Česko v EU propadlo. Musíme se zlepšit

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 8. dubna 2019, 11:55 Google+

Ve čtvrtek 4. dubna zveřejnila Evropská komise statistiky smrtelných nehod, ke kterým došlo v uplynulém roce na silnicích Evropské unie. Meziročně došlo k poklesu o 200 osob, což je 1 procento. Nejbezpečnější silnice mají podle statistik ve Velké Británii, Dánsku a Irsku. Naopak nejhůře skončilo Rumunsko, Bulharsko a Lotyšsko. Slovensko se umístilo na 12. místě, zatímco Česko na 21. Navíc jsme si připsali i 4. největší nárůst počtu obětí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Z nedávno zveřejněných statistik vyplývá, že na silnicích EU28 zemřelo v roce 2018 na 25 100 osob (počítáno do 30 dnů po nehodě). To je o 200 méně (tj. o zhruba 1 procento) než v roce 2017. „Státy EU28 tak potvrdily svou pověst, že jejich silnice jsou nejbezpečnější na světě. Na milion obyvatel v nich loni zemřelo při dopravních nehodách 49 osob, zatímco poslední údaj publikovaný Světovou zdravotnickou organizací za celý svět za rok 2016 dosahuje hodnoty 182,“ uvádí Roman Budský z Platformy Vize nula.

Pokud se jedná o počty usmrcených na jeden milion obyvatel, nejbezpečnější silnice mají ve Velké Británii (28 obětí), Dánsku (30), Irsku a Nizozemsku (po 31) a Švédsku (32). Naopak nejhorší situace byla v Rumunsku (96 obětí na milion obyvatel), Bulharsku (88 obětí), Lotyšsku (78 obětí), Chorvatsku (77 obětí) a Polsku (76 mrtvých).

Nejvyššího poklesu dosáhli ve Slovinsku (-13 %), Litvě (-11 %), Bulharsku (-9 %), Slovensku a na Kypru (shodně pokles o 8 %). Naopak největší nárůst byl zaznamenán v Lucembursku (+44 %), v Estonsku (+40 %) a ve Švédsku (+28 %). V 17 zemích počty mrtvých poklesly, v 9 vzrostly, v Dánsku se meziročně situace nezměnila. Definitivní údaj za Nizozemsko zatím není k dispozici.

V České republice v roce 2018 zemřelo 62 osob na milion obyvatel. V roce 2017 to bylo 55 lidí. Meziročně počet mrtvých na milion obyvatel vzrostl o 14 procent. „Česká republika se tak zařadila mezi 9 členských států EU28, kde meziročně počet obětí narostl. Navíc 14procentní nárůst byl čtvrtý nejvyšší. Naše země obsadila 21. nejhorší příčku ze všech 28 zemí. To je ve srovnání s rokem 2017, kdy jsme byli společně s Belgií a Itálií na 16.-18. místě, citelné zhoršení,“ uzavírá Roman Budský.

Vytisknout

Diskuze: Česko v EU propadlo. Musíme se zlepšit

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

reklama

Doporučujeme

Třicetimiliontý Passat je GTE Variant

Volkswagen Passat: Jednička ve střední třídě slaví 30 milionů vyrobených kusů

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud