Top Gear uspořádal další nekonvenční závod. Proti ostrému SUV postavil hot-hatch a sporťák

Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky
Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. dubna 2019 12:06
Sdílej:

Scénáristé Top Gearu nás poslední dobou nepřestávají udivovat. Po několika opravdu nebezpečných sprintech, ve kterých hrozila aktérům nedobrovolná koupel nebo srážka, totiž následují souboje ve sprintu poměrně neobvyklých aut. A po nedávném souboji ostrých sedanů s hybridním sporťákem přichází na řadu souboj nadupaného SUV, ostrého hatchbacku a tradičního řidičského sporťáku.

Na závodní trati Top Gearu se totiž proti sobě postavily hned tři vozy, které už by toho nemohli mít méně společného. Tím prvním je extrémně výkonné a luxusní SUV Mercedes-AMG G63, tím druhým ostrý hatchback Audi RS3 a třetím účastníkem je klasický sporťák Porsche Cayman GTS, který se dá považovat za symbol klasického auta pro nadšené řidiče. Kdo však vyhraje, pokud se rozhodnete uspořádat pouze závod ve sprintu?

Pokud jste začali přemýšlet pouze mezi Audi a Porsche, musíme vás hned zastavit. Mercedes-AMG je sice luxusní SUV, ale současně ukrývá pod kapotou pořádné stádo koní. Jeho 4.0 litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly totiž dokáže nabídnout až 585 koní a 850 Nm točivého momentu, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/z za 4.5 sekundy.

Audi RS3 je sice nejmenší, její výkon však také nelze podceňovat. Tahle kapesní raketa totiž ukrývá pod kapotou 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec, který je schopen nabídnout až 400 koní a 480 Nm. Navíc má stejně jako Mercedes pohon všech kol, díky čemuž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy.

Posledním vozem na startovní čáře je pak Porsche Cayman GTS, které má pod kapotou 2.5 litrový plochý čtyřválec s turbem, který poskytuje 365 koní a 420 Nm točivého momentu. To je sice ze všech nejméně, ovšem v kombinaci s převodovkou PDK to stále stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy. Majitelé manuálů si budou muset vystačit s 4.6 sekundami.

Porsche je ze všech tří vozidel nejlehčí, Audi naopak nejlevnější. Mercedes je pak v tomto závodě za skutečného Goliáše - váží totiž přes 2.5 tuny a jeho cena je ve srovnání s Porsche více než dvojnásobná. A Audi RS3 byste si mohli koupit dokonce 3x.

Kdo ovšem zvítězí v závodu na 1/4 míle? K všeobecnému překvapení se do čela závodu okamžitě vyhoupne Mercedese, který však brzy dostihne Audi a závod nakonec zvítězí. Porsche dorazí do cíle až s překvapivým odstupem. Pokud by se ale na trati objevila zatáčka, pravděpodobně by bylo všechno jinak. Každopádně kdo z vás čekal podobný výsledek?

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.