Značka Bugatti je synonymem luxusu, který si může dovolit jen hrstka vyvolených. Před časem se však objevily informace, podle kterých automobilka zvažuje vývoj dostupnějšího modelu, který by mohl dostat elektrický pohonný systém. A z Velké Británie nyní přichází první spekulace o jeho jménu i technice.
Podle informací britského CAR Magazine by automobilka mohla pro nový model oprášit název Royale, který nese jeden z jejích nejslavnějších modelů. Type 41 Royale byl jednou z nejluxusnějších limuzín své doby a také vlajkovou lodí automobilky. Výroba probíhala od roku 1927 do roku 1933, dohromady však vniklo pouze 7 modelů. A jejich hodnota je dnes v řádech milionů dolarů.
Moderní provedení modelu Royale by také mělo být prémiovým sedanem, nicméně tentokrát už ne tak zcela unikátním. Jako základ by totiž mohla být použita prodloužená platforma J1, kterou využívá i elektrické Porsche Taycan. Kvůli větším rozměrům se však počítá i s nárůstem váhy a tak bude nejspíš automobilka nucena využívat ve velkém karbon a další lehké materiály, což by mělo pomoci udržet váhu pod kontrolou.
Pohon by podle magazínu CAR měly zajišťovat hned tři elektromotory, které budou na všechna kola posílat okolo 880 koní. O velikosti baterií a hodnotách dojezdu zatím nepadlo ani slovo, nicméně i to má dobrý důvod. Očekává se totiž, že model dorazí na trh nejdříve v roce 2023, kdy už by mohla být dostupná technologie baterií s pevným elektrolytem. A to by pro Bugatti znamenalo odstranění nejpalčivějších problémů elektromobility.
Design exteriéru by měl navazovat na současné modely jako Chiron, současně by se však měly objevovat i retro prvky, které budou převzaty z originálního Type 41. Interiér pak bezesporu nabídne prémiové materiály a široké možnosti přizpůsobení přímo na přání zákazníka. Samozřejmostí pak bude uplatnění nejmodernějších technologií, přičemž spekulace zmiňují i systém autonomního řízení na 4. úrovni.
Jedním z nejzajímavějších aspektů by však měla být cena, která by podle současných odhadů měla startovat okolo 700 000 euro, tedy necelých 18 milionů korun. To je sice ve srovnání s rivaly typu Rolls-Royce či Bentley stále hodně, na poměry Bugatti je to však výrazný pokles. Zvláště pokud uvážíme, že nižší cena by se neměla nijak podepsat na luxusu nebo nadšení z jízdy.
Ve spekulacích ohledně nového modelu Royale také magazín CAR několikrát zmínil starší koncept 16C Galibier, který byl prvním pokusem automobilky ukázat budoucí praktičtější vůz. O jeho výrobě se spekulovalo již mnohokrát, nakonec se však informace nikdy nepotvrdily. Nyní by ale koncept mohl ožít alespoň částečně - a to svým tvarem.
Stále totiž není úplně jasné, jaký karosářský styl si automobilka pro nový model vybere. Ačkoliv se nejčastěji spekuluje o sedanu, ve hře je i pětidveřový fastback a nabízí se i další stylová karosářská provedení, která jsou dnes v módě. Tak jako tak si ale na první konkrétnější informace ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.