BAIC BJ90 svou inspiraci u modelů legendární americké značky příliš neskrývá. Na domácím trhu si bude konkurovat s velmi podobně vypadajícím Jeepem Grand Commander, netradičně ale dostane mnohem vyšší cenovku než americký vůz.
Kopírování západních vozidel je v Číně bráno jako forma pocty originálu. Automobilky, jejichž vozy v Číně takto vznikají a to navíc za nižší cenu, na to mají samozřejmě opačný názor, nemůžou s tím ale většinou nic moc udělat. Ani nedávný rozsudek, který čínský sound vynesl ve sporu Land Roveru a Landwindu, na tom asi nic nezmění. Na trh se tak chystá další vůz, který si inspiraci vzal v designu existujících modelů.
Tentokrát jej má na svědomí automobilka Beijing Auto, jedna z nejstarších a největších v Číně. S kopiemi už má také své zkušenosti, známý je především případ vozu Beijing BJ80, který velmi očividně kopíruje karosérii Mercedesu třídy G. BJ80 se dostal na trh i přesto, že BAIC s Mercedes v Číně vlastní joint-venture produkující německé modely pro lokální trh a Mercedes dokonce vlastní 12% podíl přímo v BAIC. Mercedes také údajně tlačil na BAIC ať BJ80 zruší, ani to však nestačilo. Inspiraci v zahraničí si designéři našli i pro model BJ40, který stylem velmi připomíná Jeep Wrangler.
A právě Jeep stál vzorem i pro nejnovější stroj pekingské automobilky. BJ90 totiž na pohled velmi připomene větší modely Američanů, nejvíce Jeep Grand Cherokee a Jeep Grand Commander, prodávaný zatím pouze na čínském trhu. Inspirace je patrná zejména v přední části, která věrně kopíruje Jeep, hlavně tradičním uspořádáním masky a nápisem na kapotě. Tato inspirace má ale i určité historické základy, právě BAIC totiž v zemi dříve provozoval joint-venture s Jeepem, mimochodem vůbec první takový společný podnik v Číně. Až donedávna tak BAIC v Číně prodával varianty amerických vozů jako Beijing Jeep.
Zajímavá je ale použitá technika, BJ90 totiž stojí na platformě Mercedesu GLS, tedy největšího SUV německé značky. Originál se v Číně nevyrábí, Němci ale Číňanům prodali licenci na využití platformy pro lokální modely. Pravděpodobně ale nečekali, že na německém základě vznikne kopie amerického vozu. Pod kapotou BJ90 se nachází německý šestiválec o výkonu 328 koní a který si ponechal své původní německé logo.
Samotný BJ90 je ve vývoji už dlouhé roky, na trh se původně měl dostat už v roce 2016. Od té doby se ale podařilo rozjet jen velmi omezenou produkci pár kusů ročně, které jsou používány pro testování a několik se jich dostalo i do služeb vládních agentur. Nedávno nachytaný prototyp s modernizovaným interiérem ale dokazuje, že vývoj i nadále pokračuje a v nejbližší době by se nový BJ90 s mnohem větším displejem na palubní desce měl dostat na trh. Vozy BAIC se mimochodem prodávají i v sousedním Německu, kde se dají pořídit i SUV BJ20 a BJ40, spolu s menšími modely Senova X25 a D20. Příchod velkého BJ90 do EU je ale spíše nepravděpodobný, už kvůli cenovky, která má v Číně začínat na asi 2,7 milionu Kč.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?