Není tajemstvím, že práce silničářů je v zimě nevděčná. Vstávají brzy ráno, musí se proplétat sotva sjízdnými silnicemi a i kdyby se roztrhali, tak se všem řidičům nezavděčí. Práce silničářů v zámoří však může mít i své kouzlo, jak ukazují nedávné záběry z Minnesoty.
Populární video, které na svém facebooku minulou středu publikovalo dopravní oddělení amerického státu Minnesota, zachycuje skvělou týmovou práci hned šesti silničářů s pluhy, kteří se vydali na sněhem pokrytou dálnici I-94 v Maplewood.
A ačkoliv pro většinu z nás se jedná o naprosto úchvatnou podívanou, úředníci v Minnesotě komentářem „Tomuhle se v Minesotě říká 'středa'," naznačují, že v tamních končinách o zas tak nevšední show nejde. Jelikož si ale tohle video našlo cestu i na web Jalopnik, který na něj upozornil, jsme si docela jisti, že ani ve zbytku USA nejde o zas tak běžnou praktiku.
Video, které bylo pořízeno dopravní kamerou krátce po páté hodině odpoledne, sice bylo dvakrát zrychleno, ovšem i tak nám show šesti pluhařů přijde neskutečná. Zvláště pokud si na začátku videa všimnete, že šestý pluh se k pětici připojuje později z připojovacího pluhu.
Prvních pět pluhů má navíc kromě hlavní radlice i ještě jednu menší na boku, kterou směřují sníh na řidiče jedoucího vedle. Poslední pluh je pak vybaven i speciálním vozíkem s řiditelnými nápravami, který jede za tahačem bokem a odstraňuje sníh v nejkrajnějším pruhu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.