Pokud hledáte způsob, jak utužit vzájemné vztahy se svým partnerem, partnerkou, přáteli či kolegy z práce, máme pro vás skvělý tip. Není totiž nic snazšího, než rozdělit v autě řízení a instalovat druhý volant, díky čemuž může řidič i spolujezdec ovládat vlastní přední kolo. A pokud se budete chtít někam dostat, nezbude vám jiná možnost, než se prostě domluvit.
S tímto naprosto šíleným nápadem přišel známý YouTuber a kutil Master Milo, který si pro svůj experiment vybral postarší, opotřebovaný a již několikrát k experimentům využitý Opel Corsa. Jeho přestavba však rozhodně nebyla tak snadná, jak by se z videa mohlo zdát.
Nejprve bylo potřeba vyndat, rozebrat a rozpůlit původní řízení, díky čemuž se mohla obě kola pohybovat zcela nezávisle. Poté byl na stranu spolujezdce instalován druhý systém řízení s plně funkčním volantem, díky čemuž mohl spolujezdec převzít plnou kontrolu nad pravým předním kolem.
Jakkoliv je celá tahle myšlenka šílená, ve výsledku funguje dokonale. Díky použití dvou odlišných převodovek řízení bylo sice ovládání dost stížené, přesto můžeme na videu vidět i pár působivých záběrů, kde se dokázali oba jezdci sladit. Problémem nakonec nebyl slalom ani pokus o podélné zaparkování.
Nejvíce srandy si však oba spolujezdci užívali v momentě, kdy se každý rozhodl jet jiným směrem. Navíc se jim podařilo vystřihnout i několik stylových otoček přes ruční brzdu nebo tzv. J-Turn manévrů, kdy se auto jedoucí na zpátečku prudce otáčí a pokračuje dál v jízdě dopředu.
Sluší se ocenit i kvalitu technického zpracování. Ačkoliv většina úprav z garáže Master Milo vypadá dost pofidérně, vůz a jeho modifikovaný systém řízení dokázal přestát i poměrně náročné zacházení.
Jak ale Master Milo ve videu před koncem poznamená, jedná se především o skvělý nástroj pro Team-Building nebo párové terapie. Pokud se totiž posádka chce někam dostat, musí se vzájemně domluvit a respektovat. Pokud totiž každý míří jiným směrem, rozhodně se nikam společně nedostanou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?