Jaký význam mají názvy korejských automobilek? Tady jsou ty nejznámější

-mdo / AutoRoad.cz, 31. března 2019, 14:45 Google+

Nedávno jsme vám vysvětlili jak ke svým názvům přišly čínské a japonské automobilky, dnes se zaměříme na ty z korejského poloostrova. Stejně jako v sousední Číně se ani v Koreji nestalo zvykem pojmenování po zakladatelích, všechny názvy tak mají svou skrytou symboliku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Kia Stinger GT

Kia Stinger GT | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

img-responsive

Hyundai i30 Fastback N | foto: Hyundai

Hyundai – nejznámější korejská značka začala vyrábět vozy už v roce 1967, tehdy však zatím pouze licencované verze Fordu Cortina. Samotný Hyundai má ale delší historii, konglomerát, pod který automobilka po založení patřila, vznikl v roce 1947. Samotný název Hyundai znamená „modernost“ a zakladatel firmy, Chung Ju-Yung, jej vybral jako symbol potenciálu průmyslového rozvoje Jižní Koreje, kterému on sám chtěl také pomoci. Současné logo automobilky, které vypadá jako stylizované a zkosené písmeno H, má zároveň skrytý význam, symbolizující dvě osoby podávající si ruce.

img-responsive

Kia Stinger GT | foto: Kia Motors

KIA – Firma vznikla v roce 1944 jako Kyungsung Precision Industry, nové jméno KIA přijala už o osm let později. O dalších deset let později začaly z bran továrny vyjíždět první automobily, nákladní tříkolky na základě licence od japonské Mazdy. Samotný název KIA vychází z čínských znaků, které se pro zápis některých slov používají i v Koreji. První znak, v korejštině vyslovovaný Ki a v čínštině Qi znamená „z“, ve smyslu pocházející odněkud a druhý, v korejštině čtený A a v čínštině Ya značí Asii. Kia tedy znamená doslova „z Asie“. Logo firmy je velmi jednoduché, sestávající pouze ze stylizovaného nápisu KIA v oválném štítu, na asijských trzích však automobilka používá zcela jiné logo s písmenem K a nápisem KIA motors.

img-responsive

SsangYong Korando | foto: SsangYong

SsangYong – Automobilka specializující se dnes pouze na SUV dostala své jméno v roce 1988, poté co ji odkoupil konglomerát SsangYong. Původní automobilka však vznikla už v roce 1954 a od počátku se věnovala licenční výrobě amerických Jeepů. Tak ostatně vzniklo i první Korando, které se stalo prvním modelem se značkou SsangYong a dnes se nabízí už ve čtvrté generaci. Název SsangYong znamená „Dva draci“ a odkazuje na korejskou legendu, ve které dva draci čekají tisíc let, než mohou odletět do dračího nebe a nakonec se do něj dostanou spolu. Z tohoto pak vychází i obě používaná loga firmy, jak okřídlené tak kruhové logo totiž má symbolizovat dva draky.

img-responsive

Daewoo Veritas | foto: wheelsage.org

Daewoo – Ve své době velmi úspěšná automobilka i na českém trhu už dnes vyrábí pod jménem Chevrolet a samotný název Daewoo dožívá na nákladních vozech, prodávaných pouze na pár asijských trzích. Dříve druhý největší konglomerát Koreje, po konkurenčním Hyundai, vznikl v roce 1967, kdy jej založil Kim Woo-jung. Ve jméně zakladatele je také zřejmě původ názvu, Daewoo totiž znamená doslova „Velký Woo“. Při zápisu v čínských znacích ale toto slovo může znamenat také „velký svět“ nebo „velký vesmír“. Logo Daewoo používané na automobilech symbolizuje ulitu mořského mlže.

img-responsive

Samsung SM7 | foto: Samsung

Samsung - V Evropě je znám zejména pro svou elektroniku, v Koreji však jde o obrovský konglomerát vyrábějící vše od instantních nudlí po supertankery. Firma vznikla už v roce 1938 a dnes je největší firmou v Koreji. Automobilka Samsung byla založena v roce 1994, už o šest let později ji ale odkoupil francouzský Renault a přejmenoval na Renault Samsung Motors. Firma ale i nadále může používat jak jménom, tak logo Samsungu, které si licencuje od původního vlastníka. Samsung znamená „tři hvězdy“ a zakladatel firmy, Lee Byung-chull si tento název vybral protože chtěl, aby jeho firma byla stejně mocná a věčná jako hvězdy na nebi. Logo firmy pak symbolizuje svět pohybující se vesmírem, logo používané na automobilech se nazývá oko bouře a zřejmě vychází z původního loga firmy.

img-responsive

Pyeonghwa Pronto GS | foto: Michal Dokoupil

Pyeonghwa – Nejznámější severokorejská automobilka vznikla v roce 1999, jako projekt jihokorejské Církve sjednocení a severokorejské vlády. Zpočátku automobilka montovala své vozy z CKD kitů v továrně v Severní Koreji, nikdy se však nepodařilo dostat ji do zisku. Před pár lety tak církev svůj podíl prodala severokorejské vládě a dnes už Pyeonghwa s největší pravděpodobností pouze lepí svá loga na hotové vozy dovezené z Číny. Název Pyeonghwa znamená v korejštině „mír“ a důvod pro zvolení právě tohoto názvu je tedy jasný. Stejnou symboliku jako název má i logo, na kterém jsou vyobrazeny dvě bílé holubice, tedy symbol míru.

Vytisknout

Diskuze: Jaký význam mají názvy korejských automobilek? Tady jsou ty nejznámější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

reklama

Doporučujeme

Lada Samara

Lada Samara Fun? I levný ruský hatchback může být zábavný

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud