Poslední dobou se chystá dobít zahraniční trhy stále více automobilek z Číny, mnohé z nich se tak snaží s elektrickými vozy. Jedním z nejnadějnějších je nový sedan GAC NE Aion S, který se chlubí jedním z nejdelších dojezdů na trhu.
Jen poslední měsíc se představily hned dva nové elektrické sedany, které se z domovské Číny podívají i na západní trhy USA a EU. Pod nově osamostatněnou značkou Polestar, která dříve upravovala vozy Volvo, se bude z Číny vyážet elektrický Polestar 2. Mateřská firma Polestaru a Volva, Geely, pak chystá pod vlastní značkou poslat do světa sedan GE11.
Šanci uspět má i nový vůz jihočínské automobilky GAC, která je známá hlavně podznačkou Trumpchi. Pro elektrifikaci však vznikla zcela nová značka GAC NE, neboli GAC New Energy, pod kterou budou patřit auta s podznačkou Aion. S názvy to není snadné u žádné čínské automobilky, mnohé si však adoptovaly výraz New Energy, což je oficiální čínské pojmenování pro vozy s jinými než spalovacími motory.
Nový Aion S je stejně jako Geely GE11 spíše konzervativně vyhlížející sedan, u kterého zvolený typ pohonu nejlépe prozrazuje chybějící maska chladiče. Právě takovýto styling však může být pro zájemce výhodou oproti jiným extravagantním elektrickým vozům. Aion S je možné koupit v barevné kombinaci s černou střechou, zajímavým prvkem jsou i spojené zadní svítilny, prvek populární v 80. letech, který se vrací do módy.
Také v interiéru zvolili designéři GAC spíše konzervativní přístup, nemůžou však chybět dva rozměrné displeje na palubní desce. Většinu ovládacích prvků převzal 12,3" displej infotainmentu, interiér je tak minimalistický a umožňuje několik kombinací barev. Samozřejmostí je moderní výbava jako například autonomie druhého stupně, automatickým parkováním a pojížděním v zácpách. GAC NE však chce produkční verzi vybavit i autonomií čtvrtého stupně, která však půjde využít jen na omezeném území.
Aion S je také prvním sériovým vozem s novými bateriemi CATL lithium ion, o kapacitě 58,8 kWh. Dalším prvenstvím je e-náprava, vyvinutá s japonským Nidec, která integruje elektrický motor, převodovku a střídač, čímž je dosaženo snížení hmotnosti. Také díky tomu je udávaný dojezd Aionu S v cyklu NEDC celých 510 kilometrů, tedy více než Tesla Model 3 Long Range. Při úsporné jízdě však výrobce udává schopnost dojet až 630 kilometrů. Elektrický motor s výkonem 135 kW je však výrazně slabší než u Tesly, jízdní výkony zatím výrobce nezveřejnil.
Právě modelová řada Aion se má stát vstupní bránou automobilky z Guangzhou na západní trhy, Aion S se tak určitě podívá do Spojených států a poté i do EU, následovat jej bude SUV Aion X. GAC má v Číně pověst nejkvalitnějšího mainstreamového výrobce, který dominuje žebříčkům kvality i spolehlivosti, zaujmout by tedy mohl i náročné západní klienty. Výhodou automobilky je i image nepoškozená pokusy o kopírování designu jiných aut, ačkoliv s kopírováním názvů od Tesly očividné v GAC problém neměli.
Prodej v Číně bude zahájen v květnu 2019, vstup na americký trh je plánován na přístí rok. Ceny budou začínat na 470 tisících Kč za nejnižší verzi s menší baterií a dojezdem asi 400 km, za vyšší s dojezdem 510 km si GAC žádá minimálně 538 tisíc Kč. V Číně bude také možné si auto objednat přes mobilní aplikaci a po objednávce sledovat stav produkce konkrétního kusu.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.