Se začátkem jara se pojí i začátek cyklistické sezóny, který však na silnicích každoročně připomíná spíše nekonečný souboj cyklistů a řidičů. Automobilka Škoda se proto rozhodla spustit dopravněbezpečnostní kampaň „Stay On The Safe Side," jejímž cílem je posílit vzájemné pochopení, respekt a ohleduplnost motoristů a cyklistů v silničním provozu.
V silničním provozu zažívají motoristé i cyklisté denně nebezpečné situace. Kampaň „Stay On The Safe Side“ ukazuje možnosti, jak spolu mohou všichni účastníci silničního provozu vycházet ohleduplněji a lépe si navzájem rozumět. V rámci zábavných soutěží a pomocí informativních videí, článků a infografik autoři názorně a zábavnou formou poukazují na možná rizika a na to, jak je možné takové situace zmírnit, jak jim předcházet nebo je zcela eliminovat.
„Cyklistika je součástí naší DNA. Historie společnosti Škoda Auto začala v roce 1895 právě založením továrny na výrobu jízdních kol. Pomocí platformy WeLoveCycling chceme cyklisty po celém světě motivovat, podporovat a prostřednictvím společného nadšení pro cyklistiku také inspirovat. S tím se také pojí společenská odpovědnost, a právě proto je pro nás propojení mezi cyklisty a motoristy velice důležité,“ vysvětluje Marc Brinkmann, vedoucí marketingu společnosti Škoda Auto a dodává: „Chtěli bychom pomoci navázat dialog mezi oběma skupinami, zvýšit vzájemné pochopení a podpořit ohleduplnější vzájemné chování v silničním provozu.“
Nová kampaň je pokračováním dlouholeté intenzivní snahy společnosti Škoda Auto o zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Aktuální modelové řady mladoboleslavské automobilky vynikají svou bezpečností - v náročných bezpečnostních testech Euro NCAP získaly nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Vozy značky Škoda navíc i v nižších segmentech disponují nejmodernějšími asistenčními systémy, které jsou jinak běžné u vozů vyšších tříd.
Podstatnou součástí kampaně „Stay On The Safe Side“ jsou názorné infografiky. Ty ukazují nebezpečné situace v silničním provozu, ve kterých se osvědčily bezpečnostní systémy vozů značky Škoda . Například nový kompaktní model Škoda Scala je k dispozici s rozšířeným systémem Side Assist včetně asistenta na vyparkování, který řidiče varuje před předměty v nechvalně proslulém „mrtvém úhlu výhledu řidiče“.
Dalším pilířem kampaně jsou akční videa kritických dopravních situací, které Škoda v listopadu 2018 nechala natočit na uzavřených ulicích v centru chorvatského města Rijeka. Automobilka přitom nevyužila techniku digitální animace, ale najala profesionálního kaskadéra, který se ujal role ohroženého cyklisty – videa tak působí velmi realisticky a budí maximální pozornost.
Celá kampaň je k vidění na celosvětové online-platformě značky Škoda We Love Cycling, následně bude upravena i pro jednotlivé země. V České republice je nyní nově dostupná lokální modifikace této platformy adrese www.welovecycling.cz. Kampani se budou věnovat i kanály sociálních médií této platformy, jmenovitě Facebook, YouTube a Instagram.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.