Každý rok se v médiích objevují desítky zpráv o případech, kdy lidé v letních měsících nechávají svého psa či jiné domácí zvíře zavřené uvnitř rozpáleného vozu. Zvířata přitom v podobných podmínkách začínají velice rychle trpět a pokud se jim včas nedostane pomoci, může celá situace skončit tragicky. Tomu však chce předejít Tesla se svým speciálním Dog Mode.
A co vlastně Dog Mode umí? Jeho základní vlastností je udržet klimatizace zapnutou i po vašem opuštění vozu. Kromě toho ale také nechává zapnutý centrální displej, na kterém se zobrazuje zpráva pro pozorné kolemjdoucí o zapnuté klimatizaci a aktuální teplotě v kabině.
Tesla tak chce předejít nejen utrpení zvířat, ale také poškození vozu při záchraně zvířat, o kterých by si někdo mohl myslet, že v kabině vozu trpí. Dog Mode je přitom jednou z mnoha aktualizací, kterou si majitelé elektromobilů mohou snadno bezdrátově stáhnout do vozu.
Samotná aktivace systému je velice snadná. Po zaparkování vozu stačí kliknout na ikonu ventilace a nastavit klimatizaci na režim DOG. Poté už jen nastavíte rozmezí teplot, jaké chcete v kabině udržovat, a můžete odejít. Pokud byste se náhodou někde zdrželi a kapacita vaší baterie klesla pod 20 %, vůz vám pošle notifikaci přes mobilní aplikaci.
Pokud se ale o Teslu zajímáte již delší dobu, pak pravděpodobně víte, že o Dog Mode se mluví již delší dobu. Již v říjnu minulého roku se totiž jistě Josh Actchley prostřednictvím Twitteru zeptal Elona Muska, zda by Tesla mohla přidat do Modelu 3 Dog Mode, během kterého by zůstala hrát hudba, byla zapnutá klimatizace a obrazovka by zobrazovala nápis „Mám se fajn, můj majitel bude hned zpět." Odpověď Elona Muska přišla další den a zněla jednoduše „Ano."
Dog Mode však není jedinou aktualizací. Kromě toho Tesla dostala i nový Sentry Mode, který by měl hlídat zaparkovaný vůz a upozornit vás na potencionální nebezpečí. Třetí aktualizací je pak vylepšením systému palubní kamery, díky kterému se kromě záznamu z přední kamery budou ukládat záběry i z kamer bočních.
Ať už si o Tesla myslí kdo chce, pravdou je, že podobná bezdrátová vylepšení jsou prostě skvělá a jejich obsah většinou výrazně zvýší použitelnost / bezpečnost / komfort vozu. A to se nám rozhodně líbí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.