Se začátkem jara se pojí i začátek cyklistické sezóny, který však na silnicích každoročně připomíná spíše nekonečný souboj cyklistů a řidičů. Automobilka Škoda se proto rozhodla spustit dopravněbezpečnostní kampaň „Stay On The Safe Side," jejímž cílem je posílit vzájemné pochopení, respekt a ohleduplnost motoristů a cyklistů v silničním provozu.
V silničním provozu zažívají motoristé i cyklisté denně nebezpečné situace. Kampaň „Stay On The Safe Side“ ukazuje možnosti, jak spolu mohou všichni účastníci silničního provozu vycházet ohleduplněji a lépe si navzájem rozumět. V rámci zábavných soutěží a pomocí informativních videí, článků a infografik autoři názorně a zábavnou formou poukazují na možná rizika a na to, jak je možné takové situace zmírnit, jak jim předcházet nebo je zcela eliminovat.
„Cyklistika je součástí naší DNA. Historie společnosti Škoda Auto začala v roce 1895 právě založením továrny na výrobu jízdních kol. Pomocí platformy WeLoveCycling chceme cyklisty po celém světě motivovat, podporovat a prostřednictvím společného nadšení pro cyklistiku také inspirovat. S tím se také pojí společenská odpovědnost, a právě proto je pro nás propojení mezi cyklisty a motoristy velice důležité,“ vysvětluje Marc Brinkmann, vedoucí marketingu společnosti Škoda Auto a dodává: „Chtěli bychom pomoci navázat dialog mezi oběma skupinami, zvýšit vzájemné pochopení a podpořit ohleduplnější vzájemné chování v silničním provozu.“
Nová kampaň je pokračováním dlouholeté intenzivní snahy společnosti Škoda Auto o zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Aktuální modelové řady mladoboleslavské automobilky vynikají svou bezpečností - v náročných bezpečnostních testech Euro NCAP získaly nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Vozy značky Škoda navíc i v nižších segmentech disponují nejmodernějšími asistenčními systémy, které jsou jinak běžné u vozů vyšších tříd.
Podstatnou součástí kampaně „Stay On The Safe Side“ jsou názorné infografiky. Ty ukazují nebezpečné situace v silničním provozu, ve kterých se osvědčily bezpečnostní systémy vozů značky Škoda . Například nový kompaktní model Škoda Scala je k dispozici s rozšířeným systémem Side Assist včetně asistenta na vyparkování, který řidiče varuje před předměty v nechvalně proslulém „mrtvém úhlu výhledu řidiče“.
Dalším pilířem kampaně jsou akční videa kritických dopravních situací, které Škoda v listopadu 2018 nechala natočit na uzavřených ulicích v centru chorvatského města Rijeka. Automobilka přitom nevyužila techniku digitální animace, ale najala profesionálního kaskadéra, který se ujal role ohroženého cyklisty – videa tak působí velmi realisticky a budí maximální pozornost.
Celá kampaň je k vidění na celosvětové online-platformě značky Škoda We Love Cycling, následně bude upravena i pro jednotlivé země. V České republice je nyní nově dostupná lokální modifikace této platformy adrese www.welovecycling.cz. Kampani se budou věnovat i kanály sociálních médií této platformy, jmenovitě Facebook, YouTube a Instagram.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.