Poslední dobou se chystá dobít zahraniční trhy stále více automobilek z Číny, mnohé z nich se tak snaží s elektrickými vozy. Jedním z nejnadějnějších je nový sedan GAC NE Aion S, který se chlubí jedním z nejdelších dojezdů na trhu.
Jen poslední měsíc se představily hned dva nové elektrické sedany, které se z domovské Číny podívají i na západní trhy USA a EU. Pod nově osamostatněnou značkou Polestar, která dříve upravovala vozy Volvo, se bude z Číny vyážet elektrický Polestar 2. Mateřská firma Polestaru a Volva, Geely, pak chystá pod vlastní značkou poslat do světa sedan GE11.
Šanci uspět má i nový vůz jihočínské automobilky GAC, která je známá hlavně podznačkou Trumpchi. Pro elektrifikaci však vznikla zcela nová značka GAC NE, neboli GAC New Energy, pod kterou budou patřit auta s podznačkou Aion. S názvy to není snadné u žádné čínské automobilky, mnohé si však adoptovaly výraz New Energy, což je oficiální čínské pojmenování pro vozy s jinými než spalovacími motory.
Nový Aion S je stejně jako Geely GE11 spíše konzervativně vyhlížející sedan, u kterého zvolený typ pohonu nejlépe prozrazuje chybějící maska chladiče. Právě takovýto styling však může být pro zájemce výhodou oproti jiným extravagantním elektrickým vozům. Aion S je možné koupit v barevné kombinaci s černou střechou, zajímavým prvkem jsou i spojené zadní svítilny, prvek populární v 80. letech, který se vrací do módy.
Také v interiéru zvolili designéři GAC spíše konzervativní přístup, nemůžou však chybět dva rozměrné displeje na palubní desce. Většinu ovládacích prvků převzal 12,3" displej infotainmentu, interiér je tak minimalistický a umožňuje několik kombinací barev. Samozřejmostí je moderní výbava jako například autonomie druhého stupně, automatickým parkováním a pojížděním v zácpách. GAC NE však chce produkční verzi vybavit i autonomií čtvrtého stupně, která však půjde využít jen na omezeném území.
Aion S je také prvním sériovým vozem s novými bateriemi CATL lithium ion, o kapacitě 58,8 kWh. Dalším prvenstvím je e-náprava, vyvinutá s japonským Nidec, která integruje elektrický motor, převodovku a střídač, čímž je dosaženo snížení hmotnosti. Také díky tomu je udávaný dojezd Aionu S v cyklu NEDC celých 510 kilometrů, tedy více než Tesla Model 3 Long Range. Při úsporné jízdě však výrobce udává schopnost dojet až 630 kilometrů. Elektrický motor s výkonem 135 kW je však výrazně slabší než u Tesly, jízdní výkony zatím výrobce nezveřejnil.
Právě modelová řada Aion se má stát vstupní bránou automobilky z Guangzhou na západní trhy, Aion S se tak určitě podívá do Spojených států a poté i do EU, následovat jej bude SUV Aion X. GAC má v Číně pověst nejkvalitnějšího mainstreamového výrobce, který dominuje žebříčkům kvality i spolehlivosti, zaujmout by tedy mohl i náročné západní klienty. Výhodou automobilky je i image nepoškozená pokusy o kopírování designu jiných aut, ačkoliv s kopírováním názvů od Tesly očividné v GAC problém neměli.
Prodej v Číně bude zahájen v květnu 2019, vstup na americký trh je plánován na přístí rok. Ceny budou začínat na 470 tisících Kč za nejnižší verzi s menší baterií a dojezdem asi 400 km, za vyšší s dojezdem 510 km si GAC žádá minimálně 538 tisíc Kč. V Číně bude také možné si auto objednat přes mobilní aplikaci a po objednávce sledovat stav produkce konkrétního kusu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?