Dálnice bez rychlostních omezení si většina z nás spojuje pouze s Německem, které je tak rájem pro řidiče milující rychlou jízdu. Ovšem zatímco sekat německých ekologů hlásá po jejich zrušení a zavedení rychlostních limitů, s opačným návrhem přišel senátor amerického státu, který se dá označit za ráj všech ekologů. Nové dálnice bez rychlostních limitů by se totiž mohly objevit v Kalifornii.
S návrhem přišel kalifornský senátor John Moorlach, který by chtěl přinést kousek německé „radosti z jízdy" na dálnici Interstate 5. Minulý týden předložil v senátu návrh SB319, který žádá přidání dvou pruhů na dálnici I5 a State Route 99. Nové pruhy, které by měly vyrůst v obou směrech, by měl postavit dopravní úřad a v obou by měla platit neomezená rychlost, jak uvádí web Motor1.
Moorlach svůj návrh překvapivě opírá o emisní limity, respektive snahou o snížení skleníkových plynů. Podle jeho návrhu by díky neomezené rychlosti méně automobilů běželo na volnoběh a díky tomu by měly klesat i emise. Finance na stavbu nových dálničních pruhů by pak mohly být uhrazeny z fondů na redukci skleníkových plynů (Greenhouse Gas Reduction Fund).
Ovšem jakkoliv zní návrh pro většinu motoristů skvěle, už teď je jasné, že jeho prosazení nebude vůbec snadné. Proti návrhu vystoupilo hned několik oponentů a kritiků, z nichž nejhlasitějším je Bill Magavern, mluvčí „Koalice za čistý vzduch," podle jehož slov nedává Moorlochůlv návrh smysl.
„Ve skutečnosti by to emise skleníkových plynů jen zvýšilo," komentoval Magavern návrh. „Emise stoupají společně s rychlostí. Tohle by lidem jen dodalo odvahu jezdit na dálnicích rychleji a tím zvyšovat emise z dopravy. A to je přitom jediný sektor, ve kterém emise skleníkových plynů ve státu Kalifornie rostou."
Magavern navíc dodává, že peníze určené na stavbu nových dálničních pruhů by se mohly využít podstatně lépe a s jistějším pozitivním dopadem na snižování skleníkových plynů - například investicemi do lepší veřejné dopravy. Prosazení návrhu SB319 se tak rázem zdá být spíš utopií, než nadějnou vizí. Přesto nás stále těší, že se někdo alespoň snaží tyto názory prosazovat.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?