Všichni už jsme si asi zvykli, že producenti Top Gearu jsou schopni vymyslet a realizovat až neskutečně bláznivé kousky. V poslední epizodách se však doslova předhánějí v tom, jak udělat z obyčejného závodu ve sprintu co možná nejděsivější zábavu. A tentokrát to zavánělo děsivou nehodou.
Na YouTube kanálu Top Gear se v posledních týdnech objevilo několik zajímavých závodů ve sprintu. Zatímco ten první, ve kterém LeBlanc a Harris riskovali vyjetí z dráhy a utonutí, dopadl dobře, během druhého už se mačkaly plechy a k opravdu vážné nehodě nechybělo mnoho.
Jak už totiž název videa umístěného na YouTube napovídá, jednalo se o závod „bez rukou." Hned na začátek však musíme zdůraznit varování BBC, aby tenhle kousek nikdo nezkoušel napodobovat. Jak totiž během videa uvidíte, veškerá zábava se mohla během chvíle změnit v pořádný malér.
Nicméně zpátky k závodu. Na startovní čáru se postavil Chris Harris za volantem Mercedesu, Matt LeBlanc za volantem Bentley, Rorry Reid za volantem vozu Rolls-Royce a Stig, k všeobecnému překvapení, za volantem Dacie Sandero. Cíl byl přitom jednoduchý - vyhrát závod ve sprintu, aniž byste sáhli na řízení. Není přitom pochyb o tom, že trojice moderátorů bude chtít dokázat, jak moc jsou moderní hatchbacky lepší a bezpečnější, než dnes cenově srovnatelné ojeté prémiové vozy z přelomu osmdesátých a devadesátých let.
A jak závod probíhal? Již krátce po startu bylo vidět, jak se Rolls-Royce a Mercedes pomalu stáčejí ke straně. Zanedlouho tak došlo k první drobné kolizi, kdy Reid v Rollsu narazil Do LeBlanca v Bentley. Nejděsivější moment se teprve blížil.
Výkonný Mercedes s Harrisem za volantem sice zaplul do trávníku podél ranveje bez potíží, ovšem když se Harris pokoušel vrátit zpátky na dráhu, připletl se do cesty rozjetému Bentley. V 57. vteřině videa je pak vidět, o jak těsné minutí vlastně šlo. Závod tak nakonec vyhrála Dacia Sandero, která dokázala bezpečně udržet přímý směr jízdy, aniž by se musel Stig o cokoliv starat. A navíc evidentně nešlo o první vítězství Dacie.
Již 26. série Top Gearu, ze které záběry pocházejí, bude poslední, ve které se před kamerami sešla trojice moderátorů LeBlanc, Harris a Reid. Pro 27. sérii zůstane pouze Reid, kterého doplní dvojice Paddy McGuinness a Freddy Flintoff.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.