Není tajemstvím, že práce silničářů je v zimě nevděčná. Vstávají brzy ráno, musí se proplétat sotva sjízdnými silnicemi a i kdyby se roztrhali, tak se všem řidičům nezavděčí. Práce silničářů v zámoří však může mít i své kouzlo, jak ukazují nedávné záběry z Minnesoty.
Populární video, které na svém facebooku minulou středu publikovalo dopravní oddělení amerického státu Minnesota, zachycuje skvělou týmovou práci hned šesti silničářů s pluhy, kteří se vydali na sněhem pokrytou dálnici I-94 v Maplewood.
A ačkoliv pro většinu z nás se jedná o naprosto úchvatnou podívanou, úředníci v Minnesotě komentářem „Tomuhle se v Minesotě říká 'středa'," naznačují, že v tamních končinách o zas tak nevšední show nejde. Jelikož si ale tohle video našlo cestu i na web Jalopnik, který na něj upozornil, jsme si docela jisti, že ani ve zbytku USA nejde o zas tak běžnou praktiku.
Video, které bylo pořízeno dopravní kamerou krátce po páté hodině odpoledne, sice bylo dvakrát zrychleno, ovšem i tak nám show šesti pluhařů přijde neskutečná. Zvláště pokud si na začátku videa všimnete, že šestý pluh se k pětici připojuje později z připojovacího pluhu.
Prvních pět pluhů má navíc kromě hlavní radlice i ještě jednu menší na boku, kterou směřují sníh na řidiče jedoucího vedle. Poslední pluh je pak vybaven i speciálním vozíkem s řiditelnými nápravami, který jede za tahačem bokem a odstraňuje sníh v nejkrajnějším pruhu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?