvy v oblasti mobility. Nyní bude s velkým úsilím aktivně přispívat k realizaci připravované mezinárodní výzkumné mise do vesmíru vývojem styčné plochy pneumatiky, která bude funkční dokonce i v náročných provozních podmínkách na povrchu Měsíce.
„Jsme potěšeni, že se můžeme jako partneři společností JAXA a Toyota podílet na výzkumu vesmíru,“ řekl Nizar Trigui, technický ředitel společnosti Bridgestone Americas, na nedávné konferenci vesmírné agentury JAXA, která se uskutečnila v rámci 35. symposia o vesmíru.
Jsme přesvědčeni o tom, že nám naše technické kompetence umožní vyvinout pneumatiku, která bude funkční dokonce i v nejdrsnějších podmínkách na povrchu Měsíce a posune lidstvo na vyšší úroveň mobility. Náš zakladatel Shojiro Ishibashi se na základě svého přesvědčení snažil přispívat k pokroku a vývoji lidské společnosti a Bridgestone toto přesvědčení naplňuje svým kreativním průkopnictvím (Shinshu-Dokuso), které je neoddělitelnou součástí naší firemní filosofie. Díky ní vyvíjíme inovativní řešení zaměřená na budoucnost. Tato nová mise reprezentuje naše úsilí a dokládá zaměření společnosti Bridgestone na zlepšování způsobu, jímž lidé cestují, žijí, pracují a tráví volný čas.“