Top Gear uspořádal další nekonvenční závod. Proti ostrému SUV postavil hot-hatch a sporťák

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. dubna 2019, 12:06 Google+

Scénáristé Top Gearu nás poslední dobou nepřestávají udivovat. Po několika opravdu nebezpečných sprintech, ve kterých hrozila aktérům nedobrovolná koupel nebo srážka, totiž následují souboje ve sprintu poměrně neobvyklých aut. A po nedávném souboji ostrých sedanů s hybridním sporťákem přichází na řadu souboj nadupaného SUV, ostrého hatchbacku a tradičního řidičského sporťáku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky

Top Gear uspořádal další neobvyklý závod s překvapivými výsledky | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Na závodní trati Top Gearu se totiž proti sobě postavily hned tři vozy, které už by toho nemohli mít méně společného. Tím prvním je extrémně výkonné a luxusní SUV Mercedes-AMG G63, tím druhým ostrý hatchback Audi RS3 a třetím účastníkem je klasický sporťák Porsche Cayman GTS, který se dá považovat za symbol klasického auta pro nadšené řidiče. Kdo však vyhraje, pokud se rozhodnete uspořádat pouze závod ve sprintu?

Pokud jste začali přemýšlet pouze mezi Audi a Porsche, musíme vás hned zastavit. Mercedes-AMG je sice luxusní SUV, ale současně ukrývá pod kapotou pořádné stádo koní. Jeho 4.0 litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly totiž dokáže nabídnout až 585 koní a 850 Nm točivého momentu, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/z za 4.5 sekundy.

Audi RS3 je sice nejmenší, její výkon však také nelze podceňovat. Tahle kapesní raketa totiž ukrývá pod kapotou 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec, který je schopen nabídnout až 400 koní a 480 Nm. Navíc má stejně jako Mercedes pohon všech kol, díky čemuž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy.

Posledním vozem na startovní čáře je pak Porsche Cayman GTS, které má pod kapotou 2.5 litrový plochý čtyřválec s turbem, který poskytuje 365 koní a 420 Nm točivého momentu. To je sice ze všech nejméně, ovšem v kombinaci s převodovkou PDK to stále stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy. Majitelé manuálů si budou muset vystačit s 4.6 sekundami.

Porsche je ze všech tří vozidel nejlehčí, Audi naopak nejlevnější. Mercedes je pak v tomto závodě za skutečného Goliáše - váží totiž přes 2.5 tuny a jeho cena je ve srovnání s Porsche více než dvojnásobná. A Audi RS3 byste si mohli koupit dokonce 3x.

zdroj: youtube.com

Kdo ovšem zvítězí v závodu na 1/4 míle? K všeobecnému překvapení se do čela závodu okamžitě vyhoupne Mercedese, který však brzy dostihne Audi a závod nakonec zvítězí. Porsche dorazí do cíle až s překvapivým odstupem. Pokud by se ale na trati objevila zatáčka, pravděpodobně by bylo všechno jinak. Každopádně kdo z vás čekal podobný výsledek?

Vytisknout

Diskuze: Top Gear uspořádal další nekonvenční závod. Proti ostrému SUV postavil hot-hatch a sporťák

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Kronika Škoda Auto: 124 let historie mladoboleslavské automobilky krok za krokem

Škoda Auto vydává vlastní kroniku, rozsáhlé dílo mapuje historii společnosti od…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud