Brexit má další oběť mezi automobilkami: Honda uzavře továrnu ve Swindonu

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Honda
Antonín Marek , AutoRoad.cz 19. února 2019 15:28
Sdílej:

Již včera se objevily spekulace, podle kterých se Honda připravuje na drastické změny v očekávání tzv. „tvrdého brexitu." A zatímco optimističtější prognózy hovořily o omezení produkce, Honda dnes nakonec oznámila tu horší variantu: Továrna ve Swindonu bude v roce 2021 uzavřena.

Podle oficiálního vyjádření automobilky se jedná o restrukturalizaci globální výrobní sítě. Podle tiskové zprávy chce společnost „urychlit svůj závazek k elektrifikaci automobilů a to v reakci na nepředvídatelné změny v globálním automobilovém průmyslu," jak citoval web CarScoops, který na zprávu upozornil.

„Významné výzvy v elektrifikaci budou znamenat, že společnost Honda přehodnotí své celosvětové výrobní operace a zaměří se na výrobu v regionech, kde očekává vysoký objem produkce." O Brexitu tedy oficiálně ani slovo, přesto každý tuší, odkud vítr vane. Již během prvních náznaků Brexitu bez dohody totiž automobilka naznačila, že by mohlo dojí k výrazným dopadům na její produkci.

Svým zaměstnancům Honda oznámila, že továrnu ve Swindonu uzavře až v roce 2021 - po ukončení výrobních cyklů právě vyráběných modelů. V současnosti je továrna zodpovědná za celosvětovou produkci jak desáté generace Hondy Civic, tak za produkci její výkonné varianty Civic Type R.

Pro britský automobilový průmysl bude odchod Hondy celkem znatelnou ránou. Roční produkce továrny se totiž pohybuje okolo 150 000 automobilů a zaměstnává okolo 3 500 lidí. Pro dotčené zaměstnance Honda připravuje konzultace, výše postavených manažerů se však odchod zřejmě nedotkne. Evropské ředitelství Hondy totiž i nadále zůstává ve Velké Británii.

Kromě zpráv o uzavření továrny ve Swindonu však tisková zpráva přinesla ještě další novinky, které se týkají výrobní restrukturalizace. V roce 2021 tak bude ukončena výroba Hondy Civic Sedan, která se v současnosti vyrábí v tureckém závodu Gebze. Samotný závod, který produkuje cca 38 000 automobilů ročně, však zatím zůstává.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.