Koncern Volkswagen oznámil svůj záměr sloučit tři indické společnosti - Volkswagen India Private Ltd (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Ltd (NSC) a Skoda Auto India Private Ltd (SAIPL). Fúzi již schválila představenstva všech tří společností. Sloučení podléhá schválení příslušnými úřady v Indii. Restrukturalizace společností koncernu Volkswagen v Indii je významným milníkem v projektu „INDIA 2.0“ koncernu Volkswagen, který vede společnost Škoda Auto.
Díky navrhované fúzi těchto tří společností dojde k efektivnějšímu využívání stávajících synergií pro další rozvoj na tomto důležitém růstovém trhu. Značky koncernu Volkswagen působící v Indii, tzn. Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche a Lamborghini, si zachovají vlastní identitu, prodejní síť i zákaznické programy. Všechny tyto značky budou v rámci společné strategie pro indický trh fungovat pod vedením Gurpratapa Boparaie.
Gurpratap Boparai, Managing Director Volkswagen India Private Ltd a Škoda Auto India Private Ltd, říká: „Indie je pro koncern Volkswagen důležitým a atraktivním růstovým trhem. V rámci navrhované fúze chceme využít a propojit technické a manažerské znalosti a zkušenosti všech tří společností. Díky tomu optimálně využijeme potenciál koncernu Volkswagen ve vysoce konkurenčním prostředí indického automobilového trhu. Toto spojení umožní lépe koordinovat a zrychlit rozhodování a zvýšit efektivitu díky využití stávajících synergií.“
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši 1 miliardy eur do projektu INDIA 2.0. V lednu 2019 pak bylo v Pune otevřeno Technologické centrum.
Byl tak položen základní kámen pro vývoj vozů založených na lokalizované subkompaktní platformě MQB-A0-IN, která je přizpůsobená na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. V další fázi projektu bude koncern Volkswagen prověřovat i možnosti exportu vozů vyráběných v Indii.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?