James May, Richard Hammond a Jeremy Clarkson tvoří jedinečné moderátorské trio již 16 let, během kterých si prošli veselými i napjatými momenty. James May však v nedávném rozhovoru pro Drive Tribe prozradil moment, kdy byl asi nejblíže myšlence na zabití Jeremy Clarksona. A my se mu vlastně ani nedivíme
Jeremy Clarkson a James May mají na televizních obrazovkách poměrně zvláštní vztah. Zatímco Clarkson vše řeší unáhleně, silou a většina jeho plánů sestává z šílených improvizací, May preferuje sofistikovanost, opatrnost a vše dělá s maximálním ohledem na detail. Není tedy divu, že se před kamerami jeden do druhého často strefují.
Vůbec nejvypjatější moment mezi dvojicí moderátorů však nastal během natáčení legendárního dílu Top Gear v Argentině, které si pamatuje snad každý z nás. Ještě před útokem rozhněvaných Argentinců na celý štáb BBC však došlo k incidentu, o kterém se dodnes nevědělo. Clarkson měl však tehdy namále.
Během cesty se totiž trojice moderátorů rozhodla ubytovat v chatce pro cestovatele. Podobné chatky jsou přitom na mnoha místech a jejich princip je jednoduchý: uvnitř bývají nějaké zásoby, kamna a dřevo k zatopení. Cestovatel může chatku využít a vzít si něco ze zásob, pokud zde však nechá zásoby i pro další cestovatele.
Když trojice přišla do chatky, bylo vše dokonale nachystané. V kamnech byl papír, třísky i dřevo. Stačilo škrtnout sirkou. A zatímco May a Hammond rozdělali oheň, Clarkson rozhodl, že zůstane v hlavní místnosti u kamen, bude se starat o oheň a May s Hammondem mohou jít spát do okolních pokojů.
Brzy ráno se však May probral zimou a po příchodu do hlavní místnosti zjistil, že Clarkson nechal kamna vyhasnout. Clarkson byl navíc také vzhůru a stěžoval si, že oheň vyhasl a jemu nešlo ho znovu rozdělat. Prý to bylo příliš těžké. A v ten moment se prý May naprosto nevídaně naštval.
Jediné, co měl Clarkson udělat, bylo vstát jednou za cca tři hodiny a přihodit do kamen polínko. On to ale neudělal. May proto sáhl po malé lopatce, které vysela na zdi. Ta byla určena hlavně pro manipulaci s popelem v kamnech, nicméně prý měla celkem slušné ostří. A v tom to Maye napadlo. Nakonec si ale své vražedné úmysly rozmyslel a Clarkson přežil. Věříme však, že po zbytek dne spolu měly poněkud mrazivé vztahy.
May poté celé své rozhořčení vysvětluje filozoficky. Podle jeho slov přeci oheň patří k věcem, které pomohly civilizovat lidstvo. Pomohl nám vařit si jídlo i vyrábět odolnější nástroje. A on ho nechal jednoduše vyhasnout. Clarkson tak de facto nechal zemřít civilizaci. I když poměrně malou, která se omezovala na osazenstvo chatky.
Nelze se tedy divit, že byl James May patřičně rozhořčen. V tu chvíli však ještě nejspíš netušil, že na konci tohoto výletu vyvolá Top Gear diplomatickou roztržku a celý štáb bude prchat před kamenováním rozhořčených Argentinců.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.