Evropský pick-up Peugeotu se ukázal na fotkách, příslušnost ke značce nezapře

Kaicene F70
Kaicene F70, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 16. února 2019 12:11
Sdílej:

Peugeot se i u svého druhého novodobého pick-upu rozhodnul svěřit vývoj číňanům. Na rozdíl od nedávného Peugeotu Pick Up na prehistorické platformě se však moderní a zatím nepojmenovaný model podívá i do Evropy.

Zatímco první jmenovaný vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Dongfeng, která mimochodem vlastní 14 % podíl v Groupe PSA, nový vůz vzniká u konkurenčního Chang'anu. Ten ale stejně jako Dongfeng v Číně s PSA spoluvlastní joint venture, produkující francouzské vozy pro čínský trh. 

Nový pick up, který má na evropský trh přijít v roce 2020, se už ukázal ve své čínské verzi, která se bude prodávat pod názvem Kaicene F70. Ten bude produkovat automobilka Kaicheng Auto, jedna ze čtyř větších značek patřících pod státní kolos Chang'an. Kaicene F70 se bude od Peugeotu lišit provedením přední části a interiérem, motory pak budou asi taky zejména lokální. Rozměrově budou oba vozy velmi podobné, Kaicene měří 5330/1930/1875 mm, s rozvorem 3180 mm.

Verze od Peugeotu, která se ukázala na fotkách z testů, má na přídi typickou kolmou masku s logem a nápis Peugeot na horní části. Zajímavě je řešený další prvek typický pro nejnovější Peugeoty, protáhlé LED svítilny zasahující do nárazníku a označované jako lví tesáky. Pick-up je má na rozdíl od třeba modelu 508 přímo u masky a končí na její spodní úrovni. Na zádi se oproti čínské verzi udály menší změny, zadní světla tak ani nemají typické tři červené linky lvích drápů. Je ale možné, že se ukážou u civilnějších verzí pick-upu, zatímco užitková verze dostane světlomety z Kaicene. Podobně to funguje u současné dvojice Rifter a Partner. Po vzoru konkurentů i samotného Kaicene se také dá očekávat rozměrný nápis Peugeot na zádi.

V interiéru je pak jasně viditelná nová variace na Peugeot i-Cockpit, s velmi rozměrnou obrazovkou infotainmentu volně stojící na vršku přístrojovky. Ovládání bude stejně jako u 508 řešeno klávesami připomínajícími klavír na středovém panelu. Přístrojový štít bude opět v poloze nad malým volantem a zřejmě bude využívat digitální panel. 

Další detaily zatím nejsou známy, Peugeot ale oznámil příchod pick-upu na evropské trhy už na příští rok, brzy se tedy snad dočkáme oficiálního představení. Kromě Peugeotu by se mělý svých verzí dočkat údajně i další značky Groupe PSA, tedy Citroën, Opel a Vauxhall. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.