Ještě začátkem týdne se zdálo, že to má značka Smart spočítané. Automobilka Daimler se však rozhodla dát ji ještě jednu šanci. Nově spojila síly s čínským automobilovým Gigantem Geely, se kterým se pustí do další transformace Smartu v čistě elektrickou značku.
Automobilka Smart snad nikdy nedosahovala takových výsledků, jaké by si mateřský Daimler přál. V posledních letech se však ze Smartu začala stávat černá díra na peníze, která ročně stále stovky milionů dolarů. Navíc reálně hrozilo, že projekt opustí i automobilka Renault, která se Smartem spolupracovala a získala tak platformu pro model Twingo.
Reálně tedy hrozilo, že značka Smart zanikne. Ostatně i nastupující nový šéf značky se k tématu budoucnosti Smart vyjádřil dost nesmlouvavě. Dnes však z automobilky přicházejí zprávy, které jistě každého příznivce stylových městských mikro-automobilů potěší. Smart dostává další šanci.
Daimler totiž spojil síly s vlastníkem Lotus a Volvo, kterým je čínský gigant Geely. Obě společnosti by měly vstoupit do Joint Venture s podílem 50:50 a vybudovat v Číně nový závod, kde se budou vyrábět už jen pouze elektrické a zcela bezemisní vozy Smart.
Jejich design by měl mít na starost Mercedes, zatímco techniku zajistí Geely. První výsledky spolupráce by se měly objevit na trhu okolo roku 2022 a mohlo by se jednat o skutečně zajímavé stroje. Jen pro připomenutí - Geely je vlastníkem i značky Polestar, jejíž nedávno představený model Polestar 2 byl okamžitě titulován vážným konkurentem Tesly Model 3.
Kromě toho však čeká Smart ještě jedna zásadní novinka. Zatímco dnes je považován za výrobce pouze nejmenších automobilů, které spadají do tzv. A-segmentu, v příštím desetiletí se dočkáme nového modelu z B-segmentu, tedy malých automobilů. Smart by tak mohl začít konkurovat modelům jako VW Polo, Renault Clio nebo Ford Fiesta. Pod kapotou však bude mít čistě elektrický pohon.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.