Publikace „Kronika Škoda Auto“ mapuje inspirativní a dynamický vývoj jedné z nejstarších automobilek světa v období 1895–2018. Reprezentativní dílo vychází v české, anglické a německé verzi. Od počátku května bude dostupná v prodejně Škoda Muzea a ve firemním eshopu.
„Třísvazková ´Kronika Škoda Auto´ je rozsáhlé dílo o společnosti Škoda Auto, sbírka jedinečných příběhů o vášni pro automobily a techniku, která položila základ našeho dnešního úspěchu,“ říká Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace společnosti Škoda Auto, a dodává: „Čtenáři mají šanci seznámit se se zásadními modely 124 let trvající historie mladoboleslavské automobilky a mnoha fascinujícími příběhy o české vynalézavosti, touze po dobrodružství, odvaze a schopnosti Škodováků vyjít i z těžkých časů ještě silnější.“
„Kronika Škoda Auto“ je výsledkem více než roční práce odborného týmu. Hlavní autor textu Zdeněk Vacek i spoluautoři Lukáš Nachtmann, Michal Velebný a Vítězslav Kodym přinášejí čtenářům bezpočet zajímavých příběhů, historických milníků včetně sportovních úspěchů či vzrušujících dálkových jízd, progresivních konstrukčních řešení, ale i statistických dat z období 1895–2018. Tedy od založení dlouhodobě úspěšného společného podniku průkopníky cyklistiky Václavem Laurinem a Václavem Klementem až k transformaci společnosti Škoda Auto od výrobce automobilů k poskytovateli komplexních mobilních služeb.
Celkový rozsah tří svazků knihy „Kronika Škoda Auto“ činí 528 stran. Kronikářským stylem formulované, chronologicky řazené texty doplňuje 705 často unikátních fotografií. První svazek publikace sleduje vývoj společnosti v období 1895–1945, tedy kompletní etapu pod značkou Laurin & Klement i navazující období po jejím začlenění do plzeňského koncernu Škoda. Druhý svazek je věnován vývoji po zestátnění podniku (1946–1990) a třetí mapuje dynamický rozvoj globálně aktivní značky Škoda v rámci koncernu Volkswagen (1991–2018).
„Kronika Škoda Auto“ vychází ve třech jazykových verzích: české, anglické a německé. Cena všech tří jazykových verzí je pro český trh jednotná, činí 1101 Kč (včetně DPH). Zájemcům bude publikace k dispozici od počátku května 2019 v obchodě Škoda Muzea a ve firemním eshopu s možností vyzvednutí u autorizovaných zástupců Škoda Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.