Styl nazývaný automobilkami SUV kupé se v Číně poslední dobou stal hitem a podobné vozy připravuje snad každá tamní automobilka. Nejnovějším přírůstkem je hranatý vůz od menšího výrobce Changfeng, který si zřejmě vzal inspiraci u slavnějšího automobilu.
Changfeng motors je menší čínský výrobce, který začínal montáží licencovaných verzí Mitsubishi Pajero pod vlastní značkou. Ty mířily z velké části vládním agenturám a také armádě, po odkoupení Changfengu automobilkou GAC však nastaly výrazné změny v nabídce. Dnes Changfeng nabízí pod značkou Liebao, do angličtiny překládané trochu podivně jako Leopaard, vedle starého Pajera druhé generace i řadu docela pohledných SUV a pick-upů.
Nejnovějším přírůstkem bude SUV kupé, které se do nabídky snaží zařadit snad každá čínská automobilka. Leopaard se lehce inspiroval u Lamborghini Urus, zejména zepředu tak nové čínské SUV zaujme podobně hranatou stylizací. Nejde však o vyloženou kopii, což dokazuje i pohled na zbytek vozu. Zejména linie bočních oken je naprosto odlišná, třetí okno se táhne až po úplný okraj D sloupku. Také na zádi proběhla jen lehká inspirace, z čehož vznikla zajímavá kombinace světel ve tvaru C a mohutného spoileru pod zadním oknem.
Interiér by překvapivě mohl připomenout spíše moderní Peugeoty, zejména klavírem ovládajícím displej infotainmentu na středovém panelu. Velmi podobný je také tvar voliče jízdních režimů, volant i poloha přístrojového štítu jsou však už tradiční.
Pod kapotou budou pravděpodobně pracovat nepříliš výkone benzínové jednotky o objemu 1,5 litru a 2,0 litru, které Leopaard montuje do všech svých spalovacích modelů. Vzhledem k tlaku na elektrifikaci, kvůli kterému už i malá automobilka jako Leopaard začala montovat elektrický pohon do svých SUV, se nějaké formy elelktrifikace nejspíše dočká i nové kupé.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.