Top Gear uspořádal nejděsivější závod ve sprintu. LeBlanc v něm málem sestřelil Harrise

Top Gear uspořádal zřejmě nejděsivější závod ve své historii
Top Gear uspořádal zřejmě nejděsivější závod ve své historii, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. března 2019 12:24
Sdílej:

Všichni už jsme si asi zvykli, že producenti Top Gearu jsou schopni vymyslet a realizovat až neskutečně bláznivé kousky. V poslední epizodách se však doslova předhánějí v tom, jak udělat z obyčejného závodu ve sprintu co možná nejděsivější zábavu. A tentokrát to zavánělo děsivou nehodou.

Na YouTube kanálu Top Gear se v posledních týdnech objevilo několik zajímavých závodů ve sprintu. Zatímco ten první, ve kterém LeBlanc a Harris riskovali vyjetí z dráhy a utonutí, dopadl dobře, během druhého už se mačkaly plechy a k opravdu vážné nehodě nechybělo mnoho.

Jak už totiž název videa umístěného na YouTube napovídá, jednalo se o závod „bez rukou." Hned na začátek však musíme zdůraznit varování BBC, aby tenhle kousek nikdo nezkoušel napodobovat. Jak totiž během videa uvidíte, veškerá zábava se mohla během chvíle změnit v pořádný malér.

Nicméně zpátky k závodu. Na startovní čáru se postavil Chris Harris za volantem Mercedesu, Matt LeBlanc za volantem Bentley, Rorry Reid za volantem vozu Rolls-Royce a Stig, k všeobecnému překvapení, za volantem Dacie Sandero. Cíl byl přitom jednoduchý - vyhrát závod ve sprintu, aniž byste sáhli na řízení. Není přitom pochyb o tom, že trojice moderátorů bude chtít dokázat, jak moc jsou moderní hatchbacky lepší a bezpečnější, než dnes cenově srovnatelné ojeté prémiové vozy z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

A jak závod probíhal? Již krátce po startu bylo vidět, jak se Rolls-Royce a Mercedes pomalu stáčejí ke straně. Zanedlouho tak došlo k první drobné kolizi, kdy Reid v Rollsu narazil Do LeBlanca v Bentley. Nejděsivější moment se teprve blížil.

Výkonný Mercedes s Harrisem za volantem sice zaplul do trávníku podél ranveje bez potíží, ovšem když se Harris pokoušel vrátit zpátky na dráhu, připletl se do cesty rozjetému Bentley. V 57. vteřině videa je pak vidět, o jak těsné minutí vlastně šlo.  Závod tak nakonec vyhrála Dacia Sandero, která dokázala bezpečně udržet přímý směr jízdy, aniž by se musel Stig o cokoliv starat. A navíc evidentně nešlo o první vítězství Dacie. 

Již 26. série Top Gearu, ze které záběry pocházejí, bude poslední, ve které se před kamerami sešla trojice moderátorů LeBlanc, Harris a Reid. Pro 27. sérii zůstane pouze Reid, kterého doplní dvojice Paddy McGuinness a Freddy Flintoff.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?