James May, Richard Hammond a Jeremy Clarkson tvoří jedinečné moderátorské trio již 16 let, během kterých si prošli veselými i napjatými momenty. James May však v nedávném rozhovoru pro Drive Tribe prozradil moment, kdy byl asi nejblíže myšlence na zabití Jeremy Clarksona. A my se mu vlastně ani nedivíme
Jeremy Clarkson a James May mají na televizních obrazovkách poměrně zvláštní vztah. Zatímco Clarkson vše řeší unáhleně, silou a většina jeho plánů sestává z šílených improvizací, May preferuje sofistikovanost, opatrnost a vše dělá s maximálním ohledem na detail. Není tedy divu, že se před kamerami jeden do druhého často strefují.
Vůbec nejvypjatější moment mezi dvojicí moderátorů však nastal během natáčení legendárního dílu Top Gear v Argentině, které si pamatuje snad každý z nás. Ještě před útokem rozhněvaných Argentinců na celý štáb BBC však došlo k incidentu, o kterém se dodnes nevědělo. Clarkson měl však tehdy namále.
Během cesty se totiž trojice moderátorů rozhodla ubytovat v chatce pro cestovatele. Podobné chatky jsou přitom na mnoha místech a jejich princip je jednoduchý: uvnitř bývají nějaké zásoby, kamna a dřevo k zatopení. Cestovatel může chatku využít a vzít si něco ze zásob, pokud zde však nechá zásoby i pro další cestovatele.
Když trojice přišla do chatky, bylo vše dokonale nachystané. V kamnech byl papír, třísky i dřevo. Stačilo škrtnout sirkou. A zatímco May a Hammond rozdělali oheň, Clarkson rozhodl, že zůstane v hlavní místnosti u kamen, bude se starat o oheň a May s Hammondem mohou jít spát do okolních pokojů.
Brzy ráno se však May probral zimou a po příchodu do hlavní místnosti zjistil, že Clarkson nechal kamna vyhasnout. Clarkson byl navíc také vzhůru a stěžoval si, že oheň vyhasl a jemu nešlo ho znovu rozdělat. Prý to bylo příliš těžké. A v ten moment se prý May naprosto nevídaně naštval.
Jediné, co měl Clarkson udělat, bylo vstát jednou za cca tři hodiny a přihodit do kamen polínko. On to ale neudělal. May proto sáhl po malé lopatce, které vysela na zdi. Ta byla určena hlavně pro manipulaci s popelem v kamnech, nicméně prý měla celkem slušné ostří. A v tom to Maye napadlo. Nakonec si ale své vražedné úmysly rozmyslel a Clarkson přežil. Věříme však, že po zbytek dne spolu měly poněkud mrazivé vztahy.
May poté celé své rozhořčení vysvětluje filozoficky. Podle jeho slov přeci oheň patří k věcem, které pomohly civilizovat lidstvo. Pomohl nám vařit si jídlo i vyrábět odolnější nástroje. A on ho nechal jednoduše vyhasnout. Clarkson tak de facto nechal zemřít civilizaci. I když poměrně malou, která se omezovala na osazenstvo chatky.
Nelze se tedy divit, že byl James May patřičně rozhořčen. V tu chvíli však ještě nejspíš netušil, že na konci tohoto výletu vyvolá Top Gear diplomatickou roztržku a celý štáb bude prchat před kamenováním rozhořčených Argentinců.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.