V Německu už prodávají nové stylové a vybavené SUV za půl milionu

-mdo / AutoRoad.cz, 13. dubna 2019, 11:35 Google+

Očekáváte příchod levných čínských automobilů na evropský trh a nemáte problém s horší pověstí, kterou si všichni tamní výrobci nesou? Možná vám uniklo, že čínské vozy už do EU dávno dorazily a prodávají se i u naších západních sousedů. Bojovat přitom můžou nejen výhodnou cenou, ale překvapivě také zajímavým designem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BAIC BJ20

BAIC BJ20 | foto: 汽车之家

Sdílejte článek

Většina nových SUV vyznává podobný přístup k designu. Seriózně se tvářící vysoké vozy s oplastováním se staly novodobými minivany a je těžké se v nich zorientovat. Jen málokdo se pokusí přijít s nečím originálním a tak je i Škoda Yeti před faceliftem považována za odvážný a originální design. I v EU si ale můžete koupit auto, ve kterém budete vyčnívat z davu a asi jen tak nepotkáte daší podobné. Nejde přitom o nějakou drahou exotiku nebo ojetý unikát švýcarského malosériového výrobce.

img-responsive

BAIC BJ20 | foto: 汽车之家

BAIC BJ20 je nejmenším SUV ze série vozů vyráběných pod značkou BAIC, tedy Beijing Auto. Tato firma měla dříve joint-venture s Jeepem, vůbec první takový podnik v Číně, dnes však už zahraniční podíl patří přímo pod Daimler AG. Z toho je zjevné, kde Číňané brali pro své modely z řady BJ inspiraci. Narozdíl od BJ40, které je zjevně inspirováno Wranglerem a BJ80, které docela přesně kopíruje Mercedes třídy G, jde ale BJ20 spíše vlastní cestou. 

První pohled na BJ20 může také navodit pocit, že se díváme na kopii Jeepu, kulatá světla a pětislotová maska ale odkazují spíše na první terénní vůz BAIC, model BJ212. Ten byl vyvinut společně s UAZ 469 a vyráběl se od roku 1964. BJ20 také přímo vychází z konceptu BAIC Concept500, který byl moderní interpretací starého modelu. I přes tyto retro prvky ale BJ20 působí velmi moderně, zejména velmi úzké pásy denního svícení nad kulatými hlavními reflektory. Boční profil ukazuje důraz na hrany, zejména v linii oken. Originální je i velmi široký C sloupek a zadní svítilny připomínající prolnutí těch předních. Oproti čínské verzi ale evropský BJ20 nemá na zádi velký nápis BEIJING mezi světly, místo toho si vystačí s logem automobilky. Samozřejmostí je bohaté oplastování, zejména hranaté blatníky s přiznanými šrouby a mohutné černé nárazníky na obou koncích. Také díky těmto prvkům působí BJ20 svalnatě a robustně. Rozměrově je BJ20 o trochu větší než Škoda Karoq, s délkou 4451 mm je BAIC o 69 mm delší a má o 32 mm delší rozvor. 

img-responsive

BAIC BJ20 | foto: 汽车之家

Jak už je ale pro malé SUV typické, svalnatost je v tomto případě spíše na oko. BJ20 stojí na platformě vycházející ze Saabu 9-3, i když výrazně modernizované. BAIC na techniku Saabu odkoupil licence hned po jeho krachu a založil na ní celou svoji značku Senova. To ale také znamená, že  BJ20 nabízí pouze pohon předních kol, i když výrobce už dříve slíbil i příchod 4x4 varianty. Toto opět není mezi malými SUV žádná výjimka ale jak dokazují prodeje, tak ani zásadní nedostatek. 

Pod kapotou všech v Evropě prodávaných verzí pracuje 1.5 litrový přeplňovaný čtyřválec 4A91T od Mitsubishi, který podává výkon 136 koní a 210 Nm. Ten můžete mít jak s manuální, tak s automatickou převodovkou.

img-responsive

BAIC BJ20 | foto: 汽车之家

Také interiér působí odlišně a docela povedeně. Zaujme zejména tvar přístrojového štítu, který je analogový s malým displejem uprostřed. Červeně vyvedený výdechy klimatizace mají tvar loga BAIC, což asi mnoho Evropanů nedocení. Na malé SUV netradiční je malý kulatý displej s kompasem, tlakoměrem, náklonoměrem a výškoměrem. Samozřejmostí pro čínské vozidlo je velký 11" displej infotainmentu na středovém panelu, samozřejmě v angličtině. Mezi další výbavu evropských verzí patří couvací kamera, bezklíčové odemykání a startování, automatická klimatizace s mikrofiltrem, Android Auto a Apple CarPlay, tempomat, multifunkční kožený volant, panoramatické střešní okno a 18" kola.

Za tuto základní verzi požaduje německý prodejce 19900 Euro, tedy 510 tisíc korun. K dispozici je i vybavenější verze, která přidává například 360°kameru, vyhřívání a odvětrávání sedaček, kožené sedačky, vytápěná zrcátka, HDMI vstup a volitelnou CVT převodovku. Za tuto vyšší výbavu zaplatíte 23 tisíc EUR v manuální verzi a 24 tisíc EUR v automatické, tedy 590 až 610 tisíc Kč. Vůz prodávaný v Německu samozřejmě slplňuje veškeré současné emisní a bezpečnostní normy a lze jej bez problémů přihlásit i v České republice. 

Vytisknout

Diskuze: V Německu už prodávají nové stylové a vybavené SUV za půl milionu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

JAC iEVA50

Koupí VW další značku? Se svojí strategií hledí hodně daleko

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud