Všichni už jsme si asi zvykli, že producenti Top Gearu jsou schopni vymyslet a realizovat až neskutečně bláznivé kousky. V poslední epizodách se však doslova předhánějí v tom, jak udělat z obyčejného závodu ve sprintu co možná nejděsivější zábavu. A tentokrát to zavánělo děsivou nehodou.
Na YouTube kanálu Top Gear se v posledních týdnech objevilo několik zajímavých závodů ve sprintu. Zatímco ten první, ve kterém LeBlanc a Harris riskovali vyjetí z dráhy a utonutí, dopadl dobře, během druhého už se mačkaly plechy a k opravdu vážné nehodě nechybělo mnoho.
Jak už totiž název videa umístěného na YouTube napovídá, jednalo se o závod „bez rukou." Hned na začátek však musíme zdůraznit varování BBC, aby tenhle kousek nikdo nezkoušel napodobovat. Jak totiž během videa uvidíte, veškerá zábava se mohla během chvíle změnit v pořádný malér.
Nicméně zpátky k závodu. Na startovní čáru se postavil Chris Harris za volantem Mercedesu, Matt LeBlanc za volantem Bentley, Rorry Reid za volantem vozu Rolls-Royce a Stig, k všeobecnému překvapení, za volantem Dacie Sandero. Cíl byl přitom jednoduchý - vyhrát závod ve sprintu, aniž byste sáhli na řízení. Není přitom pochyb o tom, že trojice moderátorů bude chtít dokázat, jak moc jsou moderní hatchbacky lepší a bezpečnější, než dnes cenově srovnatelné ojeté prémiové vozy z přelomu osmdesátých a devadesátých let.
A jak závod probíhal? Již krátce po startu bylo vidět, jak se Rolls-Royce a Mercedes pomalu stáčejí ke straně. Zanedlouho tak došlo k první drobné kolizi, kdy Reid v Rollsu narazil Do LeBlanca v Bentley. Nejděsivější moment se teprve blížil.
Výkonný Mercedes s Harrisem za volantem sice zaplul do trávníku podél ranveje bez potíží, ovšem když se Harris pokoušel vrátit zpátky na dráhu, připletl se do cesty rozjetému Bentley. V 57. vteřině videa je pak vidět, o jak těsné minutí vlastně šlo. Závod tak nakonec vyhrála Dacia Sandero, která dokázala bezpečně udržet přímý směr jízdy, aniž by se musel Stig o cokoliv starat. A navíc evidentně nešlo o první vítězství Dacie.
Již 26. série Top Gearu, ze které záběry pocházejí, bude poslední, ve které se před kamerami sešla trojice moderátorů LeBlanc, Harris a Reid. Pro 27. sérii zůstane pouze Reid, kterého doplní dvojice Paddy McGuinness a Freddy Flintoff.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.