Ryan Belcher z Michiganu se věnuje vzpírání řadu let a jistě v tomto nevšedním sportu dosáhl řady úspěchů. Ten vůbec nejvýznamnější si však připsal teprve před pár dny, kdy mu jeho extrémní schopnosti pomohly zachránit lidský život. Stal se totiž svědkem dopravní nehody, která mohla mít fatální následky.
Byl čtvrtek 14. února, cca okolo půl páté odpoledne, když zapálený vzpěrač Ryan Belcher uslyšel hlasitou ránu poblíž svého pracoviště v Ypsialnti, stát Michigan. Jakmile vyběhl ven, uviděl hrozivě vypadající nehodu. Jeden vůz skončil s těžce poškozenou přední částí, zatímco tmavý Jeep byl převrácený na střeše.
Automaticky se rozběhl k místu nehody, kde si nejprve všiml zraněné ženy. Ta byla sice silně zakrvácena, přesto však dokázala komunikovat a zdála se být v pořádku. Pod Jeepem však uviděl část muže, který byl půlkou těla pod vozem a zoufale volal o pomoc.
„Půlka jeho trupu byla venku a půlka stále pod autem. Neměl jsem na výběr. Bylo to buď zachránit toho muže, nebo si nevěřit. A tak jsme se prostě rozhodl udělat co jsem udělal," vypověděl Belcher v rozhovoru pro WXYZ.
Jak Belcher vypověděl, celá situace mu připadala jako „Fajn, tohle je to místo, kde jsem měl být. Tohle je ta chvíle, kdy může konečně využít všechen svůj tréning a vynaložené úsilí. Tím správným způsobem, pomoci někomu."
Oba účastníci nehody utrpěli vážná zranění, nehoda si však naštěstí nevyžádala žádné životy. Těžko však říci, zda by byly výsledky stejně pozitivní, pokud by Belcher nezasáhl. Jak ostatně on sám vypověděl, byl rád, že na místě nezamrzl a dokázal pomoci.
A ačkoliv ho nyní lidé i média označují za hrdinu, on sám si tím označením není příliš jistý. „Jsem rád, když mi lidé přezdívají Hulk. Je to totiž oblíbený superhrdina mého syna, který vždycky říká, že 'můj táta je Hulk'. Nevím, jestli jsem hrdina. Jsem ale rád, že jsem tam byl a že to mělo smysl."
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.