Během právě probíhajícího ženevského autosalonu byly odhaleni poslední tři finalisté všech kategorií ankety World Car of the Year 2019, jejíž vyhlášení proběhne na autosalonu v New Yorku. Mezi finalisty se pak hned třikrát objevuje i JAguar I-PAce, který si již připsal vítězství v anketě Evropský automobil roku.
Zatímco na autosalonu Detroit Auto Show 2019 nám pořadatelé ankety „World Car of the Year 2019" odhalili skupinku finalistů, během právě probíhajícího autosalonu v Ženevě jsme se dozvěděli závěrečnou trojici v každé z šesti vyhlašovaných kategorií.
Na výběru této trojice se podílelo 86 motoristických novinářů z celého světa, kteří vybírali své favority formou tajného hlasování a to na základě vlastních dojmů a zkušeností z několika testovacích akcí.
Pojďme se tedy podívat na šest kategorií a jejich tři finalisty:
World car of the Year
Audi E-Tron Jaguar I-Pace Volvo S60/V60World Urban Car
Hyundai AH2 / Santro Kia Soul Suzuki JimnyWorld Luxury Car
Audi A7 Audi Q8 BMW řady 8World Performance Car
Aston Martin Vantage McLaren 720S Mercedes-Benz AMG 4-Door CoupeWorld Green Car
Audi E-Tron Hyundai Nexo Jaguar I-PaceWorld Car Design of the Year
Jaguar I-Pace Suzuki Jimny Volvo XC40Anketa „World Car of the Year 2019" odstartovala již v říjnu minulého roku během autosalonu v Paříži. Vyhlášení výsledků pak proběhne během autosalonu v New Yorku, který se uskuteční během příštího měsíce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.