Peugeot se i u svého druhého novodobého pick-upu rozhodnul svěřit vývoj číňanům. Na rozdíl od nedávného Peugeotu Pick Up na prehistorické platformě se však moderní a zatím nepojmenovaný model podívá i do Evropy.
Zatímco první jmenovaný vůz vznikl ve spolupráci s automobilkou Dongfeng, která mimochodem vlastní 14 % podíl v Groupe PSA, nový vůz vzniká u konkurenčního Chang'anu. Ten ale stejně jako Dongfeng v Číně s PSA spoluvlastní joint venture, produkující francouzské vozy pro čínský trh.
Nový pick up, který má na evropský trh přijít v roce 2020, se už ukázal ve své čínské verzi, která se bude prodávat pod názvem Kaicene F70. Ten bude produkovat automobilka Kaicheng Auto, jedna ze čtyř větších značek patřících pod státní kolos Chang'an. Kaicene F70 se bude od Peugeotu lišit provedením přední části a interiérem, motory pak budou asi taky zejména lokální. Rozměrově budou oba vozy velmi podobné, Kaicene měří 5330/1930/1875 mm, s rozvorem 3180 mm.
Verze od Peugeotu, která se ukázala na fotkách z testů, má na přídi typickou kolmou masku s logem a nápis Peugeot na horní části. Zajímavě je řešený další prvek typický pro nejnovější Peugeoty, protáhlé LED svítilny zasahující do nárazníku a označované jako lví tesáky. Pick-up je má na rozdíl od třeba modelu 508 přímo u masky a končí na její spodní úrovni. Na zádi se oproti čínské verzi udály menší změny, zadní světla tak ani nemají typické tři červené linky lvích drápů. Je ale možné, že se ukážou u civilnějších verzí pick-upu, zatímco užitková verze dostane světlomety z Kaicene. Podobně to funguje u současné dvojice Rifter a Partner. Po vzoru konkurentů i samotného Kaicene se také dá očekávat rozměrný nápis Peugeot na zádi.
V interiéru je pak jasně viditelná nová variace na Peugeot i-Cockpit, s velmi rozměrnou obrazovkou infotainmentu volně stojící na vršku přístrojovky. Ovládání bude stejně jako u 508 řešeno klávesami připomínajícími klavír na středovém panelu. Přístrojový štít bude opět v poloze nad malým volantem a zřejmě bude využívat digitální panel.
Další detaily zatím nejsou známy, Peugeot ale oznámil příchod pick-upu na evropské trhy už na příští rok, brzy se tedy snad dočkáme oficiálního představení. Kromě Peugeotu by se mělý svých verzí dočkat údajně i další značky Groupe PSA, tedy Citroën, Opel a Vauxhall.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.