Již včera se objevily spekulace, podle kterých se Honda připravuje na drastické změny v očekávání tzv. „tvrdého brexitu." A zatímco optimističtější prognózy hovořily o omezení produkce, Honda dnes nakonec oznámila tu horší variantu: Továrna ve Swindonu bude v roce 2021 uzavřena.
Podle oficiálního vyjádření automobilky se jedná o restrukturalizaci globální výrobní sítě. Podle tiskové zprávy chce společnost „urychlit svůj závazek k elektrifikaci automobilů a to v reakci na nepředvídatelné změny v globálním automobilovém průmyslu," jak citoval web CarScoops, který na zprávu upozornil.
„Významné výzvy v elektrifikaci budou znamenat, že společnost Honda přehodnotí své celosvětové výrobní operace a zaměří se na výrobu v regionech, kde očekává vysoký objem produkce." O Brexitu tedy oficiálně ani slovo, přesto každý tuší, odkud vítr vane. Již během prvních náznaků Brexitu bez dohody totiž automobilka naznačila, že by mohlo dojí k výrazným dopadům na její produkci.
Svým zaměstnancům Honda oznámila, že továrnu ve Swindonu uzavře až v roce 2021 - po ukončení výrobních cyklů právě vyráběných modelů. V současnosti je továrna zodpovědná za celosvětovou produkci jak desáté generace Hondy Civic, tak za produkci její výkonné varianty Civic Type R.
Pro britský automobilový průmysl bude odchod Hondy celkem znatelnou ránou. Roční produkce továrny se totiž pohybuje okolo 150 000 automobilů a zaměstnává okolo 3 500 lidí. Pro dotčené zaměstnance Honda připravuje konzultace, výše postavených manažerů se však odchod zřejmě nedotkne. Evropské ředitelství Hondy totiž i nadále zůstává ve Velké Británii.
Kromě zpráv o uzavření továrny ve Swindonu však tisková zpráva přinesla ještě další novinky, které se týkají výrobní restrukturalizace. V roce 2021 tak bude ukončena výroba Hondy Civic Sedan, která se v současnosti vyrábí v tureckém závodu Gebze. Samotný závod, který produkuje cca 38 000 automobilů ročně, však zatím zůstává.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?