Peugeot se i u svého druhého novodobého pick-upu rozhodnul svěřit vývoj číňanům. Na rozdíl od nedávného Peugeotu Pick Up na prehistorické platformě se však moderní a zatím nepojmenovaný model podívá i do Evropy.
Zatímco první jmenovaný vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Dongfeng, která mimochodem vlastní 14 % podíl v Groupe PSA, nový vůz vzniká u konkurenčního Chang'anu. Ten ale stejně jako Dongfeng v Číně s PSA spoluvlastní joint venture, produkující francouzské vozy pro čínský trh.
Nový pick up, který má na evropský trh přijít v roce 2020, se už ukázal ve své čínské verzi, která se bude prodávat pod názvem Kaicene F70. Ten bude produkovat automobilka Kaicheng Auto, jedna ze čtyř větších značek patřících pod státní kolos Chang'an. Kaicene F70 se bude od Peugeotu lišit provedením přední části a interiérem, motory pak budou asi taky zejména lokální. Rozměrově budou oba vozy velmi podobné, Kaicene měří 5330/1930/1875 mm, s rozvorem 3180 mm.
Verze od Peugeotu, která se ukázala na fotkách z testů, má na přídi typickou kolmou masku s logem a nápis Peugeot na horní části. Zajímavě je řešený další prvek typický pro nejnovější Peugeoty, protáhlé LED svítilny zasahující do nárazníku a označované jako lví tesáky. Pick-up je má na rozdíl od třeba modelu 508 přímo u masky a končí na její spodní úrovni. Na zádi se oproti čínské verzi udály menší změny, zadní světla tak ani nemají typické tři červené linky lvích drápů. Je ale možné, že se ukážou u civilnějších verzí pick-upu, zatímco užitková verze dostane světlomety z Kaicene. Podobně to funguje u současné dvojice Rifter a Partner. Po vzoru konkurentů i samotného Kaicene se také dá očekávat rozměrný nápis Peugeot na zádi.
V interiéru je pak jasně viditelná nová variace na Peugeot i-Cockpit, s velmi rozměrnou obrazovkou infotainmentu volně stojící na vršku přístrojovky. Ovládání bude stejně jako u 508 řešeno klávesami připomínajícími klavír na středovém panelu. Přístrojový štít bude opět v poloze nad malým volantem a zřejmě bude využívat digitální panel.
Další detaily zatím nejsou známy, Peugeot ale oznámil příchod pick-upu na evropské trhy už na příští rok, brzy se tedy snad dočkáme oficiálního představení. Kromě Peugeotu by se mělý svých verzí dočkat údajně i další značky Groupe PSA, tedy Citroën, Opel a Vauxhall.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.