Dnes byl vyroben 22miliontý vůz značky Škoda. Jubilejní vůz, model Škoda Kodiaq GT v odstínu Velvet Red, sjel z linky v závodě společnosti Saic Volkswagen v Čchang-ša a tuto neděli bude představen v rámci „Škoda Day“, který se koná v předvečer letošního autosalonu v Šanghaji (16. – 25. dubna 2019).
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier říká: „Škoda Auto roste velice dynamicky. Ve 124leté historii našeho podniku jsme více než čtvrtinu všech vyrobených vozů značky Škoda prodali v posledních pěti letech. Překonání hranice 22 milionů vyrobených vozů je jen dalším milníkem, který nás motivuje k tomu, abychom tento růstový kurs důsledně udržovali. Činíme tak s více než 30 novými modely, které v rámci naší produktové ofenzívy uvedeme na trh do konce roku 2022. Velkou roli v tom hraje právě Čína: od našeho vstupu na tento trh před dvanácti lety se společnost Škoda Auto na čínském automobilovém trhu velice pozitivní vyvíjí, Čína se mezitím stala našim největším trhem. Základem tohoto úspěchu je naše atraktivní modelová paleta a dobrá, na důvěře založená spolupráce s naším dlouholetým partnerem Saic Volkswagen.“
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, dodává: „V rámci našeho růstového kurzu se spoléháme na mezinárodní a výkonnou síť výrobních kapacit. V současné době vyrábíme v celkem 16 závodech v devíti zemích. Skutečnost, že náš 22miliontý vůz byl vyroben v Číně, je také dokladem úspěšné internacionalizace značky Škoda.“
Dr. Ralf Hanschen, prezident společnosti Škoda China, vysvětluje: „Dnes máme 22 milionů důvodů k hrdosti. Toto jubileum je velkou poctou našemu největšímu trhu. Naše vlajková loď Kodiaq GT je přitom čtvrtým vozem kategorie SUV na čínském trhu, který naší nabídku v této třídě rozšířil směrem nahoru.“
Škoda Auto je jednou z nejstarších dosud aktivních automobilek na světě. Výrobu automobilů zahájila mladoboleslavská společnost už v roce 1905 s modelem Voiturette A, vyvinutým zakladateli automobilky Laurinem a Klementem. Od té doby v českých i zahraničních závodech vzniklo 22 milionů vozů Škoda.
Česká automobilka v uplynulých letech své výrobní kapacity stále rozšiřovala. Za tímto účelem investovala jen v České republice od roku 1991 více než 300 miliard Kč do výrobních procesů a továren. V roce 2014 vyrobila Škoda Auto poprvé více než milion vozů v rámci jednoho kalendářního roku. V září 2017 sjel v závodě v Kvasinách z linky 20miliontý vůz české značky.
Už v roce 1936 provozovala značka v Číně pět obchodních zastoupení. Znova na čínský trh vstoupila česká automobilka v roce 2007. Tehdy Škoda zahájila lokální výrobu modelu Octavia pod střechou společnosti Saic Volkswagen. V úzké spolupráci s čínským partnerem se Čína v roce 2010 stala nejvýznamnějším trhem značky Škoda. Po 75 měsících bylo dosaženo prvního milionu prodaných vozů, druhý milion byl prodán dokonce za pouhých 42 měsíců. Už tři roky Škoda svou pozici a svou přítomnost na čínském trhu dále intenzivně posiluje. Během státní návštěvy čínského prezidenta SiŤin-Pchinga v České republice v březnu 2016 podepsali Volkswagen, Saic Motor Corporation Limited a Škoda Auto memorandum o porozumění. To počítá s investičním programem ve výši dvou miliard eur, rozloženým do pěti let. Cílem je rozšíření aktuálního počtu modelových řad, například o vozy s alternativním pohonem a o několik vozů kategorie SUV. V roce 2016 dodala Škoda čínským zákazníkům poprvé více než 300 000 vozů. Na svém největším světovém odbytišti vzrostly prodeje české automobilky v roce 2018 na 341 000 vozů (2017: 325.000 vozů, +4,9 %).
V příštích letech bude Škoda ve svém růstovém kurzu pokračovat a do konce roku 2022 uvede na celém světě více než 30 nových modelů, z toho deset elektrifikovaných.
Vybrané mezníky z historie výroby vozů Škoda :
10. dubna 2019: 22 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 26. září 2017: 20 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 19. prosince 2016: 19 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 19. ledna 2016: 18 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 24. Listopadu 2015: 12 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 10. prosince 2014: Škoda Auto vyrobila miliontý vůz v roce 2014 – poprvé vyrobila automobilka více než milion vozů za rok 19. března 2014: 11 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 26. srpna 2013: 4 miliony vozů řady Škoda Octavia 9. července 2013: 1 milion vozů značky Škoda v Číně od roku 2007 5. února 2013: 15 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 30. ledna 2012: 14 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 12. října 2011: 10 milionů vozů značky Škoda ze závodu v Mladé Boleslavi 8. dubna 2009: 12 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 13. července 2006: 10 milionů vozů značky Škoda od roku 1905 1991: 5 milionů vozů značky Škoda od roku 1905Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.