Ačkoliv produkce elektromobilů Tesla běží svižným tempem, automobilka stále řeší problémy s jejich doručováním. A protože se blíží konec prvního čtvrtletí, snaží se vymyslet nejrůznější způsoby, jak počet zákazníkům dodaných elektromobilů navýšit. A tentokrát se obrací i na dobrovolníky mezi zaměstnanci.
Zatímco první polovina roku 2018 se nesla hlavně ve znamení navyšování produkce Modelu 3, druhá polovina ukázala na nedostatky v logistice a doručování hotových vozidel zákazníkům. Elon Musk dokonce v listopadu prohlašoval, že Tesla koupila několik společností provozujících tahače, aby doručování urychlila.
A zatímco konec roku 2018 byl pro Teslu úspěšným jak finančně tak v počtu doručených automobilů, první čtvrtletí roku 2019 už by tak veselé být nemuselo, jak předpověděla sama automobilka. Lví podíl na tom má mít i rostoucí počet vozidel, která mají být doručena do Evropy a Číny, což se nejspíš podepíše na počtu vozidel doručených na území Severní Ameriky.
Tesla se však nevzdává a hledá i dobrovolníky mezi svými zaměstnanci, kteří by mohli pomoci počet doručených elektromobilů navýšit. Jak s odkazem na Business Insider uvedl web Carscoops, starší viceprezident Tesly Sanjay Shah měl rozeslat dopis šéfům všech odděleních napříč automobilkou, ve kterém je vyzývá k hledání dobrovolníků pro doručování vozidel před koncem čtvrtletí.
V dopise mělo mimo jiné stát: „Potřebujeme vaši pomoc, abychom dosáhli vyššího úspěchu v získávání dobrovolníků. V dalších 15 dnech musíme dodat více než 30 000 vozidel."
O zaměstnancích Tesly je však známo, že jsou k automobilce velmi loajální a tak by s jejich verbováním neměl být problém. Jeden ze zaměstnanců dokonce pro Business Insider vypověděl, že jednomu ze zákazníků vezl automobil 3 hodiny. Pak si objednal Uber a vrátil se zpět.
„Všichni jsme se přihlásili, protože chceme, aby společnost uspěla. Udělali jsme to pro vlastní jistotu zaměstnání a pro společnost," uvedl zaměstnanec. Tesla pak tyto cesty zaměstnancům proplácí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.