James May, Richard Hammond a Jeremy Clarkson tvoří jedinečné moderátorské trio již 16 let, během kterých si prošli veselými i napjatými momenty. James May však v nedávném rozhovoru pro Drive Tribe prozradil moment, kdy byl asi nejblíže myšlence na zabití Jeremy Clarksona. A my se mu vlastně ani nedivíme
Jeremy Clarkson a James May mají na televizních obrazovkách poměrně zvláštní vztah. Zatímco Clarkson vše řeší unáhleně, silou a většina jeho plánů sestává z šílených improvizací, May preferuje sofistikovanost, opatrnost a vše dělá s maximálním ohledem na detail. Není tedy divu, že se před kamerami jeden do druhého často strefují.
Vůbec nejvypjatější moment mezi dvojicí moderátorů však nastal během natáčení legendárního dílu Top Gear v Argentině, které si pamatuje snad každý z nás. Ještě před útokem rozhněvaných Argentinců na celý štáb BBC však došlo k incidentu, o kterém se dodnes nevědělo. Clarkson měl však tehdy namále.
Během cesty se totiž trojice moderátorů rozhodla ubytovat v chatce pro cestovatele. Podobné chatky jsou přitom na mnoha místech a jejich princip je jednoduchý: uvnitř bývají nějaké zásoby, kamna a dřevo k zatopení. Cestovatel může chatku využít a vzít si něco ze zásob, pokud zde však nechá zásoby i pro další cestovatele.
Když trojice přišla do chatky, bylo vše dokonale nachystané. V kamnech byl papír, třísky i dřevo. Stačilo škrtnout sirkou. A zatímco May a Hammond rozdělali oheň, Clarkson rozhodl, že zůstane v hlavní místnosti u kamen, bude se starat o oheň a May s Hammondem mohou jít spát do okolních pokojů.
Brzy ráno se však May probral zimou a po příchodu do hlavní místnosti zjistil, že Clarkson nechal kamna vyhasnout. Clarkson byl navíc také vzhůru a stěžoval si, že oheň vyhasl a jemu nešlo ho znovu rozdělat. Prý to bylo příliš těžké. A v ten moment se prý May naprosto nevídaně naštval.
Jediné, co měl Clarkson udělat, bylo vstát jednou za cca tři hodiny a přihodit do kamen polínko. On to ale neudělal. May proto sáhl po malé lopatce, které vysela na zdi. Ta byla určena hlavně pro manipulaci s popelem v kamnech, nicméně prý měla celkem slušné ostří. A v tom to Maye napadlo. Nakonec si ale své vražedné úmysly rozmyslel a Clarkson přežil. Věříme však, že po zbytek dne spolu měly poněkud mrazivé vztahy.
May poté celé své rozhořčení vysvětluje filozoficky. Podle jeho slov přeci oheň patří k věcem, které pomohly civilizovat lidstvo. Pomohl nám vařit si jídlo i vyrábět odolnější nástroje. A on ho nechal jednoduše vyhasnout. Clarkson tak de facto nechal zemřít civilizaci. I když poměrně malou, která se omezovala na osazenstvo chatky.
Nelze se tedy divit, že byl James May patřičně rozhořčen. V tu chvíli však ještě nejspíš netušil, že na konci tohoto výletu vyvolá Top Gear diplomatickou roztržku a celý štáb bude prchat před kamenováním rozhořčených Argentinců.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.