Mexické drogové kartely jsou v přepravě drog za americké hranice stále kreativnější. Dříve jim stačili různí pašeráci, pak přišly na řadu tunely a nakonec i katapulty. Poslední dobou se však objevuje stále více případů, kdy jsou drogy objevovány v útrobách nových automobilů Ford, jež jsou montovány v mexickém závodu Harmosillo.
Se svým působivým úlovkem se před pár dny pochlubili kanadští policisté, kteří si posvítili na nové vozy Ford cestující vlakem z Mexika do Kanady. V jejich rezervách pak objevili dohromady téměř 200 kilogramů metamfetaminu, jehož cena by se na volném trhu mohla pohybovat okolo 4.5 milionu dolarů. Tedy lehce přes 100 milionů korun.
Zásilka drog však nebyla objevena pouhou náhodou. Policisté z Ontario Provincial Police dostali již dříve tip od několika zaměstnanců z dealerství Fordu, kteří v rezervách automobilů čerstvě doručených z Mexika objevili podezřelé balíčky. Všechny vozy přitom pocházely z továrny Fordu Hermosillo v Mexiku, jak uvádí Global News.
Tamní oblast je přitom dobře známá působením mocného kartelu Sinaloa, jak uvedl superintendent Bryan MacKillop z Ontario Provincial Police. „Jsme si téměř jistí, že za zásilku drog jsou zodpovědní právě oni." Na případu však kromě policistů z OPP pracovala ještě Kanadská pohraniční stráž, několik policejních oddělení a automobilka Ford.
Celkově bylo v 9 ze 14 automobilů objeveno 180 kilogramů drog. Drogy se přitom podařilo zadržet i v několika předešlých zásilkách Fordu Fusion z Mexika.
Nearly 200 kilos of methamphetamine worth $4.5 million stashed in spare tires shipped with new vehicles from Mexico investigated by #OPP, @sureteduquebec, @WoodNBPolice and @CanBorder pic.twitter.com/Gn05FIFKZ5
— Ontario Prov Police (@OPP_News) 27. února 2019
Například v roce 2017 se takto podařilo zadržet 22 vozidel, v jejichž rezervách byla ukryta marihuana. Některé vozy však do USA přicestovaly bez problému a drogy byly objeveny až v dealerství.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.