Každý rok se objeví řada ambiciozních společností, které chtějí vyrábět výstřední a samozřejmě extrémně výkonné supersporty. Většina těchto projektů však nakonec končí v propadlišti dějin a to nanejvýš s jedním prototypem. To však zřejmě nebude případ výstředního supersportu Intensa Emozione od společnosti Apollo Automobili, která oznámila začátek jeho produkce.
Jak totiž informoval web Carscoops, společnost Intensa Emozione oznámila ukončení vývojového procesu a zahájení omezené produkce. Ta bude omezena na pouhých 10 kusů, přičemž cena každého startuje na sumě 2.71 milionu dolarů. Tedy necelých 61,5 milionu korun. Pokud však člověk nahlédne pod karbonovou karoserii, rychle zjistí, že tahle cena dává smysl.
Automobilka Apollo totiž na vývoji vozu nešetřila a spojila se s mistry v oboru. Například zcela nové karbonové šasi pomáhaly vyvíjet společnost jako HWA AG nebo Capricorn Group. OBě přitom mají bohaté zkušenosti jak s vývojem exkluzivních supersportů, tak se stavbou závodních vozů.
Kromě šasi s karbonovým monokokem navíc Intensa Emozione dostala i pomocný rám nebo deformační prvky vyrobené z lehkých ale pevných materiálů používaných v motorsportu. Díky tomu tento silniční vůz dokonce splňuje i náročné bezpečnostní požadavky FIA LMP2 určené pro závodní speciály. Není se však příliš čemu divit, neboť společnost Capricorn Group stavěla šasi i pro Porsche 919 Hybrid, které vyhrálo v Le-Mans.
Na vývoji se výraznou měrou podílela i společnost HWA AG, která se proslavila především díky speciálu Mercedes-Benz CLK GTR. Podle informací Carscoops hrála společnost zásadní roli například při vývoji speciálních výklopných dveří, nebo při vývoji karbon-kevlarové palivové nádrže, která je integrována přímo do šasi.
V oblasti bezpečnosti je vítaným prvkem i integrovaný systém protipožární ochrany, který by měl po manuální aktivaci ochránit kabinu i motorový prostor před plameny. Oproti původnímu konceptu, který byl představen již v roce 2017, měla společnost zapracovat i na aerodynamice. Potěší však zachovaný výfuk se třemi koncovkami, který vydává úžasné zvuky.
O pohon se stará 6.3 litrový atmosferický motor Ferrari F12, který nabízí výkon přes 770 koní a točivý moment 760 Nm. Podle některých dřívějších prohlášení společnosti by však mělo být možné motor naladit až na více než 1 000 koňských sil. O zastavení se standardně starají karbon-keramické brzdiče Brembo, pro řidiče toužící po častých výletech na okruh jsou však připraveny i klasické ocelové brzdy AP Racing.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.