Každý rok se v médiích objevují desítky zpráv o případech, kdy lidé v letních měsících nechávají svého psa či jiné domácí zvíře zavřené uvnitř rozpáleného vozu. Zvířata přitom v podobných podmínkách začínají velice rychle trpět a pokud se jim včas nedostane pomoci, může celá situace skončit tragicky. Tomu však chce předejít Tesla se svým speciálním Dog Mode.
A co vlastně Dog Mode umí? Jeho základní vlastností je udržet klimatizace zapnutou i po vašem opuštění vozu. Kromě toho ale také nechává zapnutý centrální displej, na kterém se zobrazuje zpráva pro pozorné kolemjdoucí o zapnuté klimatizaci a aktuální teplotě v kabině.
Tesla tak chce předejít nejen utrpení zvířat, ale také poškození vozu při záchraně zvířat, o kterých by si někdo mohl myslet, že v kabině vozu trpí. Dog Mode je přitom jednou z mnoha aktualizací, kterou si majitelé elektromobilů mohou snadno bezdrátově stáhnout do vozu.
Samotná aktivace systému je velice snadná. Po zaparkování vozu stačí kliknout na ikonu ventilace a nastavit klimatizaci na režim DOG. Poté už jen nastavíte rozmezí teplot, jaké chcete v kabině udržovat, a můžete odejít. Pokud byste se náhodou někde zdrželi a kapacita vaší baterie klesla pod 20 %, vůz vám pošle notifikaci přes mobilní aplikaci.
Pokud se ale o Teslu zajímáte již delší dobu, pak pravděpodobně víte, že o Dog Mode se mluví již delší dobu. Již v říjnu minulého roku se totiž jistě Josh Actchley prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, zda by Tesla mohla přidat do Modelu 3 Dog Mode, během kterého by zůstala hrát hudba, byla zapnutá klimatizace a obrazovka by zobrazovala nápis „Mám se fajn, můj majitel bude hned zpět." Odpověď Elona Muska přišla další den a zněla jednoduše „Ano."
Dog Mode však není jedinou aktualizací. Kromě toho Tesla dostala i nový Sentry Mode, který by měl hlídat zaparkovaný vůz a upozornit vás na potencionální nebezpečí. Třetí aktualizací je pak vylepšením systému palubní kamery, díky kterému se kromě záznamu z přední kamery budou ukládat záběry i z kamer bočních.
Ať už si o Tesla myslí kdo chce, pravdou je, že podobná bezdrátová vylepšení jsou prostě skvělá a jejich obsah většinou výrazně zvýší použitelnost / bezpečnost / komfort vozu. A to se nám rozhodně líbí.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.