Necelý týden před slavnostním galavečerem Zlatého volantu, na kterém budou oceněni nejlepší čeští automobiloví a motocykloví závodníci, odtajňuje pořadatel tři finalisty z každé z celkem osmi sportovních kategorií. Novinkou v hlasování do ročníku 2018 bylo zapojení široké veřejnosti, které připadla třetina váhy v hlasování. O zbylé dvě třetiny se postarala tradičně odborná porota složená převážně z motoristických novinářů. Vyhlášení vítězů proběhne ve středu 20. února v prostorách Pragovky v pražských Vysočanech.
Ručně vyráběnou zlacenou trofej Zlatého volantu si odnese absolutní vítěz automobilových kategorií, tj. držitel celkově nejvyššího počtu bodů z pěti kategorií Zlatého volantu. V podkategorii Závody na okruzích jsou do finále nominováni (v abecedním pořadí): Josef Král, Adam Lacko, který Zlatý volant vyhrál již třikrát a Filip Salaquarda.
Vítězství v Závodech do vrchu si odnese jeden z těchto tří závodníků: Miloš Beneš, Vladimír Vitver nebo Lukáš Vojáček, přičemž v uplynulých letech si na vítězství v této kategorii sáhli všichni tři. Cenu za Rally a maratony obhajuje Jan Kopecký, který v loňském ročníku zvítězil již podesáté.
Jeho vyzyvateli jsou Martin Macík a Martin Prokop. Na cenu za Autokros a rallyekros aspirují Václav Fejfar, který v minulosti zvítězil již pětkrát, Jakub Kubíček nebo Petr Nikodém, který obhajuje loňské prvenství. Sportovní kategorie Zlaté volantu uzavírají Motokáry, kde jsou do finále nominováni Patrik Hájek a Adam Kout, oba několikanásobní vítězové, a Roman Staněk.
Na trofej Zlatá řídítka pro nejlepší motocyklové závodníky jsou do finále nominováni rovněž tři závodníci. Jsou jimi oba čeští jezdci závodící v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů Karel Abrahám a Jakub Kornfeil. Trojici finalistů uzavírá nejúspěšnější český jezdec v disciplíně freestyle BMX Libor Podmol.
Další sportovní kategorií je Cena Elišky Junkové pro nejlepší české ženy-závodnice, a to napříč motorsportovými disciplínami. Z početného zástupu nominovaných dam se do finále probojovaly dvě dakarské závodnice Gabriela Novotná a Olga Roučkova a rallyová závodnice Sandra Pokorná.
Poslední sportovní kategorií je premiérově vypsaný Talent roku, kde není podmínkou ani pohlaví ani disciplína, ale pouze věk (do 23 let). Do finále postoupili okruhový závodník Petr Ptáček, rallyový jezdec Petr Semerád a silniční motocyklový talent Filip Salač. Specifikem této ceny je pravidlo, že talentem roku se může každý mladý závodník stát pouze jednou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?