Každý rok se v médiích objevují desítky zpráv o případech, kdy lidé v letních měsících nechávají svého psa či jiné domácí zvíře zavřené uvnitř rozpáleného vozu. Zvířata přitom v podobných podmínkách začínají velice rychle trpět a pokud se jim včas nedostane pomoci, může celá situace skončit tragicky. Tomu však chce předejít Tesla se svým speciálním Dog Mode.
A co vlastně Dog Mode umí? Jeho základní vlastností je udržet klimatizace zapnutou i po vašem opuštění vozu. Kromě toho ale také nechává zapnutý centrální displej, na kterém se zobrazuje zpráva pro pozorné kolemjdoucí o zapnuté klimatizaci a aktuální teplotě v kabině.
Tesla tak chce předejít nejen utrpení zvířat, ale také poškození vozu při záchraně zvířat, o kterých by si někdo mohl myslet, že v kabině vozu trpí. Dog Mode je přitom jednou z mnoha aktualizací, kterou si majitelé elektromobilů mohou snadno bezdrátově stáhnout do vozu.
Samotná aktivace systému je velice snadná. Po zaparkování vozu stačí kliknout na ikonu ventilace a nastavit klimatizaci na režim DOG. Poté už jen nastavíte rozmezí teplot, jaké chcete v kabině udržovat, a můžete odejít. Pokud byste se náhodou někde zdrželi a kapacita vaší baterie klesla pod 20 %, vůz vám pošle notifikaci přes mobilní aplikaci.
Pokud se ale o Teslu zajímáte již delší dobu, pak pravděpodobně víte, že o Dog Mode se mluví již delší dobu. Již v říjnu minulého roku se totiž jistě Josh Actchley prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, zda by Tesla mohla přidat do Modelu 3 Dog Mode, během kterého by zůstala hrát hudba, byla zapnutá klimatizace a obrazovka by zobrazovala nápis „Mám se fajn, můj majitel bude hned zpět." Odpověď Elona Muska přišla další den a zněla jednoduše „Ano."
Dog Mode však není jedinou aktualizací. Kromě toho Tesla dostala i nový Sentry Mode, který by měl hlídat zaparkovaný vůz a upozornit vás na potencionální nebezpečí. Třetí aktualizací je pak vylepšením systému palubní kamery, díky kterému se kromě záznamu z přední kamery budou ukládat záběry i z kamer bočních.
Ať už si o Tesla myslí kdo chce, pravdou je, že podobná bezdrátová vylepšení jsou prostě skvělá a jejich obsah většinou výrazně zvýší použitelnost / bezpečnost / komfort vozu. A to se nám rozhodně líbí.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.