Mexické drogové kartely jsou v přepravě drog za americké hranice stále kreativnější. Dříve jim stačili různí pašeráci, pak přišly na řadu tunely a nakonec i katapulty. Poslední dobou se však objevuje stále více případů, kdy jsou drogy objevovány v útrobách nových automobilů Ford, jež jsou montovány v mexickém závodu Harmosillo.
Se svým působivým úlovkem se před pár dny pochlubili kanadští policisté, kteří si posvítili na nové vozy Ford cestující vlakem z Mexika do Kanady. V jejich rezervách pak objevili dohromady téměř 200 kilogramů metamfetaminu, jehož cena by se na volném trhu mohla pohybovat okolo 4.5 milionu dolarů. Tedy lehce přes 100 milionů korun.
Zásilka drog však nebyla objevena pouhou náhodou. Policisté z Ontario Provincial Police dostali již dříve tip od několika zaměstnanců z dealerství Fordu, kteří v rezervách automobilů čerstvě doručených z Mexika objevili podezřelé balíčky. Všechny vozy přitom pocházely z továrny Fordu Hermosillo v Mexiku, jak uvádí Global News.
Tamní oblast je přitom dobře známá působením mocného kartelu Sinaloa, jak uvedl superintendent Bryan MacKillop z Ontario Provincial Police. „Jsme si téměř jistí, že za zásilku drog jsou zodpovědní právě oni." Na případu však kromě policistů z OPP pracovala ještě Kanadská pohraniční stráž, několik policejních oddělení a automobilka Ford.
Celkově bylo v 9 ze 14 automobilů objeveno 180 kilogramů drog. Drogy se přitom podařilo zadržet i v několika předešlých zásilkách Fordu Fusion z Mexika.
Nearly 200 kilos of methamphetamine worth $4.5 million stashed in spare tires shipped with new vehicles from Mexico investigated by #OPP, @sureteduquebec, @WoodNBPolice and @CanBorder pic.twitter.com/Gn05FIFKZ5
— Ontario Prov Police (@OPP_News) 27. února 2019
Například v roce 2017 se takto podařilo zadržet 22 vozidel, v jejichž rezervách byla ukryta marihuana. Některé vozy však do USA přicestovaly bez problému a drogy byly objeveny až v dealerství.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.