Během právě probíhajícího ženevského autosalonu byly odhaleni poslední tři finalisté všech kategorií ankety World Car of the Year 2019, jejíž vyhlášení proběhne na autosalonu v New Yorku. Mezi finalisty se pak hned třikrát objevuje i JAguar I-PAce, který si již připsal vítězství v anketě Evropský automobil roku.
Zatímco na autosalonu Detroit Auto Show 2019 nám pořadatelé ankety „World Car of the Year 2019" odhalili skupinku finalistů, během právě probíhajícího autosalonu v Ženevě jsme se dozvěděli závěrečnou trojici v každé z šesti vyhlašovaných kategorií.
Na výběru této trojice se podílelo 86 motoristických novinářů z celého světa, kteří vybírali své favority formou tajného hlasování a to na základě vlastních dojmů a zkušeností z několika testovacích akcí.
Pojďme se tedy podívat na šest kategorií a jejich tři finalisty:
World car of the Year
Audi E-Tron Jaguar I-Pace Volvo S60/V60World Urban Car
Hyundai AH2 / Santro Kia Soul Suzuki JimnyWorld Luxury Car
Audi A7 Audi Q8 BMW řady 8World Performance Car
Aston Martin Vantage McLaren 720S Mercedes-Benz AMG 4-Door CoupeWorld Green Car
Audi E-Tron Hyundai Nexo Jaguar I-PaceWorld Car Design of the Year
Jaguar I-Pace Suzuki Jimny Volvo XC40Anketa „World Car of the Year 2019" odstartovala již v říjnu minulého roku během autosalonu v Paříži. Vyhlášení výsledků pak proběhne během autosalonu v New Yorku, který se uskuteční během příštího měsíce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?