Pokud rádi cestujete divokou přírodou a neprobádanou krajinou, pravděpodobně už jste si zvykli, že komfort útulného a dobře vybaveného karavanu je pro vás zapovězený. V Austrálii navržený a postavený karavan Bruder EXP-4 vám však nejspíš dokáže, že pohodlně můžete bydlet i na té nejextrémnější expedici. A to bez většího omezení terénních schopností vašeho vozu, i bez extrémní finanční zátěže.
Expediční karavan Bruder EXP-4 je skutečně pozoruhodným kouskem techniky, který si dal za cíl nabídnout cestovatelům prvotřídní komfort hotelu i na té nejextrémnější expedici. A vybaven je k tomu více než dobře, což prozrazuje hned první pohled na jeho podvozek.
Jedná se sice jen o jednonápravový karavan, přesto je EXP4 vybaven hned čtyřmi tlumiči, které nabídnou zdvih až 305 milimetrů! Světlou výšku karavanu je možné regulovat a přizpůsobit ji tak offroadu, za který je karavan připojen. Po zastavení na nerovném terénu se navíc podvozek dokáže sám vyrovnat
Technici neopomněli ani skutečnost, že v náročném terénu člověk občas potřebuje využít každý kousek místa kolem sebe. EXP-4 tak řidiče prakticky nijak neomezuje v manévrovatelnosti, umožňuje sevřít s vozem úhel až 90 ° a klidně bude vůz poslušně následovat i při maximálním vytočení kol a otáčení na co nejmenším poloměru. Se zastavováním pak pomohou velké odvětrávané brzdy.
Samotná kabina karavanu je vyrobena z lehkého ale velice odolného kompozitního materiálu, který dosahuje šířky až 60 mm. Díky tomu dokáže unést až desetinásobek své váhy a karoserie snadno odolá nárazům i úderům bez většího poškození. Samozřejmostí je kvalitní izolace, díky které je karavan použitelný při teplotách od + 50 °C až do teplot pod bodem mrazu.
Uvnitř hlavní části je prostorná postel, na kterou se jistě pohodlně vejdou až tři lidé. Pro větší rodiny je ale možní instalovat ještě jakousi „přistýlku," která se do kabiny montuje příčně nad dolním prostorem hlavní postele. Nad horní částí postele jsou pak instalovány úložné prostory, včetně věšáků. Uživatelský komfort zvyšuje i LED osvětlení a nabíjecí USB porty. Kabina je vzduchotěsná a tak do ni během jízdy nebude pronikat ani prach. Za příplatek je možné ji osadit klimatizací nebo vytápěním.
V zadní části je umístěna prostorná kuchyňka, která nabízí řadu úložných prostor, dřez a 60-litrovou lednici. Pro vaření je předem připravený prostor, kam je možné umístit plynový vařič i elektrickou plotnu - zkrátka podle preferencí uživatele. Na bocích jsou umístěny úložné prostory například pro kanystry s vodou a možné je připlatit si i za přenosnou toaletu.
Karavan může být na bocích vybaven markýzou, díky které je možné zakrýt celé jeho okolí. V nabídce je i zástěna, díky které můžete naplno využít sprchu, jejíž hlavice je opět ukryta na boku karavanu. Střecha může být využita například pro střešní stan, nebo převoz sportovního vybavení. Solární panely jsou totiž umístěny v její aerodynamicky tvarované přední části, takže nebudou zakryty.
V tuto chvíli si pravděpodobně musíte říkat, že se jedná o další z těch hi-tech karavanů, jejichž cena je extrémně přepálená. Podle webu Motor1 však EXP-1 startuje na částce 54 500 australských dolarů, což je cca 884 000 Kč. Není to málo, ovšem na poměry v tomto segmentu to také není zas tak zlé. Při objednávce do Evropy však nejspíš bude potřeba počítat ještě s přepravními náklady.
I tak je ale potřeba uznat, že Bruder EXP-4 přišel s velice zajímavým produktem, který jistě zaujme každého dobrodruha. Vždyť kdo by si nechtěl na cestách dopřát komfort prémiového hotelu, jak společnost slibuje ve svém klipu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).