Pokud toužíte po schopném offroadu, který je zároveň pekelně rychlý a překvapivě praktický, pak je pro vás nejlepší volbou bezpochyby Ford Raptor. Drsný americký pick-up nabízí všechny výhody tradičního pracanta, přidává však i odolný podvozek, prémiový interiér a výkonný motor. Posledním modelům však dlouho chyběla jedna důležitá věc, která je s americkým vozy spjata od nepaměti: motor V8.
Ford Ranger je v současnosti na trhu naprostým unikátem, nicméně to by se mělo brzy změnit. Po internetu totiž kolují zvěsti, že RAM (dříve součást Dodge, dnes samostatná značka) připravuje model Rebel TRX, který by měl mít pod kapotou motor z Hellcatu. Tedy V8 s výkonem okolo 707 koní.
První prototypy extrémního Dodge už by se měly podle všeho testovat, nicméně na představení produkčního modelu si asi ještě počkáme. A tohle čekání nám možná zkrátí automobilka Ford, která by podle informací webu Car & Driver mohla stvořit model Super Raptor, který bude mít pod kapotou také motor V8.
Současná generace Fordu F-150 se navíc pomalu blíží ke konci své životnosti, což znamená i blížící se konec současné generace Raptoru. Dá se tedy předpokládat, že model Super Raptor by mohl být něčím na způsob „posledního rozloučení."
A protože odchod úspěšného modelu si zaslouží pořádnou show, sáhne nejspíš Ford i po pořádném motoru. Podle webu Motor1 se nabízí třeba 5.2 litrový motor V8, který bude pohánět současnou generaci Mustangu Shelby GT500. Pod jeho kapotou by měl mít motor výkon okolo 700 koní, přičemž motory pod kapotou modelů Dodge Hellcat mívají okolo 707 koní. Rozdíl je to tedy takřka zanedbatelný.
Očekávaný Super Raptor i Ram Rebel TRX však nebudou běžnými vozy. Mělo by se jednat o limitované modely, jejichž cena se podle Car & Driver bude pohybovat okolo částky 1,6 milionu korun. U obou modelů se však dá očekávat skvostný podvozek, který bude schopný ustát i ty nejdivočejší vylomeniny, jaké se dají s podobně přemotorovanými offroad bestiemi provádět.
Ostatně už standardní Ford Raptor je skvělý stroj, kterému nelze ani jeho 3.5 litrový motor V6 EcoBoost vyčítat. Pravdou však zůstává, že pod kapotou správné americké káry si zkrátka představujeme správný americký motor - a tím je jedině V8.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.