Pokud toužíte po schopném offroadu, který je zároveň pekelně rychlý a překvapivě praktický, pak je pro vás nejlepší volbou bezpochyby Ford Raptor. Drsný americký pick-up nabízí všechny výhody tradičního pracanta, přidává však i odolný podvozek, prémiový interiér a výkonný motor. Posledním modelům však dlouho chyběla jedna důležitá věc, která je s americkým vozy spjata od nepaměti: motor V8.
Ford Ranger je v současnosti na trhu naprostým unikátem, nicméně to by se mělo brzy změnit. Po internetu totiž kolují zvěsti, že RAM (dříve součást Dodge, dnes samostatná značka) připravuje model Rebel TRX, který by měl mít pod kapotou motor z Hellcatu. Tedy V8 s výkonem okolo 707 koní.
První prototypy extrémního Dodge už by se měly podle všeho testovat, nicméně na představení produkčního modelu si asi ještě počkáme. A tohle čekání nám možná zkrátí automobilka Ford, která by podle informací webu Car & Driver mohla stvořit model Super Raptor, který bude mít pod kapotou také motor V8.
Současná generace Fordu F-150 se navíc pomalu blíží ke konci své životnosti, což znamená i blížící se konec současné generace Raptoru. Dá se tedy předpokládat, že model Super Raptor by mohl být něčím na způsob „posledního rozloučení."
A protože odchod úspěšného modelu si zaslouží pořádnou show, sáhne nejspíš Ford i po pořádném motoru. Podle webu Motor1 se nabízí třeba 5.2 litrový motor V8, který bude pohánět současnou generaci Mustangu Shelby GT500. Pod jeho kapotou by měl mít motor výkon okolo 700 koní, přičemž motory pod kapotou modelů Dodge Hellcat mívají okolo 707 koní. Rozdíl je to tedy takřka zanedbatelný.
Očekávaný Super Raptor i Ram Rebel TRX však nebudou běžnými vozy. Mělo by se jednat o limitované modely, jejichž cena se podle Car & Driver bude pohybovat okolo částky 1,6 milionu korun. U obou modelů se však dá očekávat skvostný podvozek, který bude schopný ustát i ty nejdivočejší vylomeniny, jaké se dají s podobně přemotorovanými offroad bestiemi provádět.
Ostatně už standardní Ford Raptor je skvělý stroj, kterému nelze ani jeho 3.5 litrový motor V6 EcoBoost vyčítat. Pravdou však zůstává, že pod kapotou správné americké káry si zkrátka představujeme správný americký motor - a tím je jedině V8.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?