Scénáristé Top Gearu nás poslední dobou nepřestávají udivovat. Po několika opravdu nebezpečných sprintech, ve kterých hrozila aktérům nedobrovolná koupel nebo srážka, totiž následují souboje ve sprintu poměrně neobvyklých aut. A po nedávném souboji ostrých sedanů s hybridním sporťákem přichází na řadu souboj nadupaného SUV, ostrého hatchbacku a tradičního řidičského sporťáku.
Na závodní trati Top Gearu se totiž proti sobě postavily hned tři vozy, které už by toho nemohli mít méně společného. Tím prvním je extrémně výkonné a luxusní SUV Mercedes-AMG G63, tím druhým ostrý hatchback Audi RS3 a třetím účastníkem je klasický sporťák Porsche Cayman GTS, který se dá považovat za symbol klasického auta pro nadšené řidiče. Kdo však vyhraje, pokud se rozhodnete uspořádat pouze závod ve sprintu?
Pokud jste začali přemýšlet pouze mezi Audi a Porsche, musíme vás hned zastavit. Mercedes-AMG je sice luxusní SUV, ale současně ukrývá pod kapotou pořádné stádo koní. Jeho 4.0 litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly totiž dokáže nabídnout až 585 koní a 850 Nm točivého momentu, což stačí k akceleraci z 0 na 100 km/z za 4.5 sekundy.
Audi RS3 je sice nejmenší, její výkon však také nelze podceňovat. Tahle kapesní raketa totiž ukrývá pod kapotou 2.5 litrový přeplňovaný pětiválec, který je schopen nabídnout až 400 koní a 480 Nm. Navíc má stejně jako Mercedes pohon všech kol, díky čemuž zvládá akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy.
Posledním vozem na startovní čáře je pak Porsche Cayman GTS, které má pod kapotou 2.5 litrový plochý čtyřválec s turbem, který poskytuje 365 koní a 420 Nm točivého momentu. To je sice ze všech nejméně, ovšem v kombinaci s převodovkou PDK to stále stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 4.1 sekundy. Majitelé manuálů si budou muset vystačit s 4.6 sekundami.
Porsche je ze všech tří vozidel nejlehčí, Audi naopak nejlevnější. Mercedes je pak v tomto závodě za skutečného Goliáše - váží totiž přes 2.5 tuny a jeho cena je ve srovnání s Porsche více než dvojnásobná. A Audi RS3 byste si mohli koupit dokonce 3x.
Kdo ovšem zvítězí v závodu na 1/4 míle? K všeobecnému překvapení se do čela závodu okamžitě vyhoupne Mercedese, který však brzy dostihne Audi a závod nakonec zvítězí. Porsche dorazí do cíle až s překvapivým odstupem. Pokud by se ale na trati objevila zatáčka, pravděpodobně by bylo všechno jinak. Každopádně kdo z vás čekal podobný výsledek?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.