Top Gear uspořádal nejděsivější závod ve sprintu. LeBlanc v něm málem sestřelil Harrise

Top Gear uspořádal zřejmě nejděsivější závod ve své historii
Top Gear uspořádal zřejmě nejděsivější závod ve své historii, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 8. března 2019 12:24
Sdílej:

Všichni už jsme si asi zvykli, že producenti Top Gearu jsou schopni vymyslet a realizovat až neskutečně bláznivé kousky. V poslední epizodách se však doslova předhánějí v tom, jak udělat z obyčejného závodu ve sprintu co možná nejděsivější zábavu. A tentokrát to zavánělo děsivou nehodou.

Na YouTube kanálu Top Gear se v posledních týdnech objevilo několik zajímavých závodů ve sprintu. Zatímco ten první, ve kterém LeBlanc a Harris riskovali vyjetí z dráhy a utonutí, dopadl dobře, během druhého už se mačkaly plechy a k opravdu vážné nehodě nechybělo mnoho.

Jak už totiž název videa umístěného na YouTube napovídá, jednalo se o závod „bez rukou." Hned na začátek však musíme zdůraznit varování BBC, aby tenhle kousek nikdo nezkoušel napodobovat. Jak totiž během videa uvidíte, veškerá zábava se mohla během chvíle změnit v pořádný malér.

Nicméně zpátky k závodu. Na startovní čáru se postavil Chris Harris za volantem Mercedesu, Matt LeBlanc za volantem Bentley, Rorry Reid za volantem vozu Rolls-Royce a Stig, k všeobecnému překvapení, za volantem Dacie Sandero. Cíl byl přitom jednoduchý - vyhrát závod ve sprintu, aniž byste sáhli na řízení. Není přitom pochyb o tom, že trojice moderátorů bude chtít dokázat, jak moc jsou moderní hatchbacky lepší a bezpečnější, než dnes cenově srovnatelné ojeté prémiové vozy z přelomu osmdesátých a devadesátých let.

A jak závod probíhal? Již krátce po startu bylo vidět, jak se Rolls-Royce a Mercedes pomalu stáčejí ke straně. Zanedlouho tak došlo k první drobné kolizi, kdy Reid v Rollsu narazil Do LeBlanca v Bentley. Nejděsivější moment se teprve blížil.

Výkonný Mercedes s Harrisem za volantem sice zaplul do trávníku podél ranveje bez potíží, ovšem když se Harris pokoušel vrátit zpátky na dráhu, připletl se do cesty rozjetému Bentley. V 57. vteřině videa je pak vidět, o jak těsné minutí vlastně šlo.  Závod tak nakonec vyhrála Dacia Sandero, která dokázala bezpečně udržet přímý směr jízdy, aniž by se musel Stig o cokoliv starat. A navíc evidentně nešlo o první vítězství Dacie. 

Již 26. série Top Gearu, ze které záběry pocházejí, bude poslední, ve které se před kamerami sešla trojice moderátorů LeBlanc, Harris a Reid. Pro 27. sérii zůstane pouze Reid, kterého doplní dvojice Paddy McGuinness a Freddy Flintoff.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.