James May, Richard Hammond a Jeremy Clarkson tvoří jedinečné moderátorské trio již 16 let, během kterých si prošli veselými i napjatými momenty. James May však v nedávném rozhovoru pro Drive Tribe prozradil moment, kdy byl asi nejblíže myšlence na zabití Jeremy Clarksona. A my se mu vlastně ani nedivíme
Jeremy Clarkson a James May mají na televizních obrazovkách poměrně zvláštní vztah. Zatímco Clarkson vše řeší unáhleně, silou a většina jeho plánů sestává z šílených improvizací, May preferuje sofistikovanost, opatrnost a vše dělá s maximálním ohledem na detail. Není tedy divu, že se před kamerami jeden do druhého často strefují.
Vůbec nejvypjatější moment mezi dvojicí moderátorů však nastal během natáčení legendárního dílu Top Gear v Argentině, které si pamatuje snad každý z nás. Ještě před útokem rozhněvaných Argentinců na celý štáb BBC však došlo k incidentu, o kterém se dodnes nevědělo. Clarkson měl však tehdy namále.
Během cesty se totiž trojice moderátorů rozhodla ubytovat v chatce pro cestovatele. Podobné chatky jsou přitom na mnoha místech a jejich princip je jednoduchý: uvnitř bývají nějaké zásoby, kamna a dřevo k zatopení. Cestovatel může chatku využít a vzít si něco ze zásob, pokud zde však nechá zásoby i pro další cestovatele.
Když trojice přišla do chatky, bylo vše dokonale nachystané. V kamnech byl papír, třísky i dřevo. Stačilo škrtnout sirkou. A zatímco May a Hammond rozdělali oheň, Clarkson rozhodl, že zůstane v hlavní místnosti u kamen, bude se starat o oheň a May s Hammondem mohou jít spát do okolních pokojů.
Brzy ráno se však May probral zimou a po příchodu do hlavní místnosti zjistil, že Clarkson nechal kamna vyhasnout. Clarkson byl navíc také vzhůru a stěžoval si, že oheň vyhasl a jemu nešlo ho znovu rozdělat. Prý to bylo příliš těžké. A v ten moment se prý May naprosto nevídaně naštval.
Jediné, co měl Clarkson udělat, bylo vstát jednou za cca tři hodiny a přihodit do kamen polínko. On to ale neudělal. May proto sáhl po malé lopatce, které vysela na zdi. Ta byla určena hlavně pro manipulaci s popelem v kamnech, nicméně prý měla celkem slušné ostří. A v tom to Maye napadlo. Nakonec si ale své vražedné úmysly rozmyslel a Clarkson přežil. Věříme však, že po zbytek dne spolu měly poněkud mrazivé vztahy.
May poté celé své rozhořčení vysvětluje filozoficky. Podle jeho slov přeci oheň patří k věcem, které pomohly civilizovat lidstvo. Pomohl nám vařit si jídlo i vyrábět odolnější nástroje. A on ho nechal jednoduše vyhasnout. Clarkson tak de facto nechal zemřít civilizaci. I když poměrně malou, která se omezovala na osazenstvo chatky.
Nelze se tedy divit, že byl James May patřičně rozhořčen. V tu chvíli však ještě nejspíš netušil, že na konci tohoto výletu vyvolá Top Gear diplomatickou roztržku a celý štáb bude prchat před kamenováním rozhořčených Argentinců.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.