Věděli jste, že i mezi prodejci automobilů existují rekordmani? Jedním takovým byl Joe Girard, který se zapsal i do Guinnessovy knihy rekordů. V roce 1973 se mu totiž podařilo prodat rovnou 1 425 automobilů, což vycházelo v průměru na téměř 4 automobily každý den. Jeho rekord zůstal nepřekonán do roku 2017.
Jméno Joe Girard vám nejspíš nebude znít ani povědomě, v zámoří se však jednalo svým způsobem o celebritu. Vrcholu své kariéry dosáhl v roce 1973, kdy se mu podle Detroit Free Press podařilo prodat 1 425 automobilů - tedy v průměru necelé 4 vozy denně. Není tak divu, že se zapsal i do Guinnessovy knihy rekordů.
Girardova kariéra však trvala rovných patnáct let, od roku 1963 do roku 1978, během kterých prodal 13 001 automobilů, jak uvádí web Carscoops. Po ukončení své úspěšné kariéry prodejce automobilů se z něj stal motivační řečník a také spisovatel. Pokud byste se chtěli inspirovat, pátrejte po titulech jako „Jak prodat sám sebe," „Cesta vzhůru," nebo „Jak prodat komukoliv cokoliv" (z originálu how to Sell Anything to Anybody."
Jak uvádí web Automotive News, Girard postavil svůj úspěch na maximálním nasazení. V péči o své zákazníky byl vždy chopen jít ještě dál, než konkurence. Neměl problém zaplatit drobné opravy na vozidlech svých zákazníků, nebo za doporučení svých služeb. Dokonce i obědval u stolu, aby nikdy nepropásl potencionálního zákazníka.
Nikdy se zkrátka nepřestával snažit a na svůj rekord byl pochopitelně pyšný. Když se tak v roce 2017 objevily zprávy, že jistý Ali Reda dokázal za rok prodat 1 582 automobilů a tím jeho rekord překonat, neváhal se s ním dokonce soudit. Celý spor nakonec vyšuměl a kategorie nejlepšího prodejce automobilů nakonec z Guinnessovy knihy rekordů zcela zmizela. Girard je tak posledním člověkem, který tento rekord držel.
Joe Girard bohužel 26. února tohoto roku vážně upadl ve svém domě v Michiganu a vážně si poranil mozek. O dva dny později pak ve věku 90 let vážným zraněním podlehl.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.