Sběratelství automobilů je v posledních letech na vzestup, některým lidem se však jejich koníček může vymknout z rukou a nakonec jim na zahradě stojí 55 Volkswagenů T2 v obytné verzi Westfalia. Minimálně tak nějak si vysvětlujeme nevšední inzerát, který na internetu vyvěsil jistý Rob.
Mít doma zaparkovaných 55 automobilů stejného typu znamená buď skutečné nadšení pro věc, nebo vážný problém. My sice nevíme, která z možností vystihuje jistého Roba z Kanady, podle inzerátu na webu Kijiji však nastal čas se sběratelstvím skoncovat.
V inzerátu, který byl publikován během tohoto víkendu, je totiž nabízeno rovnou 55 ikonických minibusů Volkswagen T2 v obytné úpravě Westfalia. Podle fotek sice některé vypadají dost „opotřebovaně," prodejce však uvádí, že jsou všechny ve stavu „vhodném k renovaci."
Trochu zarážející je však skutečnost, že automobily jsou nabízeny pouze jako celá sada - tedy všech 55 automobilů v ceně 350 000 amerických dolarů. To je cca 7.96 milionu korun. A nebo 6 363.63 dolaru (144 680 Kč) za jeden minibus.
Upřímně řečeno si moc neumíme představit, co by někdo s 55 podobnými obytnými minibusy Volkswagen dělal. Podle webu The Drive, který na vskutku nevšední inzerát upozornil, se však nabízí možnost mít na každý týden v roce jiný obyťnák.
Přístup prodejce je však poněkud svérázný. V inzerátu si totiž rovnou účtuje 500 dolarů (cca 11 400 Kč) už jen za samotnou prohlídku prodávaných vozidel. Dále upozorňuje, že lidem bez připravených peněz nebude ani odpovídat a zájemci ze zahraničí si mají zarezervovat hotel, neboť vozy nevydá do té doby, než budou finance připsány na jeho účet.
Web The Drive se pokoušel Roba kontaktovat kvůli dalším informacím ohledně prodeje, zatím však neúspěšně. Jak se tedy dostal k 55 obytným automobilům Volkswagen T2 v úpravě Westfalia tedy dále zůstává záhadou, stejně jako skutečnost, proč chce všechny prodat pouze najednou.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?