Věděli jste, že i mezi prodejci automobilů existují rekordmani? Jedním takovým byl Joe Girard, který se zapsal i do Guinnessovy knihy rekordů. V roce 1973 se mu totiž podařilo prodat rovnou 1 425 automobilů, což vycházelo v průměru na téměř 4 automobily každý den. Jeho rekord zůstal nepřekonán do roku 2017.
Jméno Joe Girard vám nejspíš nebude znít ani povědomě, v zámoří se však jednalo svým způsobem o celebritu. Vrcholu své kariéry dosáhl v roce 1973, kdy se mu podle Detroit Free Press podařilo prodat 1 425 automobilů - tedy v průměru necelé 4 vozy denně. Není tak divu, že se zapsal i do Guinnessovy knihy rekordů.
Girardova kariéra však trvala rovných patnáct let, od roku 1963 do roku 1978, během kterých prodal 13 001 automobilů, jak uvádí web Carscoops. Po ukončení své úspěšné kariéry prodejce automobilů se z něj stal motivační řečník a také spisovatel. Pokud byste se chtěli inspirovat, pátrejte po titulech jako „Jak prodat sám sebe," „Cesta vzhůru," nebo „Jak prodat komukoliv cokoliv" (z originálu how to Sell Anything to Anybody."
Jak uvádí web Automotive News, Girard postavil svůj úspěch na maximálním nasazení. V péči o své zákazníky byl vždy chopen jít ještě dál, než konkurence. Neměl problém zaplatit drobné opravy na vozidlech svých zákazníků, nebo za doporučení svých služeb. Dokonce i obědval u stolu, aby nikdy nepropásl potencionálního zákazníka.
Nikdy se zkrátka nepřestával snažit a na svůj rekord byl pochopitelně pyšný. Když se tak v roce 2017 objevily zprávy, že jistý Ali Reda dokázal za rok prodat 1 582 automobilů a tím jeho rekord překonat, neváhal se s ním dokonce soudit. Celý spor nakonec vyšuměl a kategorie nejlepšího prodejce automobilů nakonec z Guinnessovy knihy rekordů zcela zmizela. Girard je tak posledním člověkem, který tento rekord držel.
Joe Girard bohužel 26. února tohoto roku vážně upadl ve svém domě v Michiganu a vážně si poranil mozek. O dva dny později pak ve věku 90 let vážným zraněním podlehl.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.