James May, Richard Hammond a Jeremy Clarkson tvoří jedinečné moderátorské trio již 16 let, během kterých si prošli veselými i napjatými momenty. James May však v nedávném rozhovoru pro Drive Tribe prozradil moment, kdy byl asi nejblíže myšlence na zabití Jeremy Clarksona. A my se mu vlastně ani nedivíme
Jeremy Clarkson a James May mají na televizních obrazovkách poměrně zvláštní vztah. Zatímco Clarkson vše řeší unáhleně, silou a většina jeho plánů sestává z šílených improvizací, May preferuje sofistikovanost, opatrnost a vše dělá s maximálním ohledem na detail. Není tedy divu, že se před kamerami jeden do druhého často strefují.
Vůbec nejvypjatější moment mezi dvojicí moderátorů však nastal během natáčení legendárního dílu Top Gear v Argentině, které si pamatuje snad každý z nás. Ještě před útokem rozhněvaných Argentinců na celý štáb BBC však došlo k incidentu, o kterém se dodnes nevědělo. Clarkson měl však tehdy namále.
Během cesty se totiž trojice moderátorů rozhodla ubytovat v chatce pro cestovatele. Podobné chatky jsou přitom na mnoha místech a jejich princip je jednoduchý: uvnitř bývají nějaké zásoby, kamna a dřevo k zatopení. Cestovatel může chatku využít a vzít si něco ze zásob, pokud zde však nechá zásoby i pro další cestovatele.
Když trojice přišla do chatky, bylo vše dokonale nachystané. V kamnech byl papír, třísky i dřevo. Stačilo škrtnout sirkou. A zatímco May a Hammond rozdělali oheň, Clarkson rozhodl, že zůstane v hlavní místnosti u kamen, bude se starat o oheň a May s Hammondem mohou jít spát do okolních pokojů.
Brzy ráno se však May probral zimou a po příchodu do hlavní místnosti zjistil, že Clarkson nechal kamna vyhasnout. Clarkson byl navíc také vzhůru a stěžoval si, že oheň vyhasl a jemu nešlo ho znovu rozdělat. Prý to bylo příliš těžké. A v ten moment se prý May naprosto nevídaně naštval.
Jediné, co měl Clarkson udělat, bylo vstát jednou za cca tři hodiny a přihodit do kamen polínko. On to ale neudělal. May proto sáhl po malé lopatce, které vysela na zdi. Ta byla určena hlavně pro manipulaci s popelem v kamnech, nicméně prý měla celkem slušné ostří. A v tom to Maye napadlo. Nakonec si ale své vražedné úmysly rozmyslel a Clarkson přežil. Věříme však, že po zbytek dne spolu měly poněkud mrazivé vztahy.
May poté celé své rozhořčení vysvětluje filozoficky. Podle jeho slov přeci oheň patří k věcem, které pomohly civilizovat lidstvo. Pomohl nám vařit si jídlo i vyrábět odolnější nástroje. A on ho nechal jednoduše vyhasnout. Clarkson tak de facto nechal zemřít civilizaci. I když poměrně malou, která se omezovala na osazenstvo chatky.
Nelze se tedy divit, že byl James May patřičně rozhořčen. V tu chvíli však ještě nejspíš netušil, že na konci tohoto výletu vyvolá Top Gear diplomatickou roztržku a celý štáb bude prchat před kamenováním rozhořčených Argentinců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.