Dnes byl vyroben 22miliontý vůz značky Škoda. Jubilejní vůz, model Škoda Kodiaq GT v odstínu Velvet Red, sjel z linky v závodě společnosti Saic Volkswagen v Čchang-ša a tuto neděli bude představen v rámci „Škoda Day“, který se koná v předvečer letošního autosalonu v Šanghaji (16. – 25. dubna 2019).
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Škoda Auto roste velice dynamicky. Ve 124leté historii našeho podniku jsme více než čtvrtinu všech vyrobených vozů značky Škoda prodali v posledních pěti letech. Překonání hranice 22 milionů vyrobených vozů je jen dalším milníkem, který nás motivuje k tomu, abychom tento růstový kurs důsledně udržovali. Činíme tak s více než 30 novými modely, které v rámci naší produktové ofenzívy uvedeme na trh do konce roku 2022. Velkou roli v tom hraje právě Čína: od našeho vstupu na tento trh před dvanácti lety se společnost Škoda Auto na čínském automobilovém trhu velice pozitivní vyvíjí, Čína se mezitím stala našim největším trhem. Základem tohoto úspěchu je naše atraktivní modelová paleta a dobrá, na důvěře založená spolupráce s naším dlouholetým partnerem Saic Volkswagen.“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, dodává: „V rámci našeho růstového kurzu se spoléháme na mezinárodní a výkonnou síť výrobních kapacit. V současné době vyrábíme v celkem 16 závodech v devíti zemích. Skutečnost, že náš 22miliontý vůz byl vyroben v Číně, je také dokladem úspěšné internacionalizace značky Škoda.“
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, vysvětluje: „Dnes máme 22 milionů důvodů k hrdosti. Toto jubileum je velkou poctou našemu největšímu trhu. Naše vlajková loď Kodiaq GT je přitom čtvrtým vozem kategorie SUV na čínském trhu, který naší nabídku v této třídě rozšířil směrem nahoru.“
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud aktivních automobilek na světě. Výrobu automobilů zahájila mladoboleslavská společnost už v roce 1905 s modelem Voiturette A, vyvinutým zakladateli automobilky Laurinem a Klementem. Od té doby v českých i zahraničních závodech vzniklo 22 milionů vozů Škoda.
Česká automobilka v uplynulých letech své výrobní kapacity stále rozšiřovala. Za tímto účelem investovala jen v České republice od roku 1991 více než 300 miliard Kč do výrobních procesů a továren. V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než milion vozů v rámci jednoho kalendářního roku. V září 2017 sjel v závodě v Kvasinách z linky 20miliontý vůz české značky.
Už v roce 1936 provozovala značka v Číně pět obchodních zastoupení. Znova na čínský trh vstoupila česká automobilka v roce 2007. Tehdy Škoda zahájila lokální výrobu modelu Octavia pod střechou společnosti Saic Volkswagen. V úzké spolupráci s čínským partnerem se Čína v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky Škoda. Po 75 měsících bylo dosaženo prvního milionu prodaných vozů, druhý milion byl prodán dokonce za pouhých 42 měsíců. Už tři roky Škoda svou pozici a svou přítomnost na čínském trhu dále intenzivně posiluje. Během státní návštěvy čínského prezidenta SiŤin-Pchinga v České republice v březnu 2016 podepsali Volkswagen, Saic Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. To počítá s investičním programem ve výši dvou miliard eur, rozloženým do pěti let. Cílem je rozšíření aktuálního počtu modelových řad, například o vozy s alternativním pohonem a o několik vozů kategorie SUV. V roce 2016 dodala Škoda čínským zákazníkům poprvé více než 300 000 vozů. Na svém největším světovém odbytišti vzrostly prodeje české automobilky v roce 2018 na 341 000 vozů (2017: 325.000 vozů, +4,9 %).
V příštích letech bude Škoda ve svém růstovém kurzu pokračovat a do konce roku 2022 uvede na celém světě více než 30 nových modelů, z toho deset elektrifikovaných.
Vybrané mezníky z historie výroby vozů Škoda :
10. dubna 2019: 22 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 26. září 2017: 20 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 19. prosince 2016: 19 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 19. ledna 2016: 18 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 24. Listopadu 2015: 12 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 10. prosince 2014: Škoda Auto vyrobila miliontý vůz v roce 2014 – poprvé vyrobila automobilka více než milion vozů za rok 19. března 2014: 11 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 26. srpna 2013: 4 miliony vozů řady Škoda Octavia 9. července 2013: 1 milion vozů značky Škoda v Číně od roku 2007 5. února 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 30. ledna 2012: 14 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 12. října 2011: 10 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 8. dubna 2009: 12 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 13. července 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.