Top Gear uspořádal další nekonvenční závod. Proti ostrému SUV postavil hot-hatch a sporťák

Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky
Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. dubna 2019 12:06
Sdílej:

Scénáristé Top Gearu nás poslední dobou nepřestávají udivovat. Po několika opravdu nebezpečných sprintech, ve kterých hrozila aktérům nedobrovolná koupel nebo srážka, totiž následují souboje ve sprintu poměrně neobvyklých aut. A po nedávném souboji ostrých sedanů s hybridním sporťákem přichází na řadu souboj nadupaného SUV, ostrého hatchbacku a tradičního řidičského sporťáku.

Na závodní trati Top Gearu se totiž proti sobě postavily hned tři vozy, které už by toho nemohli mít méně společného. Tím prvním je extrémně výkonné a luxusní SUV Mercedes-AMG G63, tím druhým ostrý hatchback Audi RS3 a třetím účastníkem je klasický sporťák Porsche Cayman GTS, který se dá považovat za symbol klasického auta pro nadšené řidiče. Kdo však vyhraje, pokud se rozhodnete uspořádat pouze závod ve sprintu?

Pokud jste začali přemýšlet pouze mezi Audi a Porsche, musíme vás hned zastavit. Mercedes-AMG je sice luxusní SUV, ale současně ukrývá pod kapotou pořádné stádo koní. Jeho 4.0 litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly totiž dokáže nabídnout až 585 koní a 850 Nm točivého momentu, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/z za 4.5 sekundy.

Audi RS3 je sice nejmenší, její výkon však také nelze podceňovat. Tahle kapesní raketa totiž ukrývá pod kapotou 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec, který je schopen nabídnout až 400 koní a 480 Nm. Navíc má stejně jako Mercedes pohon všech kol, díky čemuž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy.

Posledním vozem na startovní čáře je pak Porsche Cayman GTS, které má pod kapotou 2.5 litrový plochý čtyřválec s turbem, který poskytuje 365 koní a 420 Nm točivého momentu. To je sice ze všech nejméně, ovšem v kombinaci s převodovkou PDK to stále stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy. Majitelé manuálů si budou muset vystačit s 4.6 sekundami.

Porsche je ze všech tří vozidel nejlehčí, Audi naopak nejlevnější. Mercedes je pak v tomto závodě za skutečného Goliáše - váží totiž přes 2.5 tuny a jeho cena je ve srovnání s Porsche více než dvojnásobná. A Audi RS3 byste si mohli koupit dokonce 3x.

Kdo ovšem zvítězí v závodu na 1/4 míle? K všeobecnému překvapení se do čela závodu okamžitě vyhoupne Mercedese, který však brzy dostihne Audi a závod nakonec zvítězí. Porsche dorazí do cíle až s překvapivým odstupem. Pokud by se ale na trati objevila zatáčka, pravděpodobně by bylo všechno jinak. Každopádně kdo z vás čekal podobný výsledek?

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.