Koncern Volkswagen oznámil svůj záměr sloučit tři indické společnosti - Volkswagen India Private Ltd (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Ltd (NSC) a Skoda Auto India Private Ltd (SAIPL). Fúzi již schválila představenstva všech tří společností. Sloučení podléhá schválení příslušnými úřady v Indii. Restrukturalizace společností koncernu Volkswagen v Indii je významným milníkem v projektu „INDIA 2.0“ koncernu Volkswagen, který vede společnost Škoda Auto.
Díky navrhované fúzi těchto tří společností dojde k efektivnějšímu využívání stávajících synergií pro další rozvoj na tomto důležitém růstovém trhu. Značky koncernu Volkswagen působící v Indii, tzn. Volkswagen, Škoda, Audi, Porsche a Lamborghini, si zachovají vlastní identitu, prodejní síť i zákaznické programy. Všechny tyto značky budou v rámci společné strategie pro indický trh fungovat pod vedením Gurpratapa Boparaie.
Gurpratap Boparai, Managing Director Volkswagen India Private Ltd a Škoda Auto India Private Ltd, říká: „Indie je pro koncern Volkswagen důležitým a atraktivním růstovým trhem. V rámci navrhované fúze chceme využít a propojit technické a manažerské znalosti a zkušenosti všech tří společností. Díky tomu optimálně využijeme potenciál koncernu Volkswagen ve vysoce konkurenčním prostředí indického automobilového trhu. Toto spojení umožní lépe koordinovat a zrychlit rozhodování a zvýšit efektivitu díky využití stávajících synergií.“
V červenci 2018 koncern Volkswagen potvrdil investici ve výši 1 miliardy eur do projektu INDIA 2.0. V lednu 2019 pak bylo v Pune otevřeno Technologické centrum.
Byl tak položen základní kámen pro vývoj vozů založených na lokalizované subkompaktní platformě MQB-A0-IN, která je přizpůsobená na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. V další fázi projektu bude koncern Volkswagen prověřovat i možnosti exportu vozů vyráběných v Indii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?