Pokud toužíte po schopném offroadu, který je zároveň pekelně rychlý a překvapivě praktický, pak je pro vás nejlepší volbou bezpochyby Ford Raptor. Drsný americký pick-up nabízí všechny výhody tradičního pracanta, přidává však i odolný podvozek, prémiový interiér a výkonný motor. Posledním modelům však dlouho chyběla jedna důležitá věc, která je s americkým vozy spjata od nepaměti: motor V8.
Ford Ranger je v současnosti na trhu naprostým unikátem, nicméně to by se mělo brzy změnit. Po internetu totiž kolují zvěsti, že RAM (dříve součást Dodge, dnes samostatná značka) připravuje model Rebel TRX, který by měl mít pod kapotou motor z Hellcatu. Tedy V8 s výkonem okolo 707 koní.
První prototypy extrémního Dodge už by se měly podle všeho testovat, nicméně na představení produkčního modelu si asi ještě počkáme. A tohle čekání nám možná zkrátí automobilka Ford, která by podle informací webu Car & Driver mohla stvořit model Super Raptor, který bude mít pod kapotou také motor V8.
Současná generace Fordu F-150 se navíc pomalu blíží ke konci své životnosti, což znamená i blížící se konec současné generace Raptoru. Dá se tedy předpokládat, že model Super Raptor by mohl být něčím na způsob „posledního rozloučení."
A protože odchod úspěšného modelu si zaslouží pořádnou show, sáhne nejspíš Ford i po pořádném motoru. Podle webu Motor1 se nabízí třeba 5.2 litrový motor V8, který bude pohánět současnou generaci Mustangu Shelby GT500. Pod jeho kapotou by měl mít motor výkon okolo 700 koní, přičemž motory pod kapotou modelů Dodge Hellcat mívají okolo 707 koní. Rozdíl je to tedy takřka zanedbatelný.
Očekávaný Super Raptor i Ram Rebel TRX však nebudou běžnými vozy. Mělo by se jednat o limitované modely, jejichž cena se podle Car & Driver bude pohybovat okolo částky 1,6 milionu korun. U obou modelů se však dá očekávat skvostný podvozek, který bude schopný ustát i ty nejdivočejší vylomeniny, jaké se dají s podobně přemotorovanými offroad bestiemi provádět.
Ostatně už standardní Ford Raptor je skvělý stroj, kterému nelze ani jeho 3.5 litrový motor V6 EcoBoost vyčítat. Pravdou však zůstává, že pod kapotou správné americké káry si zkrátka představujeme správný americký motor - a tím je jedině V8.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.