Ryan Belcher z Michiganu se věnuje vzpírání řadu let a jistě v tomto nevšedním sportu dosáhl řady úspěchů. Ten vůbec nejvýznamnější si však připsal teprve před pár dny, kdy mu jeho extrémní schopnosti pomohly zachránit lidský život. Stal se totiž svědkem dopravní nehody, která mohla mít fatální následky.
Byl čtvrtek 14. února, cca okolo půl páté odpoledne, když zapálený vzpěrač Ryan Belcher uslyšel hlasitou ránu poblíž svého pracoviště v Ypsialnti, stát Michigan. Jakmile vyběhl ven, uviděl hrozivě vypadající nehodu. Jeden vůz skončil s těžce poškozenou přední částí, zatímco tmavý Jeep byl převrácený na střeše.
Automaticky se rozběhl k místu nehody, kde si nejprve všiml zraněné ženy. Ta byla sice silně zakrvácena, přesto však dokázala komunikovat a zdála se být v pořádku. Pod Jeepem však uviděl část muže, který byl půlkou těla pod vozem a zoufale volal o pomoc.
„Půlka jeho trupu byla venku a půlka stále pod autem. Neměl jsem na výběr. Bylo to buď zachránit toho muže, nebo si nevěřit. A tak jsme se prostě rozhodl udělat co jsem udělal," vypověděl Belcher v rozhovoru pro WXYZ.
Jak Belcher vypověděl, celá situace mu připadala jako „Fajn, tohle je to místo, kde jsem měl být. Tohle je ta chvíle, kdy může konečně využít všechen svůj tréning a vynaložené úsilí. Tím správným způsobem, pomoci někomu."
Oba účastníci nehody utrpěli vážná zranění, nehoda si však naštěstí nevyžádala žádné životy. Těžko však říci, zda by byly výsledky stejně pozitivní, pokud by Belcher nezasáhl. Jak ostatně on sám vypověděl, byl rád, že na místě nezamrzl a dokázal pomoci.
A ačkoliv ho nyní lidé i média označují za hrdinu, on sám si tím označením není příliš jistý. „Jsem rád, když mi lidé přezdívají Hulk. Je to totiž oblíbený superhrdina mého syna, který vždycky říká, že 'můj táta je Hulk'. Nevím, jestli jsem hrdina. Jsem ale rád, že jsem tam byl a že to mělo smysl."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.