Značka Bugatti je synonymem luxusu, který si může dovolit jen hrstka vyvolených. Před časem se však objevily informace, podle kterých automobilka zvažuje vývoj dostupnějšího modelu, který by mohl dostat elektrický pohonný systém. A z Velké Británie nyní přichází první spekulace o jeho jménu i technice.
Podle informací britského CAR Magazine by automobilka mohla pro nový model oprášit název Royale, který nese jeden z jejích nejslavnějších modelů. Type 41 Royale byl jednou z nejluxusnějších limuzín své doby a také vlajkovou lodí automobilky. Výroba probíhala od roku 1927 do roku 1933, dohromady však vniklo pouze 7 modelů. A jejich hodnota je dnes v řádech milionů dolarů.
Moderní provedení modelu Royale by také mělo být prémiovým sedanem, nicméně tentokrát už ne tak zcela unikátním. Jako základ by totiž mohla být použita prodloužená platforma J1, kterou využívá i elektrické Porsche Taycan. Kvůli větším rozměrům se však počítá i s nárůstem váhy a tak bude nejspíš automobilka nucena využívat ve velkém karbon a další lehké materiály, což by mělo pomoci udržet váhu pod kontrolou.
Pohon by podle magazínu CAR měly zajišťovat hned tři elektromotory, které budou na všechna kola posílat okolo 880 koní. O velikosti baterií a hodnotách dojezdu zatím nepadlo ani slovo, nicméně i to má dobrý důvod. Očekává se totiž, že model dorazí na trh nejdříve v roce 2023, kdy už by mohla být dostupná technologie baterií s pevným elektrolytem. A to by pro Bugatti znamenalo odstranění nejpalčivějších problémů elektromobility.
Design exteriéru by měl navazovat na současné modely jako Chiron, současně by se však měly objevovat i retro prvky, které budou převzaty z originálního Type 41. Interiér pak bezesporu nabídne prémiové materiály a široké možnosti přizpůsobení přímo na přání zákazníka. Samozřejmostí pak bude uplatnění nejmodernějších technologií, přičemž spekulace zmiňují i systém autonomního řízení na 4. úrovni.
Jedním z nejzajímavějších aspektů by však měla být cena, která by podle současných odhadů měla startovat okolo 700 000 euro, tedy necelých 18 milionů korun. To je sice ve srovnání s rivaly typu Rolls-Royce či Bentley stále hodně, na poměry Bugatti je to však výrazný pokles. Zvláště pokud uvážíme, že nižší cena by se neměla nijak podepsat na luxusu nebo nadšení z jízdy.
Ve spekulacích ohledně nového modelu Royale také magazín CAR několikrát zmínil starší koncept 16C Galibier, který byl prvním pokusem automobilky ukázat budoucí praktičtější vůz. O jeho výrobě se spekulovalo již mnohokrát, nakonec se však informace nikdy nepotvrdily. Nyní by ale koncept mohl ožít alespoň částečně - a to svým tvarem.
Stále totiž není úplně jasné, jaký karosářský styl si automobilka pro nový model vybere. Ačkoliv se nejčastěji spekuluje o sedanu, ve hře je i pětidveřový fastback a nabízí se i další stylová karosářská provedení, která jsou dnes v módě. Tak jako tak si ale na první konkrétnější informace ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.