Již příští rok bychom se měli dočkat nové generace Seatu Leon, která přinese řadu novinek - včetně hybridních pohonných jednotek. Ty navíc nebudou jen pod kapotou standardních modelů, ale objevit by se měly i pod kapotami ostrých modelů značky Cupra.
Nový Cupra Leon by se tak podle informací webu AutoExpress měl stát jedním z šesti elektrifikovaných modelů Seat, které se dostanou v roce 2021 na trh. Samotné představení Cupra Leon a Cupra Leon ST by pak mělo proběhnout ještě v závěru roku 2020.
Pod kapotou nové generace Cupra Leon by se měl objevit motor o výkonu 245 koní, který se bude moci pochlubit i skvělými emisemi CO2 v hodnotě méně než 50 g/km. S tímto výkonem by sice nová hybridní Cupra nedosáhla na současné modely, nicméně všichni pevně doufají, že Cupra nabídne kromě jiného i tradiční model jen se spalovacím motorem.
Totožným výkonem 245 koní by se měla pochlubit i produkční varianta konceptu SUV-Coupe Cupra Formentor, představeného na ženevském autosalonu, jak v rozhovoru pro AutoExpress uvedl šéf Cupry Wayne Griffiths. Formentor je tak dalším z modelů, které v brzké době rozšíří elektrifikované portfolio Seatu / Cupry. Kromě toho se však v nabídce nejspíš objeví i tradiční motorizace.
O výkonech standardního hybridního Seatu Leon zatím mnoho nevíme, nicméně podle starších informací by nový Leon měl být postaven na vylepšené platformě MQB a minimálně jedna plug-in hybridní pohonná jednotka by mu měla umožnit dojezd až cca 50 čistě na elektrickou energii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.