Již příští rok bychom se měli dočkat nové generace Seatu Leon, která přinese řadu novinek - včetně hybridních pohonných jednotek. Ty navíc nebudou jen pod kapotou standardních modelů, ale objevit by se měly i pod kapotami ostrých modelů značky Cupra.
Nový Cupra Leon by se tak podle informací webu AutoExpress měl stát jedním z šesti elektrifikovaných modelů Seat, které se dostanou v roce 2021 na trh. Samotné představení Cupra Leon a Cupra Leon ST by pak mělo proběhnout ještě v závěru roku 2020.
Pod kapotou nové generace Cupra Leon by se měl objevit motor o výkonu 245 koní, který se bude moci pochlubit i skvělými emisemi CO2 v hodnotě méně než 50 g/km. S tímto výkonem by sice nová hybridní Cupra nedosáhla na současné modely, nicméně všichni pevně doufají, že Cupra nabídne kromě jiného i tradiční model jen se spalovacím motorem.
Totožným výkonem 245 koní by se měla pochlubit i produkční varianta konceptu SUV-Coupe Cupra Formentor, představeného na ženevském autosalonu, jak v rozhovoru pro AutoExpress uvedl šéf Cupry Wayne Griffiths. Formentor je tak dalším z modelů, které v brzké době rozšíří elektrifikované portfolio Seatu / Cupry. Kromě toho se však v nabídce nejspíš objeví i tradiční motorizace.
O výkonech standardního hybridního Seatu Leon zatím mnoho nevíme, nicméně podle starších informací by nový Leon měl být postaven na vylepšené platformě MQB a minimálně jedna plug-in hybridní pohonná jednotka by mu měla umožnit dojezd až cca 50 čistě na elektrickou energii.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?