Dálnice bez rychlostních omezení si většina z nás spojuje pouze s Německem, které je tak rájem pro řidiče milující rychlou jízdu. Ovšem zatímco sekat německých ekologů hlásá po jejich zrušení a zavedení rychlostních limitů, s opačným návrhem přišel senátor amerického státu, který se dá označit za ráj všech ekologů. Nové dálnice bez rychlostních limitů by se totiž mohly objevit v Kalifornii.
S návrhem přišel kalifornský senátor John Moorlach, který by chtěl přinést kousek německé „radosti z jízdy" na dálnici Interstate 5. Minulý týden předložil v senátu návrh SB319, který žádá přidání dvou pruhů na dálnici I5 a State Route 99. Nové pruhy, které by měly vyrůst v obou směrech, by měl postavit dopravní úřad a v obou by měla platit neomezená rychlost, jak uvádí web Motor1.
Moorlach svůj návrh překvapivě opírá o emisní limity, respektive snahou o snížení skleníkových plynů. Podle jeho návrhu by díky neomezené rychlosti méně automobilů běželo na volnoběh a díky tomu by měly klesat i emise. Finance na stavbu nových dálničních pruhů by pak mohly být uhrazeny z fondů na redukci skleníkových plynů (Greenhouse Gas Reduction Fund).
Ovšem jakkoliv zní návrh pro většinu motoristů skvěle, už teď je jasné, že jeho prosazení nebude vůbec snadné. Proti návrhu vystoupilo hned několik oponentů a kritiků, z nichž nejhlasitějším je Bill Magavern, mluvčí „Koalice za čistý vzduch," podle jehož slov nedává Moorlochůlv návrh smysl.
„Ve skutečnosti by to emise skleníkových plynů jen zvýšilo," komentoval Magavern návrh. „Emise stoupají společně s rychlostí. Tohle by lidem jen dodalo odvahu jezdit na dálnicích rychleji a tím zvyšovat emise z dopravy. A to je přitom jediný sektor, ve kterém emise skleníkových plynů ve státu Kalifornie rostou."
Magavern navíc dodává, že peníze určené na stavbu nových dálničních pruhů by se mohly využít podstatně lépe a s jistějším pozitivním dopadem na snižování skleníkových plynů - například investicemi do lepší veřejné dopravy. Prosazení návrhu SB319 se tak rázem zdá být spíš utopií, než nadějnou vizí. Přesto nás stále těší, že se někdo alespoň snaží tyto názory prosazovat.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.