Během právě probíhajícího ženevského autosalonu byly odhaleni poslední tři finalisté všech kategorií ankety World Car of the Year 2019, jejíž vyhlášení proběhne na autosalonu v New Yorku. Mezi finalisty se pak hned třikrát objevuje i JAguar I-PAce, který si již připsal vítězství v anketě Evropský automobil roku.
Zatímco na autosalonu Detroit Auto Show 2019 nám pořadatelé ankety „World Car of the Year 2019" odhalili skupinku finalistů, během právě probíhajícího autosalonu v Ženevě jsme se dozvěděli závěrečnou trojici v každé z šesti vyhlašovaných kategorií.
Na výběru této trojice se podílelo 86 motoristických novinářů z celého světa, kteří vybírali své favority formou tajného hlasování a to na základě vlastních dojmů a zkušeností z několika testovacích akcí.
Pojďme se tedy podívat na šest kategorií a jejich tři finalisty:
World car of the Year
Audi E-Tron Jaguar I-Pace Volvo S60/V60World Urban Car
Hyundai AH2 / Santro Kia Soul Suzuki JimnyWorld Luxury Car
Audi A7 Audi Q8 BMW řady 8World Performance Car
Aston Martin Vantage McLaren 720S Mercedes-Benz AMG 4-Door CoupeWorld Green Car
Audi E-Tron Hyundai Nexo Jaguar I-PaceWorld Car Design of the Year
Jaguar I-Pace Suzuki Jimny Volvo XC40Anketa „World Car of the Year 2019" odstartovala již v říjnu minulého roku během autosalonu v Paříži. Vyhlášení výsledků pak proběhne během autosalonu v New Yorku, který se uskuteční během příštího měsíce.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?