Publikace „Kronika Škoda Auto“ mapuje inspirativní a dynamický vývoj jedné z nejstarších automobilek světa v období 1895–2018. Reprezentativní dílo vychází v české, anglické a německé verzi. Od počátku května bude dostupná v prodejně Škoda Muzea a ve firemním eshopu.
„Třísvazková ´Kronika Škoda Auto´ je rozsáhlé dílo o společnosti Škoda Auto, sbírka jedinečných příběhů o vášni pro automobily a techniku, která položila základ našeho dnešního úspěchu,“ říká Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace společnosti Škoda Auto, a dodává: „Čtenáři mají šanci seznámit se se zásadními modely 124 let trvající historie mladoboleslavské automobilky a mnoha fascinujícími příběhy o české vynalézavosti, touze po dobrodružství, odvaze a schopnosti Škodováků vyjít i z těžkých časů ještě silnější.“
„Kronika Škoda Auto“ je výsledkem více než roční práce odborného týmu. Hlavní autor textu Zdeněk Vacek i spoluautoři Lukáš Nachtmann, Michal Velebný a Vítězslav Kodym přinášejí čtenářům bezpočet zajímavých příběhů, historických milníků včetně sportovních úspěchů či vzrušujících dálkových jízd, progresivních konstrukčních řešení, ale i statistických dat z období 1895–2018. Tedy od založení dlouhodobě úspěšného společného podniku průkopníky cyklistiky Václavem Laurinem a Václavem Klementem až k transformaci společnosti Škoda Auto od výrobce automobilů k poskytovateli komplexních mobilních služeb.
Celkový rozsah tří svazků knihy „Kronika Škoda Auto“ činí 528 stran. Kronikářským stylem formulované, chronologicky řazené texty doplňuje 705 často unikátních fotografií. První svazek publikace sleduje vývoj společnosti v období 1895–1945, tedy kompletní etapu pod značkou Laurin & Klement i navazující období po jejím začlenění do plzeňského koncernu Škoda. Druhý svazek je věnován vývoji po zestátnění podniku (1946–1990) a třetí mapuje dynamický rozvoj globálně aktivní značky Škoda v rámci koncernu Volkswagen (1991–2018).
„Kronika Škoda Auto“ vychází ve třech jazykových verzích: české, anglické a německé. Cena všech tří jazykových verzí je pro český trh jednotná, činí 1101 Kč (včetně DPH). Zájemcům bude publikace k dispozici od počátku května 2019 v obchodě Škoda Muzea a ve firemním eshopu s možností vyzvednutí u autorizovaných zástupců Škoda Auto.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?