Se začátkem jara se pojí i začátek cyklistické sezóny, který však na silnicích každoročně připomíná spíše nekonečný souboj cyklistů a řidičů. Automobilka Škoda se proto rozhodla spustit dopravněbezpečnostní kampaň „Stay On The Safe Side," jejímž cílem je posílit vzájemné pochopení, respekt a ohleduplnost motoristů a cyklistů v silničním provozu.
V silničním provozu zažívají motoristé i cyklisté denně nebezpečné situace. Kampaň „Stay On The Safe Side“ ukazuje možnosti, jak spolu mohou všichni účastníci silničního provozu vycházet ohleduplněji a lépe si navzájem rozumět. V rámci zábavných soutěží a pomocí informativních videí, článků a infografik autoři názorně a zábavnou formou poukazují na možná rizika a na to, jak je možné takové situace zmírnit, jak jim předcházet nebo je zcela eliminovat.
„Cyklistika je součástí naší DNA. Historie společnosti Škoda Auto začala v roce 1895 právě založením továrny na výrobu jízdních kol. Pomocí platformy WeLoveCycling chceme cyklisty po celém světě motivovat, podporovat a prostřednictvím společného nadšení pro cyklistiku také inspirovat. S tím se také pojí společenská odpovědnost, a právě proto je pro nás propojení mezi cyklisty a motoristy velice důležité,“ vysvětluje Marc Brinkmann, vedoucí marketingu společnosti Škoda Auto a dodává: „Chtěli bychom pomoci navázat dialog mezi oběma skupinami, zvýšit vzájemné pochopení a podpořit ohleduplnější vzájemné chování v silničním provozu.“
Nová kampaň je pokračováním dlouholeté intenzivní snahy společnosti Škoda Auto o zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Aktuální modelové řady mladoboleslavské automobilky vynikají svou bezpečností - v náročných bezpečnostních testech Euro NCAP získaly nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Vozy značky Škoda navíc i v nižších segmentech disponují nejmodernějšími asistenčními systémy, které jsou jinak běžné u vozů vyšších tříd.
Podstatnou součástí kampaně „Stay On The Safe Side“ jsou názorné infografiky. Ty ukazují nebezpečné situace v silničním provozu, ve kterých se osvědčily bezpečnostní systémy vozů značky Škoda . Například nový kompaktní model Škoda Scala je k dispozici s rozšířeným systémem Side Assist včetně asistenta na vyparkování, který řidiče varuje před předměty v nechvalně proslulém „mrtvém úhlu výhledu řidiče“.
Dalším pilířem kampaně jsou akční videa kritických dopravních situací, které Škoda v listopadu 2018 nechala natočit na uzavřených ulicích v centru chorvatského města Rijeka. Automobilka přitom nevyužila techniku digitální animace, ale najala profesionálního kaskadéra, který se ujal role ohroženého cyklisty – videa tak působí velmi realisticky a budí maximální pozornost.
Celá kampaň je k vidění na celosvětové online-platformě značky Škoda We Love Cycling, následně bude upravena i pro jednotlivé země. V České republice je nyní nově dostupná lokální modifikace této platformy adrese www.welovecycling.cz. Kampani se budou věnovat i kanály sociálních médií této platformy, jmenovitě Facebook, YouTube a Instagram.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?