Pokud rádi cestujete divokou přírodou a neprobádanou krajinou, pravděpodobně už jste si zvykli, že komfort útulného a dobře vybaveného karavanu je pro vás zapovězený. V Austrálii navržený a postavený karavan Bruder EXP-4 vám však nejspíš dokáže, že pohodlně můžete bydlet i na té nejextrémnější expedici. A to bez většího omezení terénních schopností vašeho vozu, i bez extrémní finanční zátěže.
Expediční karavan Bruder EXP-4 je skutečně pozoruhodným kouskem techniky, který si dal za cíl nabídnout cestovatelům prvotřídní komfort hotelu i na té nejextrémnější expedici. A vybaven je k tomu více než dobře, což prozrazuje hned první pohled na jeho podvozek.
Jedná se sice jen o jednonápravový karavan, přesto je EXP4 vybaven hned čtyřmi tlumiči, které nabídnou zdvih až 305 milimetrů! Světlou výšku karavanu je možné regulovat a přizpůsobit ji tak offroadu, za který je karavan připojen. Po zastavení na nerovném terénu se navíc podvozek dokáže sám vyrovnat
Technici neopomněli ani skutečnost, že v náročném terénu člověk občas potřebuje využít každý kousek místa kolem sebe. EXP-4 tak řidiče prakticky nijak neomezuje v manévrovatelnosti, umožňuje sevřít s vozem úhel až 90 ° a klidně bude vůz poslušně následovat i při maximálním vytočení kol a otáčení na co nejmenším poloměru. Se zastavováním pak pomohou velké odvětrávané brzdy.
Samotná kabina karavanu je vyrobena z lehkého ale velice odolného kompozitního materiálu, který dosahuje šířky až 60 mm. Díky tomu dokáže unést až desetinásobek své váhy a karoserie snadno odolá nárazům i úderům bez většího poškození. Samozřejmostí je kvalitní izolace, díky které je karavan použitelný při teplotách od + 50 °C až do teplot pod bodem mrazu.
Uvnitř hlavní části je prostorná postel, na kterou se jistě pohodlně vejdou až tři lidé. Pro větší rodiny je ale možní instalovat ještě jakousi „přistýlku," která se do kabiny montuje příčně nad dolním prostorem hlavní postele. Nad horní částí postele jsou pak instalovány úložné prostory, včetně věšáků. Uživatelský komfort zvyšuje i LED osvětlení a nabíjecí USB porty. Kabina je vzduchotěsná a tak do ni během jízdy nebude pronikat ani prach. Za příplatek je možné ji osadit klimatizací nebo vytápěním.
V zadní části je umístěna prostorná kuchyňka, která nabízí řadu úložných prostor, dřez a 60-litrovou lednici. Pro vaření je předem připravený prostor, kam je možné umístit plynový vařič i elektrickou plotnu - zkrátka podle preferencí uživatele. Na bocích jsou umístěny úložné prostory například pro kanystry s vodou a možné je připlatit si i za přenosnou toaletu.
Karavan může být na bocích vybaven markýzou, díky které je možné zakrýt celé jeho okolí. V nabídce je i zástěna, díky které můžete naplno využít sprchu, jejíž hlavice je opět ukryta na boku karavanu. Střecha může být využita například pro střešní stan, nebo převoz sportovního vybavení. Solární panely jsou totiž umístěny v její aerodynamicky tvarované přední části, takže nebudou zakryty.
V tuto chvíli si pravděpodobně musíte říkat, že se jedná o další z těch hi-tech karavanů, jejichž cena je extrémně přepálená. Podle webu Motor1 však EXP-1 startuje na částce 54 500 australských dolarů, což je cca 884 000 Kč. Není to málo, ovšem na poměry v tomto segmentu to také není zas tak zlé. Při objednávce do Evropy však nejspíš bude potřeba počítat ještě s přepravními náklady.
I tak je ale potřeba uznat, že Bruder EXP-4 přišel s velice zajímavým produktem, který jistě zaujme každého dobrodruha. Vždyť kdo by si nechtěl na cestách dopřát komfort prémiového hotelu, jak společnost slibuje ve svém klipu?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!