Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) se rozhodl odejít z vlády. Oznámil to dnes novinářům při příchodu na jednání kabinetu, serveru Novinky.cz předtím řekl, že se na odchodu už dříve dohodl s premiérem Andrejem Babišem (ANO). Babiš bude o změnách ve vládě jednat ve středu s prezidentem Milošem Zemanem. Ťok je nejdéle sloužící ministr dopravy, v úřadu je od roku 2014. Dlouhodobě čelil kritice kvůli tempu stavby dálnic nebo kvůli tendru na provozovatele mýtného systému. Jeho nástupce ve funkci zatím není znám, končící ministr ho sám navrhovat nebude.
Ťok řekl, že se do budoucna nechce věnovat politice, ještě si ale rozmyslí, zda složí i poslanecký mandát. Uvedl, že chtěl opustit kabinet už v lednu, Babiš to ale tehdy nepřijal. Nyní nechává aranžmá svého odchodu na premiérovi, který bude jednat se Zemanem ve středu od 13:00 na Pražském hradě. Členy vlády podle ústavy jmenuje a odvolává prezident na návrh premiéra.
Ministr řekl, že se necítí unaven prací, ale útoky, které na něho byly vedeny. "Myslím si, že zrovna firmě Kapsch se hodilo, aby ministr byl slabý, aby dělal to, co je v zájmu této firmy," řekl Ťok. Firma Kapsch provozuje v Česku mýtný systém, neuspěla ale v tendru na jeho provozování na dalších deset let.
Se svou prací na ministerstvu je Ťok spokojen. "Mýto je vysoutěženo, tam jsem udělal svoji práci. Neutekl jsem z boje, vybojoval jsem nejdůležitější boj," řekl. Za další úspěch označil, že se začaly stavět dálnice. Za hlavní úkol pro svého nástupce označil pokračování ve stavbách a jejich rychlejší přípravu.
Opozice Ťoka kritizovala, podle ní resort nezvládal. Ministr dnes uvedl, že kritika byla v mnoha ohledech nedůvodná, za chybu zpětně označil, že měl být obezřetnější v tom, co sliboval. Jako příklad uvedl, neúspěch při ohlášeném rychlém odstranění billboardů z okolí dálnic.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.