Nová generace Suzuki Jimny se skutečně povedla, jak ostatně ukazují i prodejní výsledky ze zemí, kde je již v nabídce. Automobil určený primárně do těžkého terénu totiž nabízí jedinečný design a styl, kterým si mnohdy získává i lidi, kteří s ním mimo cesty vyjedou jen málokdy. A právě tento typ řidičů by si měl uvědomit, že cestování s pravověrným off-roadem má své limity
Ačkoliv nové Suzuki Jimny působí moderně a svěže, pod kapotou ukrývá techniku, která se na „řezání" zatáček ve svižném tempu příliš nehodí. Řeč je o kombinaci vyšší světlé výšky, úzké, krátké a vysoké karoserie posazené na rámu a pevné zadní nápravě.
Jimny byl zkrátka konstruován převážně do terénu, což si při pohledu na jeho specifikace musí uvědomit snad každý zájemce, který alespoň trochu rozumí technice. Jeho slabiny na silnici ovšem v pravém světle odhaluje až losí test, který se objevil na YouTube kanále km77.com.
Cílem losího testu je vyzkoušet stabilitu automobilu v momentě, kdy musíte ve vyšší rychlosti náhle změnit směr. Třeba kvůli úhybnému manévru před překážkou, která se vám náhle objeví v cestě.
A jak tedy test dopadl? Rozhodně už jsme viděli i horší výsledky, ovšem i tak je potřeba konstatovat, že Suzuki se nechovala zrovna stabilně. Její elektronický stabilizační systém se sice snažil udržet vůz v požadovaném směru ze všech sil, přesto Jimny pobořil několik kuželů a jeho kola se na chvíli dokonce odlepila od silnice. Do jakéhokoliv náznaku převrácení však bylo ještě daleko.
Podle videa má Jimny několik výrazných slabin, které se však dají u vozidla tohoto typu vcelku běžně očekávat. Jednou z nich je například dlouhý převod řízení, kvůli kterému nebyl řidič schopný dostatečně rychle měnit směr. Poměrně úzké terénní pneumatiky navíc neoplývají kdovíjakou přilnavostí, odpružení je poměrně měkké a karoserie se ráda naklání.
Výsledkem této kombinace je sklon k nedotáčivosti, a to již v nižších rychlostech. Bezpečné absolvování losího testu tak Jimny zvládl nanejvýš při rychlosti 68 km/h. Pro srovnání - Audi Q8 zvládla překážku bezpečně zdolat ještě při rychlosti 79 km/h, jak uvádí web AutoEvolution, který na test upozornil mezi prvními.
Za povšimnutí stojí i stabilizační systém, jehož snaha brzdit jednotlivá kola a dostat tak vůz pod kontrolu je dobře patrná zvláště při zpomalených záběrech. Ve výsledku však systém odebral Jimnymu většinu jeho nájezdové rychlosti a ve výjezdu už se malý offroad pohyboval výrazně pomaleji.
Skutečnost, že Jimny nebude v losím testu nijak výrazně excelovat, však není žádným velkým překvapením. Tohle auto bylo zkrátka dělané na jiné věci, než je kličkování ulicemi měst a prudké manévrování - a to by si měli uvědomit všichni zájemci, kteří ho chtějí hlavně jako stylový módní doplněk (čemuž se ale v případě Jimnyho nedivíme - ten design se prostě vážně povedl).
Navzdory výsledkům losího testu tak pro nás Jimny stále zůstává velice zdařilým offroadem a nesmírně se těšíme, až se nám v redakci dostane do rukou. Ze zahraničí na něj totiž slyšíme jen samou chválu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?