Bývalá továrna Pragovka v pražských Vysočanech se z úterka na středu mění k nepoznání. Interiér výrobního závodu se stane dějištěm 42. ročníku tradiční motoristické ankety Zlatý volant, který každoročně oceňuje nejlepší motoristické sportovce. Pozvání do Prahy přijala čtyři slavná jména světového motorsportu. Hosty Zlatého volantu budou bývalý pilot formule 1 Ralf Schumacher, legenda MotoGP Alex Barros, úřadující mistr světa cestovních vozů Gabriele Tarquini nebo mistr Evropy v závodech tahačů Jochen Hahn.
Od úterního rána se do Pragovky navážejí vzácné exponáty – závodní auta z dob dávno i nedávno minulých, nové modely sériových automobilů a motocyklů. Motoristická estetika bude zastoupena také v papírové podobě. Jednak zde bude expozice finálových snímků fotosoutěže Zlaté oko, jednak třeba expozice designerských skic, kterou zapůjčila Moravská galerie Brno, druhá největší galerie u nás.
V prostorách Pragovky již čeká třeba formule Dallara Chevrolet V8, ve které závodil coby první český závodník Tomáš Enge v americké sérii Indycar. Premiérou pro české oči bude nový facelift Audi R8 GT3 pro rok 2019, ve které se představí český závodník Filip Salaquarda na závodech ADAC GT Masters v Mostě. Dovnitř do budovy se nevejdou závodní náklaďáky týmu Buggyra – konkrétně Fat Fox, ve kterém brázdí okruhy loňský mistr Evropy Adam Lacko, a dakarský speciál Tatra 815 Fat Boy, který řídí Martin Kolomý.
Americká stáj Haas zapůjčila na Zlatý volant svůj model VF-16, se kterým debutovala v F1 v roce 2016. Z nákladního auta, které formuli do Vysočan přivezlo, vůz i s nízkým pódiem, na kterém je usazený, sundávali pomocí hydraulické ruky. Dvě další soudobé formule dodali do Pragovky studenti ČVUT, obě mají elektrický pohon. Raritou je formule Tatra 607/2 z roku 1950, která ve své době splňovala parametry pro to, aby mohla závodit v F1. Kvůli tehdejšímu režimu však závodila vždy pouze v Československu.
Lístky na galavečer jsou stále v prodeji, veškeré informace o Zlatém volantu jsou k dohledání na webu www.zlatyvolant.cz. Ceremoniál, který ocení nejlepší české motoristické sportovce a počiny, startuje dnes v 19 hodin.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?