Jeden volant pro jedno kolo. Jak taková přestavba funguje?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. února 2019, 12:29 Google+

Pokud hledáte způsob, jak utužit vzájemné vztahy se svým partnerem, partnerkou, přáteli či kolegy z práce, máme pro vás skvělý tip. Není totiž nic snazšího, než rozdělit v autě řízení a instalovat druhý volant, díky čemuž může řidič i spolujezdec ovládat vlastní přední kolo. A pokud se budete chtít někam dostat, nezbude vám jiná možnost, než se prostě domluvit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Stařičký Opel dostal druhý volant a rozdělené řízení (YouTube/mastermilo82)

Stařičký Opel dostal druhý volant a rozdělené řízení (YouTube/mastermilo82) | foto: youtube.com

Sdílejte článek

S tímto naprosto šíleným nápadem přišel známý YouTuber a kutil Master Milo, který si pro svůj experiment vybral postarší, opotřebovaný a již několikrát k experimentům využitý Opel Corsa. Jeho přestavba však rozhodně nebyla tak snadná, jak by se z videa mohlo zdát.

Nejprve bylo potřeba vyndat, rozebrat a rozpůlit původní řízení, díky čemuž se mohla obě kola pohybovat zcela nezávisle. Poté byl na stranu spolujezdce instalován druhý systém řízení s plně funkčním volantem, díky čemuž mohl spolujezdec převzít plnou kontrolu nad pravým předním kolem.

Jakkoliv je celá tahle myšlenka šílená, ve výsledku funguje dokonale. Díky použití dvou odlišných převodovek řízení bylo sice ovládání dost stížené, přesto můžeme na videu vidět i pár působivých záběrů, kde se dokázali oba jezdci sladit. Problémem nakonec nebyl slalom ani pokus o podélné zaparkování.

Nejvíce srandy si však oba spolujezdci užívali v momentě, kdy se každý rozhodl jet jiným směrem. Navíc se jim podařilo vystřihnout i několik stylových otoček přes ruční brzdu nebo tzv. J-Turn manévrů, kdy se auto jedoucí na zpátečku prudce otáčí a pokračuje dál v jízdě dopředu.

Sluší se ocenit i kvalitu technického zpracování. Ačkoliv většina úprav z garáže Master Milo vypadá dost pofidérně, vůz a jeho modifikovaný systém řízení dokázal přestát i poměrně náročné zacházení.

zdroj: youtube.com

Jak ale Master Milo ve videu před koncem poznamená, jedná se především o skvělý nástroj pro Team-Building nebo párové terapie. Pokud se totiž posádka chce někam dostat, musí se vzájemně domluvit a respektovat. Pokud totiž každý míří jiným směrem, rozhodně se nikam společně nedostanou.

Vytisknout

Diskuze: Jeden volant pro jedno kolo. Jak taková přestavba funguje?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Elektrokolo GM Ariv

Další automobilka začne nabízet elektrokola, GM Ariv dorazí na jaře i do Evropy

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud