Ve čtvrtek 4. dubna zveřejnila Evropská komise statistiky smrtelných nehod, ke kterým došlo v uplynulém roce na silnicích Evropské unie. Meziročně došlo k poklesu o 200 osob, což je 1 procento. Nejbezpečnější silnice mají podle statistik ve Velké Británii, Dánsku a Irsku. Naopak nejhůře skončilo Rumunsko, Bulharsko a Lotyšsko. Slovensko se umístilo na 12. místě, zatímco Česko na 21. Navíc jsme si připsali i 4. největší nárůst počtu obětí.
Z nedávno zveřejněných statistik vyplývá, že na silnicích EU28 zemřelo v roce 2018 na 25 100 osob (počítáno do 30 dnů po nehodě). To je o 200 méně (tj. o zhruba 1 procento) než v roce 2017. „Státy EU28 tak potvrdily svou pověst, že jejich silnice jsou nejbezpečnější na světě. Na milion obyvatel v nich loni zemřelo při dopravních nehodách 49 osob, zatímco poslední údaj publikovaný Světovou zdravotnickou organizací za celý svět za rok 2016 dosahuje hodnoty 182,“ uvádí Roman Budský z Platformy Vize nula.
Pokud se jedná o počty usmrcených na jeden milion obyvatel, nejbezpečnější silnice mají ve Velké Británii (28 obětí), Dánsku (30), Irsku a Nizozemsku (po 31) a Švédsku (32). Naopak nejhorší situace byla v Rumunsku (96 obětí na milion obyvatel), Bulharsku (88 obětí), Lotyšsku (78 obětí), Chorvatsku (77 obětí) a Polsku (76 mrtvých).
Nejvyššího poklesu dosáhli ve Slovinsku (-13 %), Litvě (-11 %), Bulharsku (-9 %), Slovensku a na Kypru (shodně pokles o 8 %). Naopak největší nárůst byl zaznamenán v Lucembursku (+44 %), v Estonsku (+40 %) a ve Švédsku (+28 %). V 17 zemích počty mrtvých poklesly, v 9 vzrostly, v Dánsku se meziročně situace nezměnila. Definitivní údaj za Nizozemsko zatím není k dispozici.
V České republice v roce 2018 zemřelo 62 osob na milion obyvatel. V roce 2017 to bylo 55 lidí. Meziročně počet mrtvých na milion obyvatel vzrostl o 14 procent. „Česká republika se tak zařadila mezi 9 členských států EU28, kde meziročně počet obětí narostl. Navíc 14procentní nárůst byl čtvrtý nejvyšší. Naše země obsadila 21. nejhorší příčku ze všech 28 zemí. To je ve srovnání s rokem 2017, kdy jsme byli společně s Belgií a Itálií na 16.-18. místě, citelné zhoršení,“ uzavírá Roman Budský.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.