Nová generace Suzuki Jimny se skutečně povedla, jak ostatně ukazují i prodejní výsledky ze zemí, kde je již v nabídce. Automobil určený primárně do těžkého terénu totiž nabízí jedinečný design a styl, kterým si mnohdy získává i lidi, kteří s ním mimo cesty vyjedou jen málokdy. A právě tento typ řidičů by si měl uvědomit, že cestování s pravověrným off-roadem má své limity
Ačkoliv nové Suzuki Jimny působí moderně a svěže, pod kapotou ukrývá techniku, která se na „řezání" zatáček ve svižném tempu příliš nehodí. Řeč je o kombinaci vyšší světlé výšky, úzké, krátké a vysoké karoserie posazené na rámu a pevné zadní nápravě.
Jimny byl zkrátka konstruován převážně do terénu, což si při pohledu na jeho specifikace musí uvědomit snad každý zájemce, který alespoň trochu rozumí technice. Jeho slabiny na silnici ovšem v pravém světle odhaluje až losí test, který se objevil na YouTube kanále km77.com.
Cílem losího testu je vyzkoušet stabilitu automobilu v momentě, kdy musíte ve vyšší rychlosti náhle změnit směr. Třeba kvůli úhybnému manévru před překážkou, která se vám náhle objeví v cestě.
A jak tedy test dopadl? Rozhodně už jsme viděli i horší výsledky, ovšem i tak je potřeba konstatovat, že Suzuki se nechovala zrovna stabilně. Její elektronický stabilizační systém se sice snažil udržet vůz v požadovaném směru ze všech sil, přesto Jimny pobořil několik kuželů a jeho kola se na chvíli dokonce odlepila od silnice. Do jakéhokoliv náznaku převrácení však bylo ještě daleko.
Podle videa má Jimny několik výrazných slabin, které se však dají u vozidla tohoto typu vcelku běžně očekávat. Jednou z nich je například dlouhý převod řízení, kvůli kterému nebyl řidič schopný dostatečně rychle měnit směr. Poměrně úzké terénní pneumatiky navíc neoplývají kdovíjakou přilnavostí, odpružení je poměrně měkké a karoserie se ráda naklání.
Výsledkem této kombinace je sklon k nedotáčivosti, a to již v nižších rychlostech. Bezpečné absolvování losího testu tak Jimny zvládl nanejvýš při rychlosti 68 km/h. Pro srovnání - Audi Q8 zvládla překážku bezpečně zdolat ještě při rychlosti 79 km/h, jak uvádí web AutoEvolution, který na test upozornil mezi prvními.
Za povšimnutí stojí i stabilizační systém, jehož snaha brzdit jednotlivá kola a dostat tak vůz pod kontrolu je dobře patrná zvláště při zpomalených záběrech. Ve výsledku však systém odebral Jimnymu většinu jeho nájezdové rychlosti a ve výjezdu už se malý offroad pohyboval výrazně pomaleji.
Skutečnost, že Jimny nebude v losím testu nijak výrazně excelovat, však není žádným velkým překvapením. Tohle auto bylo zkrátka dělané na jiné věci, než je kličkování ulicemi měst a prudké manévrování - a to by si měli uvědomit všichni zájemci, kteří ho chtějí hlavně jako stylový módní doplněk (čemuž se ale v případě Jimnyho nedivíme - ten design se prostě vážně povedl).
Navzdory výsledkům losího testu tak pro nás Jimny stále zůstává velice zdařilým offroadem a nesmírně se těšíme, až se nám v redakci dostane do rukou. Ze zahraničí na něj totiž slyšíme jen samou chválu.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.