Značka Bugatti je synonymem luxusu, který si může dovolit jen hrstka vyvolených. Před časem se však objevily informace, podle kterých automobilka zvažuje vývoj dostupnějšího modelu, který by mohl dostat elektrický pohonný systém. A z Velké Británie nyní přichází první spekulace o jeho jménu i technice.
Podle informací britského CAR Magazine by automobilka mohla pro nový model oprášit název Royale, který nese jeden z jejích nejslavnějších modelů. Type 41 Royale byl jednou z nejluxusnějších limuzín své doby a také vlajkovou lodí automobilky. Výroba probíhala od roku 1927 do roku 1933, dohromady však vniklo pouze 7 modelů. A jejich hodnota je dnes v řádech milionů dolarů.
Moderní provedení modelu Royale by také mělo být prémiovým sedanem, nicméně tentokrát už ne tak zcela unikátním. Jako základ by totiž mohla být použita prodloužená platforma J1, kterou využívá i elektrické Porsche Taycan. Kvůli větším rozměrům se však počítá i s nárůstem váhy a tak bude nejspíš automobilka nucena využívat ve velkém karbon a další lehké materiály, což by mělo pomoci udržet váhu pod kontrolou.
Pohon by podle magazínu CAR měly zajišťovat hned tři elektromotory, které budou na všechna kola posílat okolo 880 koní. O velikosti baterií a hodnotách dojezdu zatím nepadlo ani slovo, nicméně i to má dobrý důvod. Očekává se totiž, že model dorazí na trh nejdříve v roce 2023, kdy už by mohla být dostupná technologie baterií s pevným elektrolytem. A to by pro Bugatti znamenalo odstranění nejpalčivějších problémů elektromobility.
Design exteriéru by měl navazovat na současné modely jako Chiron, současně by se však měly objevovat i retro prvky, které budou převzaty z originálního Type 41. Interiér pak bezesporu nabídne prémiové materiály a široké možnosti přizpůsobení přímo na přání zákazníka. Samozřejmostí pak bude uplatnění nejmodernějších technologií, přičemž spekulace zmiňují i systém autonomního řízení na 4. úrovni.
Jedním z nejzajímavějších aspektů by však měla být cena, která by podle současných odhadů měla startovat okolo 700 000 euro, tedy necelých 18 milionů korun. To je sice ve srovnání s rivaly typu Rolls-Royce či Bentley stále hodně, na poměry Bugatti je to však výrazný pokles. Zvláště pokud uvážíme, že nižší cena by se neměla nijak podepsat na luxusu nebo nadšení z jízdy.
Ve spekulacích ohledně nového modelu Royale také magazín CAR několikrát zmínil starší koncept 16C Galibier, který byl prvním pokusem automobilky ukázat budoucí praktičtější vůz. O jeho výrobě se spekulovalo již mnohokrát, nakonec se však informace nikdy nepotvrdily. Nyní by ale koncept mohl ožít alespoň částečně - a to svým tvarem.
Stále totiž není úplně jasné, jaký karosářský styl si automobilka pro nový model vybere. Ačkoliv se nejčastěji spekuluje o sedanu, ve hře je i pětidveřový fastback a nabízí se i další stylová karosářská provedení, která jsou dnes v módě. Tak jako tak si ale na první konkrétnější informace ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.