Styl nazývaný automobilkami SUV kupé se v Číně poslední dobou stal hitem a podobné vozy připravuje snad každá tamní automobilka. Nejnovějším přírůstkem je hranatý vůz od menšího výrobce Changfeng, který si zřejmě vzal inspiraci u slavnějšího automobilu.
Changfeng motors je menší čínský výrobce, který začínal montáží licencovaných verzí Mitsubishi Pajero pod vlastní značkou. Ty mířily z velké části vládním agenturám a také armádě, po odkoupení Changfengu automobilkou GAC však nastaly výrazné změny v nabídce. Dnes Changfeng nabízí pod značkou Liebao, do angličtiny překládané trochu podivně jako Leopaard, vedle starého Pajera druhé generace i řadu docela pohledných SUV a pick-upů.
Nejnovějším přírůstkem bude SUV kupé, které se do nabídky snaží zařadit snad každá čínská automobilka. Leopaard se lehce inspiroval u Lamborghini Urus, zejména zepředu tak nové čínské SUV zaujme podobně hranatou stylizací. Nejde však o vyloženou kopii, což dokazuje i pohled na zbytek vozu. Zejména linie bočních oken je naprosto odlišná, třetí okno se táhne až po úplný okraj D sloupku. Také na zádi proběhla jen lehká inspirace, z čehož vznikla zajímavá kombinace světel ve tvaru C a mohutného spoileru pod zadním oknem.
Interiér by překvapivě mohl připomenout spíše moderní Peugeoty, zejména klavírem ovládajícím displej infotainmentu na středovém panelu. Velmi podobný je také tvar voliče jízdních režimů, volant i poloha přístrojového štítu jsou však už tradiční.
Pod kapotou budou pravděpodobně pracovat nepříliš výkone benzínové jednotky o objemu 1,5 litru a 2,0 litru, které Leopaard montuje do všech svých spalovacích modelů. Vzhledem k tlaku na elektrifikaci, kvůli kterému už i malá automobilka jako Leopaard začala montovat elektrický pohon do svých SUV, se nějaké formy elelktrifikace nejspíše dočká i nové kupé.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.