Pokud se podíváme na nedávno představené koncepty blízké budoucnosti, najdeme u nich minimálně dvě společné vlastnosti: jsou elektrické a nabízí funkci plně autonomní jízdy. Do obou těchto technologií investují automobilky obrovské množství peněz a úsilí, plně autonomní vozy však u lidí přesto nevzbuzují příliš mnoho důvěry.
Během ledna tohoto roku uskutečnila Americká Automobilová Asociace, známá pod zkratkou AAA, výzkum na téma důvěry veřejnosti v plně autonomní vozy, jak upozornil web Carscoops. V rozmezí 10. až 13. ledna bylo napříč celým kontinentem USA telefonicky kontaktováno 1 008 Američanů starších 18 let, kteří odpovídali na několik otázek vztahujících se nejen k autonomním vozidlům, ale také k autonomním bezpečnostním asistentům.
A výsledky? Ty se některým pokrokovým automobilkám zřejmě příliš líbit nebudou. Jak se totiž ukázalo, 71 % dotázaných lidí by se bálo jet v plně autonomním vozidle. To je jen malý pokles oproti roku minulému, kdy se autonomních vozidel bálo 73 % lidí. Ještě v roce 2016 přitom autonomním vozidlům nevěřilo "jen" 63 % dotázaných.
Značný nárůst nedůvěry lidí v USA k plně autonomním vozidlům je však podle expertů z AAA způsoben především několika vážnějšími nehodami, o kterých se v posledních dvou letech hodně mluvilo. Ostatně před rokem došlo i k první tragické nehodě, během které usmrtil autonomní vůz chodce.
Podle odborníků z AAA je nyní potřeba překlenout propsat nedůvěry a ukázat lidem, že některé autonomní technologie už dobře fungují i v současných vozech. „Mít možnost vyzkoušet si částečně nebo plně autonomní technologie by mohlo odstranit nedůvěru zákazníků a otevřít tak dveře širšímu přijetí," uvádí Grag Brannon, ředitel AAA pro oddělení Automotive Engineering and Industry Relations.
V praxi by se mělo jednat především o možnost lidí vyzkoušet si systémy ADAS, jako je systém pro udržení jízdy v pruhu, adaptivní tempomat, autonomní nouzové brzdění nebo autonomní parkovací asistent. Jak totiž ukázaly další výzkumy - lidé, kteří již mají zkušenosti s některým ze systémů ADAS, jsou o 68% ochotnější jim důvěřovat, než lidé bez těchto zkušeností.
Je také zajímavé, že názor na autonomní řízení se výrazně mění při pohledu na konkrétní využití. Například 53% lidí by nevadilo, pokud by byl systém využíván při pomalé jízdě na krátkou vzdálenost (například na letištích). Zhruba 44% lidí by také nevadilo, pokud by tato technologie pomáhala s rozvážením nákupů. Pouze 19% lidí by však nevadilo, pokud by v těchto plně autonomních strojích seděli jejich blízcí.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?