Čeští vojáci na zahraniční misi v Litvě prokázali, že na ně můžeme být právem hrdí. Na oficiálním facebookovém profilu mise NATO eFP Battlegroup Lithuania se totiž objevily fotografie, jak čeští vojáci pomáhají zoufalému motoristovi, který na namrzlé cestě ztratil kontrolu nad vozidlem a vyletěl ze silnice.
Jak uvádí oficiální facebookový profil mise NATO enhanced Forward Presence Battlegroup Lithuania, tedy jedné z misí předsunutých sil NATO ve východní Evropě, čeští vojáci byli zrovna na cestě ze cvičení v oblasti Gaiziunai, když si všimli osobního automobilu mimo silnici.
Ten den panovalo podle všeho velice nevlídné počasí, následkem čeho byly silnice jako sklo. Řidič zeleného Volkswagenu Sharan tak evidentně nezvládl řízení a dostal se mimo silnici. Zpátky na asfalt už se ale vlastními silami vrátit nedokázal.
Čeští vojáci tak byli doslova „ve správný čas na správném místě," a neváhali řidiči nabídnout pomocnou ruku. Po připojení tažného lana k jejich Tatře 815 pak bylo samotné vyproštění otázkou chvíle. Fotky z jejich zásahu se pak na oficiálním facebookovém profilu dočkali řady ocenění ze strany komentujících.
V současné době působí na území Litvy již druhé úkolové uskupení o celkovém počtu 230 osob, které je postaveno na bázi mechanizované roty za žateckého 41. mechanizovaného praporu, jak uvádí web Army.cz. „Základ české jednotky tvoří mechanizovaná rota s obrněnými vozidly Pandur posílená ženijní četou, logistickou jednotkou a zdravotnickým prvkem" uvádí dále web Army.cz.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?