Dva zkušení stavitelé modelů LEGO® sestavili ze 400 000 kostek LEGO® pravděpodobně největší kempovací automobil na světě ze stavebnice LEGO®. T2 v životní velikosti byl odhalen před zahájením veletrhu cestovního ruchu f.re.e v Mnichově. Malí i velcí návštěvníci veletrhu f.re.e (20. až 24. února) budou moci zblízka obdivovat Transporter o hmotnosti 700 kilogramů. Jako vzor při jeho stavbě posloužila obytná verze modelu T2a, která se vyráběla v letech 1967 až 1971 a dodnes je světoběžníky považována za skutečně ikonický kempinkový automobil.
Dokážeme to? Nebo nám dojdou kostky, či to nestihneme? Rene Hoffmeister, jeden z pouhých dvanácti oficiálně certifikovaných stavitelů modelů LEGO® na světě, si uvedené otázky kladl oprávněně. Společně s kolegou Pascalem Lenhardem měl totiž jen šest týdnů na pokus o ambiciózní světový rekord: sestavit kempovací automobil T2, včetně výklopné střechy, z kostek LEGO® do zahájení veletrhu cestovního ruchu f.re.e v Mnichově. Dvojice si pomocí programů 3D vypracovala nejprve konstrukční plán. Na jeho základě pak mohla vypočítat například přesný počet potřebných kostek. Tuhost bočních stěn a oken byla dalším důležitým aspektem, který se musel precizně vypočítat, aby byla zaručena dlouhodobá stabilita.
Po bezproblémovém začátku náhle zjistili, že jim chybí 20 000 průhledných kostek pro okna modelu T2 a že dodavatel nemá na skladě dostatečné zásoby. Blížící se termín dokončení modelu tak těmto specialistům způsobil nečekaný stres navzdory pečlivému plánování. „V podstatě jsme potřebovali mít devítidenní týden,“ vzpomíná Hoffmeister. „Vzhledem k tomu, že nic takového neexistuje, byly jedinou volbou noční směny.“ Hoffmeister a Lenhard si tak „hráli“ s kostkami LEGO® od rána do noci, i o víkendech, aby své dílo dokázali dokončit včas před zahájením veletrhu cestovního ruchu f.re.e. A podařilo se jim to včetně výklopné střechy Westfalia, jež je rekreanty tak oblíbená, posuvných dveří, které bylo technicky náročné vytvořit, a vnitřního vybavení. Pozoruhodné jsou také rozměry: Kempovací vůz LEGO® má vnější délku více než 5 metrů, vnější šířku 1,9 metru a téměř 2 metry vnější výšku. A jeho vyklopená střecha vyčnívá do třímetrové výšky.
Oba kempovací vozy bude možné obdivovat na veletrhu cestovního ruchu f.re.e v hale C5 na stánku 103. Nejvýznamnější veletrh cestovního ruchu v Bavorsku letos láká k návštěvě také novou výstavní halou, díky níž se výstavní plocha věnovaná cestování s obytnými a kempinkovými vozidly zvětšila o 25 %.
„Opravdová“ kempovací vozidla značky Volkswagen Užitkové vozy budou vystavena v hale B4 v expozicích obchodních partnerů Christl & Schowalter (stánek 100/101) a MAHAG (stánek 401/501). Výstaviště bude otevřeno ve dnech 20. až 24. února od 10 do 18 hodin. Více informací o veletrhu cestovního ruchu f.re.e. naleznete na www.free-muenchen.de.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?