Sběratelství automobilů je v posledních letech na vzestup, některým lidem se však jejich koníček může vymknout z rukou a nakonec jim na zahradě stojí 55 Volkswagenů T2 v obytné verzi Westfalia. Minimálně tak nějak si vysvětlujeme nevšední inzerát, který na internetu vyvěsil jistý Rob.
Mít doma zaparkovaných 55 automobilů stejného typu znamená buď skutečné nadšení pro věc, nebo vážný problém. My sice nevíme, která z možností vystihuje jistého Roba z Kanady, podle inzerátu na webu Kijiji však nastal čas se sběratelstvím skoncovat.
V inzerátu, který byl publikován během tohoto víkendu, je totiž nabízeno rovnou 55 ikonických minibusů Volkswagen T2 v obytné úpravě Westfalia. Podle fotek sice některé vypadají dost „opotřebovaně," prodejce však uvádí, že jsou všechny ve stavu „vhodném k renovaci."
Trochu zarážející je však skutečnost, že automobily jsou nabízeny pouze jako celá sada - tedy všech 55 automobilů v ceně 350 000 amerických dolarů. To je cca 7.96 milionu korun. A nebo 6 363.63 dolaru (144 680 Kč) za jeden minibus.
Upřímně řečeno si moc neumíme představit, co by někdo s 55 podobnými obytnými minibusy Volkswagen dělal. Podle webu The Drive, který na vskutku nevšední inzerát upozornil, se však nabízí možnost mít na každý týden v roce jiný obyťnák.
Přístup prodejce je však poněkud svérázný. V inzerátu si totiž rovnou účtuje 500 dolarů (cca 11 400 Kč) už jen za samotnou prohlídku prodávaných vozidel. Dále upozorňuje, že lidem bez připravených peněz nebude ani odpovídat a zájemci ze zahraničí si mají zarezervovat hotel, neboť vozy nevydá do té doby, než budou finance připsány na jeho účet.
Web The Drive se pokoušel Roba kontaktovat kvůli dalším informacím ohledně prodeje, zatím však neúspěšně. Jak se tedy dostal k 55 obytným automobilům Volkswagen T2 v úpravě Westfalia tedy dále zůstává záhadou, stejně jako skutečnost, proč chce všechny prodat pouze najednou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?