Každý rok se v médiích objevují desítky zpráv o případech, kdy lidé v letních měsících nechávají svého psa či jiné domácí zvíře zavřené uvnitř rozpáleného vozu. Zvířata přitom v podobných podmínkách začínají velice rychle trpět a pokud se jim včas nedostane pomoci, může celá situace skončit tragicky. Tomu však chce předejít Tesla se svým speciálním Dog Mode.
A co vlastně Dog Mode umí? Jeho základní vlastností je udržet klimatizace zapnutou i po vašem opuštění vozu. Kromě toho ale také nechává zapnutý centrální displej, na kterém se zobrazuje zpráva pro pozorné kolemjdoucí o zapnuté klimatizaci a aktuální teplotě v kabině.
Tesla tak chce předejít nejen utrpení zvířat, ale také poškození vozu při záchraně zvířat, o kterých by si někdo mohl myslet, že v kabině vozu trpí. Dog Mode je přitom jednou z mnoha aktualizací, kterou si majitelé elektromobilů mohou snadno bezdrátově stáhnout do vozu.
Samotná aktivace systému je velice snadná. Po zaparkování vozu stačí kliknout na ikonu ventilace a nastavit klimatizaci na režim DOG. Poté už jen nastavíte rozmezí teplot, jaké chcete v kabině udržovat, a můžete odejít. Pokud byste se náhodou někde zdrželi a kapacita vaší baterie klesla pod 20 %, vůz vám pošle notifikaci přes mobilní aplikaci.
Pokud se ale o Teslu zajímáte již delší dobu, pak pravděpodobně víte, že o Dog Mode se mluví již delší dobu. Již v říjnu minulého roku se totiž jistě Josh Actchley prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, zda by Tesla mohla přidat do Modelu 3 Dog Mode, během kterého by zůstala hrát hudba, byla zapnutá klimatizace a obrazovka by zobrazovala nápis „Mám se fajn, můj majitel bude hned zpět." Odpověď Elona Muska přišla další den a zněla jednoduše „Ano."
Dog Mode však není jedinou aktualizací. Kromě toho Tesla dostala i nový Sentry Mode, který by měl hlídat zaparkovaný vůz a upozornit vás na potencionální nebezpečí. Třetí aktualizací je pak vylepšením systému palubní kamery, díky kterému se kromě záznamu z přední kamery budou ukládat záběry i z kamer bočních.
Ať už si o Tesla myslí kdo chce, pravdou je, že podobná bezdrátová vylepšení jsou prostě skvělá a jejich obsah většinou výrazně zvýší použitelnost / bezpečnost / komfort vozu. A to se nám rozhodně líbí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.