Pokud toužíte po schopném offroadu, který je zároveň pekelně rychlý a překvapivě praktický, pak je pro vás nejlepší volbou bezpochyby Ford Raptor. Drsný americký pick-up nabízí všechny výhody tradičního pracanta, přidává však i odolný podvozek, prémiový interiér a výkonný motor. Posledním modelům však dlouho chyběla jedna důležitá věc, která je s americkým vozy spjata od nepaměti: motor V8.
Ford Ranger je v současnosti na trhu naprostým unikátem, nicméně to by se mělo brzy změnit. Po internetu totiž kolují zvěsti, že RAM (dříve součást Dodge, dnes samostatná značka) připravuje model Rebel TRX, který by měl mít pod kapotou motor z Hellcatu. Tedy V8 s výkonem okolo 707 koní.
První prototypy extrémního Dodge už by se měly podle všeho testovat, nicméně na představení produkčního modelu si asi ještě počkáme. A tohle čekání nám možná zkrátí automobilka Ford, která by podle informací webu Car & Driver mohla stvořit model Super Raptor, který bude mít pod kapotou také motor V8.
Současná generace Fordu F-150 se navíc pomalu blíží ke konci své životnosti, což znamená i blížící se konec současné generace Raptoru. Dá se tedy předpokládat, že model Super Raptor by mohl být něčím na způsob „posledního rozloučení."
A protože odchod úspěšného modelu si zaslouží pořádnou show, sáhne nejspíš Ford i po pořádném motoru. Podle webu Motor1 se nabízí třeba 5.2 litrový motor V8, který bude pohánět současnou generaci Mustangu Shelby GT500. Pod jeho kapotou by měl mít motor výkon okolo 700 koní, přičemž motory pod kapotou modelů Dodge Hellcat mívají okolo 707 koní. Rozdíl je to tedy takřka zanedbatelný.
Očekávaný Super Raptor i Ram Rebel TRX však nebudou běžnými vozy. Mělo by se jednat o limitované modely, jejichž cena se podle Car & Driver bude pohybovat okolo částky 1,6 milionu korun. U obou modelů se však dá očekávat skvostný podvozek, který bude schopný ustát i ty nejdivočejší vylomeniny, jaké se dají s podobně přemotorovanými offroad bestiemi provádět.
Ostatně už standardní Ford Raptor je skvělý stroj, kterému nelze ani jeho 3.5 litrový motor V6 EcoBoost vyčítat. Pravdou však zůstává, že pod kapotou správné americké káry si zkrátka představujeme správný americký motor - a tím je jedině V8.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.