Poslední dobou se chystá dobít zahraniční trhy stále více automobilek z Číny, mnohé z nich se tak snaží s elektrickými vozy. Jedním z nejnadějnějších je nový sedan GAC NE Aion S, který se chlubí jedním z nejdelších dojezdů na trhu.
Jen poslední měsíc se představily hned dva nové elektrické sedany, které se z domovské Číny podívají i na západní trhy USA a EU. Pod nově osamostatněnou značkou Polestar, která dříve upravovala vozy Volvo, se bude z Číny vyážet elektrický Polestar 2. Mateřská firma Polestaru a Volva, Geely, pak chystá pod vlastní značkou poslat do světa sedan GE11.
Šanci uspět má i nový vůz jihočínské automobilky GAC, která je známá hlavně podznačkou Trumpchi. Pro elektrifikaci však vznikla zcela nová značka GAC NE, neboli GAC New Energy, pod kterou budou patřit auta s podznačkou Aion. S názvy to není snadné u žádné čínské automobilky, mnohé si však adoptovaly výraz New Energy, což je oficiální čínské pojmenování pro vozy s jinými než spalovacími motory.
Nový Aion S je stejně jako Geely GE11 spíše konzervativně vyhlížející sedan, u kterého zvolený typ pohonu nejlépe prozrazuje chybějící maska chladiče. Právě takovýto styling však může být pro zájemce výhodou oproti jiným extravagantním elektrickým vozům. Aion S je možné koupit v barevné kombinaci s černou střechou, zajímavým prvkem jsou i spojené zadní svítilny, prvek populární v 80. letech, který se vrací do módy.
Také v interiéru zvolili designéři GAC spíše konzervativní přístup, nemůžou však chybět dva rozměrné displeje na palubní desce. Většinu ovládacích prvků převzal 12,3" displej infotainmentu, interiér je tak minimalistický a umožňuje několik kombinací barev. Samozřejmostí je moderní výbava jako například autonomie druhého stupně, automatickým parkováním a pojížděním v zácpách. GAC NE však chce produkční verzi vybavit i autonomií čtvrtého stupně, která však půjde využít jen na omezeném území.
Aion S je také prvním sériovým vozem s novými bateriemi CATL lithium ion, o kapacitě 58,8 kWh. Dalším prvenstvím je e-náprava, vyvinutá s japonským Nidec, která integruje elektrický motor, převodovku a střídač, čímž je dosaženo snížení hmotnosti. Také díky tomu je udávaný dojezd Aionu S v cyklu NEDC celých 510 kilometrů, tedy více než Tesla Model 3 Long Range. Při úsporné jízdě však výrobce udává schopnost dojet až 630 kilometrů. Elektrický motor s výkonem 135 kW je však výrazně slabší než u Tesly, jízdní výkony zatím výrobce nezveřejnil.
Právě modelová řada Aion se má stát vstupní bránou automobilky z Guangzhou na západní trhy, Aion S se tak určitě podívá do Spojených států a poté i do EU, následovat jej bude SUV Aion X. GAC má v Číně pověst nejkvalitnějšího mainstreamového výrobce, který dominuje žebříčkům kvality i spolehlivosti, zaujmout by tedy mohl i náročné západní klienty. Výhodou automobilky je i image nepoškozená pokusy o kopírování designu jiných aut, ačkoliv s kopírováním názvů od Tesly očividné v GAC problém neměli.
Prodej v Číně bude zahájen v květnu 2019, vstup na americký trh je plánován na přístí rok. Ceny budou začínat na 470 tisících Kč za nejnižší verzi s menší baterií a dojezdem asi 400 km, za vyšší s dojezdem 510 km si GAC žádá minimálně 538 tisíc Kč. V Číně bude také možné si auto objednat přes mobilní aplikaci a po objednávce sledovat stav produkce konkrétního kusu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.