Všichni už jsme si asi zvykli, že producenti Top Gearu jsou schopni vymyslet a realizovat až neskutečně bláznivé kousky. V poslední epizodách se však doslova předhánějí v tom, jak udělat z obyčejného závodu ve sprintu co možná nejděsivější zábavu. A tentokrát to zavánělo děsivou nehodou.
Na YouTube kanálu Top Gear se v posledních týdnech objevilo několik zajímavých závodů ve sprintu. Zatímco ten první, ve kterém LeBlanc a Harris riskovali vyjetí z dráhy a utonutí, dopadl dobře, během druhého už se mačkaly plechy a k opravdu vážné nehodě nechybělo mnoho.
Jak už totiž název videa umístěného na YouTube napovídá, jednalo se o závod „bez rukou." Hned na začátek však musíme zdůraznit varování BBC, aby tenhle kousek nikdo nezkoušel napodobovat. Jak totiž během videa uvidíte, veškerá zábava se mohla během chvíle změnit v pořádný malér.
Nicméně zpátky k závodu. Na startovní čáru se postavil Chris Harris za volantem Mercedesu, Matt LeBlanc za volantem Bentley, Rorry Reid za volantem vozu Rolls-Royce a Stig, k všeobecnému překvapení, za volantem Dacie Sandero. Cíl byl přitom jednoduchý - vyhrát závod ve sprintu, aniž byste sáhli na řízení. Není přitom pochyb o tom, že trojice moderátorů bude chtít dokázat, jak moc jsou moderní hatchbacky lepší a bezpečnější, než dnes cenově srovnatelné ojeté prémiové vozy z přelomu osmdesátých a devadesátých let.
A jak závod probíhal? Již krátce po startu bylo vidět, jak se Rolls-Royce a Mercedes pomalu stáčejí ke straně. Zanedlouho tak došlo k první drobné kolizi, kdy Reid v Rollsu narazil Do LeBlanca v Bentley. Nejděsivější moment se teprve blížil.
Výkonný Mercedes s Harrisem za volantem sice zaplul do trávníku podél ranveje bez potíží, ovšem když se Harris pokoušel vrátit zpátky na dráhu, připletl se do cesty rozjetému Bentley. V 57. vteřině videa je pak vidět, o jak těsné minutí vlastně šlo. Závod tak nakonec vyhrála Dacia Sandero, která dokázala bezpečně udržet přímý směr jízdy, aniž by se musel Stig o cokoliv starat. A navíc evidentně nešlo o první vítězství Dacie.
Již 26. série Top Gearu, ze které záběry pocházejí, bude poslední, ve které se před kamerami sešla trojice moderátorů LeBlanc, Harris a Reid. Pro 27. sérii zůstane pouze Reid, kterého doplní dvojice Paddy McGuinness a Freddy Flintoff.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.