Společnost Bridgestone Corporation se zúčastní mezinárodní výzkumné mise do vesmíru společně s japonskou vesmírnou agenturou JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) a společností Toyota Motor Corporation (Toyota). Mezi cíle zvažované mise, o níž v březnu 2019 informovaly JAXA a Toyota, patří rozšíření lidských aktivit v oblasti výzkumu vesmíru a získávání nových poznatků.
Účast společnosti Bridgestone v této misi bude zahrnovat výzkum a vývoj pneumatik pro vesmírná vozidla s přetlakovou kabinou pro lidskou posádku, které vyhoví náročným požadavků na provozní vlastnosti včetně zajištění optimálního kontaktu s povrchem Měsíce.
Společnost Bridgestone hodlá partnerstvím s oběma organizacemi podpořit další fázi výzkumu vesmíru. Bridgestone zároveň naváže na společné výzkumné partnerství s vesmírnou agenturou JAXA z prvního desetiletí 21. století. Cílem nového projektu je vyvinout pneumatiky pro vesmírná vozidla s optimalizovanou styčnou plochou pro jízdu na povrchu Měsíce. Bridgestone bude hrát v projektu vývoje vesmírného vozidla Toyota roli technického partnera.
Odborné znalosti a know-how společnosti Bridgestone v oblasti styčné plochy pomohou překonat výzvy mobility na povrchu Měsíce. Pro vesmírná vozidla jsou vyvíjena elastická kola, která ponesou jeho hmotnost a budou přenášet síly působící při zrychlování a brzdění, maximalizovat pohlcování rázů od nerovností a zlepšovat ovladatelnost. Tím umožní vesmírnému vozidlu ujet více než 10 000 km na povrchu Měsíce tak, aby splnilo své poslání.
Bridgestone se může pochlubit bohatou historií, během níž vyvinul řadu jedinečných řešení pro mimořádné výzvy v oblasti mobility. Nyní bude s velkým úsilím aktivně přispívat k realizaci připravované mezinárodní výzkumné mise do vesmíru vývojem styčné plochy pneumatiky, která bude funkční dokonce i v náročných provozních podmínkách na povrchu Měsíce.
„Jsme potěšeni, že se můžeme jako partneři společností JAXA a Toyota podílet na výzkumu vesmíru,“ řekl Nizar Trigui, technický ředitel společnosti Bridgestone Americas, na nedávné konferenci vesmírné agentury JAXA, která se uskutečnila v rámci 35. symposia o vesmíru.
Jsme přesvědčeni o tom, že nám naše technické kompetence umožní vyvinout pneumatiku, která bude funkční dokonce i v nejdrsnějších podmínkách na povrchu Měsíce a posune lidstvo na vyšší úroveň mobility. Náš zakladatel Shojiro Ishibashi se na základě svého přesvědčení snažil přispívat k pokroku a vývoji lidské společnosti a Bridgestone toto přesvědčení naplňuje svým kreativním průkopnictvím (Shinshu-Dokuso), které je neoddělitelnou součástí naší firemní filosofie. Díky ní vyvíjíme inovativní řešení zaměřená na budoucnost. Tato nová mise reprezentuje naše úsilí a dokládá zaměření společnosti Bridgestone na zlepšování způsobu, jímž lidé cestují, žijí, pracují a tráví volný čas.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?