Publikace „Kronika Škoda Auto“ mapuje inspirativní a dynamický vývoj jedné z nejstarších automobilek světa v období 1895–2018. Reprezentativní dílo vychází v české, anglické a německé verzi. Od počátku května bude dostupná v prodejně Škoda Muzea a ve firemním eshopu.
„Třísvazková ´Kronika Škoda Auto´ je rozsáhlé dílo o společnosti Škoda Auto, sbírka jedinečných příběhů o vášni pro automobily a techniku, která položila základ našeho dnešního úspěchu,“ říká Jens Katemann, vedoucí oddělení komunikace společnosti Škoda Auto, a dodává: „Čtenáři mají šanci seznámit se se zásadními modely 124 let trvající historie mladoboleslavské automobilky a mnoha fascinujícími příběhy o české vynalézavosti, touze po dobrodružství, odvaze a schopnosti Škodováků vyjít i z těžkých časů ještě silnější.“
„Kronika Škoda Auto“ je výsledkem více než roční práce odborného týmu. Hlavní autor textu Zdeněk Vacek i spoluautoři Lukáš Nachtmann, Michal Velebný a Vítězslav Kodym přinášejí čtenářům bezpočet zajímavých příběhů, historických milníků včetně sportovních úspěchů či vzrušujících dálkových jízd, progresivních konstrukčních řešení, ale i statistických dat z období 1895–2018. Tedy od založení dlouhodobě úspěšného společného podniku průkopníky cyklistiky Václavem Laurinem a Václavem Klementem až k transformaci společnosti Škoda Auto od výrobce automobilů k poskytovateli komplexních mobilních služeb.
Celkový rozsah tří svazků knihy „Kronika Škoda Auto“ činí 528 stran. Kronikářským stylem formulované, chronologicky řazené texty doplňuje 705 často unikátních fotografií. První svazek publikace sleduje vývoj společnosti v období 1895–1945, tedy kompletní etapu pod značkou Laurin & Klement i navazující období po jejím začlenění do plzeňského koncernu Škoda. Druhý svazek je věnován vývoji po zestátnění podniku (1946–1990) a třetí mapuje dynamický rozvoj globálně aktivní značky Škoda v rámci koncernu Volkswagen (1991–2018).
„Kronika Škoda Auto“ vychází ve třech jazykových verzích: české, anglické a německé. Cena všech tří jazykových verzí je pro český trh jednotná, činí 1101 Kč (včetně DPH). Zájemcům bude publikace k dispozici od počátku května 2019 v obchodě Škoda Muzea a ve firemním eshopu s možností vyzvednutí u autorizovaných zástupců Škoda Auto.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.