Data z registru řidičů jsou přístupnější veřejnosti. Řidiči s elektronickou občankou nebo datovou schránkou naleznou nově na Portálu občana stav svého bodového konta, detaily ke svým řidičským oprávněním nebo přehled o končící platnosti řidičáku. Lidé již nebudou muset pro informace na úřad nebo Czech POINT.
„Každý řidič si může pohodlně zjistit stav svého bodového konta a datum poslední změny. Portál také ukáže platnost řidičského průkazu nebo průkazu profesní způsobilostí řidiče. Do budoucna chceme upozorňovat na body za přestupky nebo končící platnost průkazů aktivně prostřednictvím datové schránky, textové zprávy nebo e-mailu, pokud o to občan požádá," říká ministr dopravy Dan Ťok.
Přístup do on-line databáze probíhá prostřednictvím nově vydávaných eObčanek, občanských průkazů s elektronickým čipem, na Portálu občana. Lidé s touto formou elektronické identifikace získávají údaje o jejich osobě vedené v informačním systému veřejné správy. Do agendy Centrálního registru řidičů se uživatel Portálu dostane poklikem na odkaz „Řidičský průkaz“, kde se mu zobrazí výpis z příslušného registru. Přidání údajů z Centrálního registru řidičů do systému Portál občana proběhlo díky spolupráci Odboru agend řidičů a Centra dopravních informačních systémů Ministerstva dopravy s Ministerstvem vnitra. Jednotné poskytování údajů občanům prostřednictvím Portálu občana je jedním z prvků elektronizace státní správy ČR – Digitální Česko (Vládní program digitalizace České republiky 2018 +).
Zájemci mohou v Portálu nově získat výpis se svými základními řidičskými údaji:
jméno, příjmení a datum narození číslo řidičského průkazu a datum jeho platnosti skupiny řidičského oprávnění číslo průkazu profesní způsobilostí řidiče s vyznačenou způsobilostí a datum platnosti způsobilosti stav bodového hodnocení a datum poslední změny bodového hodnocení informace o končící platnosti řidičského průkazu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?