Pokud rádi cestujete divokou přírodou a neprobádanou krajinou, pravděpodobně už jste si zvykli, že komfort útulného a dobře vybaveného karavanu je pro vás zapovězený. V Austrálii navržený a postavený karavan Bruder EXP-4 vám však nejspíš dokáže, že pohodlně můžete bydlet i na té nejextrémnější expedici. A to bez většího omezení terénních schopností vašeho vozu, i bez extrémní finanční zátěže.
Expediční karavan Bruder EXP-4 je skutečně pozoruhodným kouskem techniky, který si dal za cíl nabídnout cestovatelům prvotřídní komfort hotelu i na té nejextrémnější expedici. A vybaven je k tomu více než dobře, což prozrazuje hned první pohled na jeho podvozek.
Jedná se sice jen o jednonápravový karavan, přesto je EXP4 vybaven hned čtyřmi tlumiči, které nabídnou zdvih až 305 milimetrů! Světlou výšku karavanu je možné regulovat a přizpůsobit ji tak offroadu, za který je karavan připojen. Po zastavení na nerovném terénu se navíc podvozek dokáže sám vyrovnat
Technici neopomněli ani skutečnost, že v náročném terénu člověk občas potřebuje využít každý kousek místa kolem sebe. EXP-4 tak řidiče prakticky nijak neomezuje v manévrovatelnosti, umožňuje sevřít s vozem úhel až 90 ° a klidně bude vůz poslušně následovat i při maximálním vytočení kol a otáčení na co nejmenším poloměru. Se zastavováním pak pomohou velké odvětrávané brzdy.
Samotná kabina karavanu je vyrobena z lehkého ale velice odolného kompozitního materiálu, který dosahuje šířky až 60 mm. Díky tomu dokáže unést až desetinásobek své váhy a karoserie snadno odolá nárazům i úderům bez většího poškození. Samozřejmostí je kvalitní izolace, díky které je karavan použitelný při teplotách od + 50 °C až do teplot pod bodem mrazu.
Uvnitř hlavní části je prostorná postel, na kterou se jistě pohodlně vejdou až tři lidé. Pro větší rodiny je ale možní instalovat ještě jakousi „přistýlku," která se do kabiny montuje příčně nad dolním prostorem hlavní postele. Nad horní částí postele jsou pak instalovány úložné prostory, včetně věšáků. Uživatelský komfort zvyšuje i LED osvětlení a nabíjecí USB porty. Kabina je vzduchotěsná a tak do ni během jízdy nebude pronikat ani prach. Za příplatek je možné ji osadit klimatizací nebo vytápěním.
V zadní části je umístěna prostorná kuchyňka, která nabízí řadu úložných prostor, dřez a 60-litrovou lednici. Pro vaření je předem připravený prostor, kam je možné umístit plynový vařič i elektrickou plotnu - zkrátka podle preferencí uživatele. Na bocích jsou umístěny úložné prostory například pro kanystry s vodou a možné je připlatit si i za přenosnou toaletu.
Karavan může být na bocích vybaven markýzou, díky které je možné zakrýt celé jeho okolí. V nabídce je i zástěna, díky které můžete naplno využít sprchu, jejíž hlavice je opět ukryta na boku karavanu. Střecha může být využita například pro střešní stan, nebo převoz sportovního vybavení. Solární panely jsou totiž umístěny v její aerodynamicky tvarované přední části, takže nebudou zakryty.
V tuto chvíli si pravděpodobně musíte říkat, že se jedná o další z těch hi-tech karavanů, jejichž cena je extrémně přepálená. Podle webu Motor1 však EXP-1 startuje na částce 54 500 australských dolarů, což je cca 884 000 Kč. Není to málo, ovšem na poměry v tomto segmentu to také není zas tak zlé. Při objednávce do Evropy však nejspíš bude potřeba počítat ještě s přepravními náklady.
I tak je ale potřeba uznat, že Bruder EXP-4 přišel s velice zajímavým produktem, který jistě zaujme každého dobrodruha. Vždyť kdo by si nechtěl na cestách dopřát komfort prémiového hotelu, jak společnost slibuje ve svém klipu?
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?