Pořadatelé Zlatého volantu zveřejnili finalisty sportovních kategorií, chcete vidět vyhlášení naživo?

Záběry z předávání cen Zlatý volant v roce 2017
Záběry z předávání cen Zlatý volant v roce 2017, foto: Pozitif
Antonín Marek , AutoRoad.cz 14. února 2019 13:18 | akt. 14. února 2019 13:21
Sdílej:

Necelý týden před slavnostním galavečerem Zlatého volantu, na kterém budou oceněni nejlepší čeští automobiloví a motocykloví závodníci, odtajňuje pořadatel tři finalisty z každé z celkem osmi sportovních kategorií. Novinkou v hlasování do ročníku 2018 bylo zapojení široké veřejnosti, které připadla třetina váhy v hlasování. O zbylé dvě třetiny se postarala tradičně odborná porota složená převážně z motoristických novinářů. Vyhlášení vítězů proběhne ve středu 20. února v prostorách Pragovky v pražských Vysočanech.

Ručně vyráběnou zlacenou trofej Zlatého volantu si odnese absolutní vítěz automobilových kategorií, tj. držitel celkově nejvyššího počtu bodů z pěti kategorií Zlatého volantu. V podkategorii Závody na okruzích jsou do finále nominováni (v abecedním pořadí): Josef Král, Adam Lacko, který Zlatý volant vyhrál již třikrát a Filip Salaquarda.

Vítězství v Závodech do vrchu si odnese jeden z těchto tří závodníků: Miloš Beneš, Vladimír Vitver nebo Lukáš Vojáček, přičemž v uplynulých letech si na vítězství v této kategorii sáhli všichni tři. Cenu za Rally a maratony obhajuje Jan Kopecký, který v loňském ročníku zvítězil již podesáté.

Jeho vyzyvateli jsou Martin Macík a Martin Prokop. Na cenu za Autokros a rallyekros aspirují Václav Fejfar, který v minulosti zvítězil již pětkrát, Jakub Kubíček nebo Petr Nikodém, který obhajuje loňské prvenství. Sportovní kategorie Zlaté volantu uzavírají Motokáry, kde jsou do finále nominováni Patrik Hájek a Adam Kout, oba několikanásobní vítězové, a Roman Staněk.

Na trofej Zlatá řídítka pro nejlepší motocyklové závodníky jsou do finále nominováni rovněž tři závodníci. Jsou jimi oba čeští jezdci závodící v seriálu mistrovství světa silničních motocyklů Karel Abrahám a Jakub Kornfeil. Trojici finalistů uzavírá nejúspěšnější český jezdec v disciplíně freestyle BMX Libor Podmol.

Další sportovní kategorií je Cena Elišky Junkové pro nejlepší české ženy-závodnice, a to napříč motorsportovými disciplínami. Z početného zástupu nominovaných dam se do finále probojovaly dvě dakarské závodnice Gabriela Novotná a Olga Roučkova a rallyová závodnice Sandra Pokorná.

Poslední sportovní kategorií je premiérově vypsaný Talent roku, kde není podmínkou ani pohlaví ani disciplína, ale pouze věk (do 23 let). Do finále postoupili okruhový závodník Petr Ptáček, rallyový jezdec Petr Semerád a silniční motocyklový talent Filip Salač. Specifikem této ceny je pravidlo, že talentem roku se může každý mladý závodník stát pouze jednou.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?