Již včera se objevily spekulace, podle kterých se Honda připravuje na drastické změny v očekávání tzv. „tvrdého brexitu." A zatímco optimističtější prognózy hovořily o omezení produkce, Honda dnes nakonec oznámila tu horší variantu: Továrna ve Swindonu bude v roce 2021 uzavřena.
Podle oficiálního vyjádření automobilky se jedná o restrukturalizaci globální výrobní sítě. Podle tiskové zprávy chce společnost „urychlit svůj závazek k elektrifikaci automobilů a to v reakci na nepředvídatelné změny v globálním automobilovém průmyslu," jak citoval web CarScoops, který na zprávu upozornil.
„Významné výzvy v elektrifikaci budou znamenat, že společnost Honda přehodnotí své celosvětové výrobní operace a zaměří se na výrobu v regionech, kde očekává vysoký objem produkce." O Brexitu tedy oficiálně ani slovo, přesto každý tuší, odkud vítr vane. Již během prvních náznaků Brexitu bez dohody totiž automobilka naznačila, že by mohlo dojí k výrazným dopadům na její produkci.
Svým zaměstnancům Honda oznámila, že továrnu ve Swindonu uzavře až v roce 2021 - po ukončení výrobních cyklů právě vyráběných modelů. V současnosti je továrna zodpovědná za celosvětovou produkci jak desáté generace Hondy Civic, tak za produkci její výkonné varianty Civic Type R.
Pro britský automobilový průmysl bude odchod Hondy celkem znatelnou ránou. Roční produkce továrny se totiž pohybuje okolo 150 000 automobilů a zaměstnává okolo 3 500 lidí. Pro dotčené zaměstnance Honda připravuje konzultace, výše postavených manažerů se však odchod zřejmě nedotkne. Evropské ředitelství Hondy totiž i nadále zůstává ve Velké Británii.
Kromě zpráv o uzavření továrny ve Swindonu však tisková zpráva přinesla ještě další novinky, které se týkají výrobní restrukturalizace. V roce 2021 tak bude ukončena výroba Hondy Civic Sedan, která se v současnosti vyrábí v tureckém závodu Gebze. Samotný závod, který produkuje cca 38 000 automobilů ročně, však zatím zůstává.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.