Zatímco specialisté General Motors už jistě pracují na nástupci populárního prémiového SUV Escalade, současné generaci se stále dostává pozornost různých úpravců. Už tak luxusní vůz tak dostává řadu úprav, které mají posádce přinést buď vyšší míru komfortu, nebo bezpečí. Společnost AddArmor, za kterou stojí skupina elitních armádních a policejních veteránů, se pak zaměřuje na kombinaci obojího.
Už na první pohled vypadá velké černé SUV zlověstně, jeho kvality však doceníte až při pohledu na parametry. Podle nich by vám totiž tento stroj měl zajistit komfort a bezpečí i uprostřed divoké přestřelky, aniž by se to nějak výrazně projevilo na jeho výkonu.
Na rozdíl od většiny tradičních úprav totiž společnost AddArmor nesází na tradiční neprůstřelné ocelové pláty, ale na karbonové kompozitní pláty. Ty by měly být až 10x odolnější, ale současně o cca 60 % lehčí. V závislosti na konfiguraci by tak vůz měl odolat různým výbuchům i výkonným puškovým rážím jako 30-06, 7.62 nebo .556. A totéž platí i pro speciální neprůstřelná skla.
Vůz samozřejmě dostal i pneumatiky fun-flat, které i po několika zásazích z puškových nábojů dokáží ujet ještě minimálně 30 mil. Pro zachování ovladatelnosti a jízdních vlastností však musel být kvůli přidané hmotnosti upraven podvozek a zesílení se dočkaly i brzdy.
Kromě pancéřování je vůz navíc vybaven i možnostmi aktivní obrany. Nechybí zde tzv. zvukový kanón, kliky schopné dávat elektrické šoky, skryté rozprašovače pepřového spreje nebo skryté střílny pro palbu z vozidla. Vůz je navíc vybaven nárazníky určenými k prorážení barikád, systémem satelitní komunikace, kamerami pro noční vidění s pokrytím 360 stupňů a systémem pro vytváření kouřové clony.
„AddArmor Executive Protection Package Escalade představuje vrchol toho, co můžeme nabídnout ve smyslu nekompromisní ochrany i komfortu." uvádí v tiskové zprávě Jeff Engen Anderson, prezident AddArmor. „Naše úprava Executive Protection Package je zaměřena na bezproblémové propojení nejlepších zabezpečovacích prvků na světě s působivým vybavením, které umožní našim klientům pracovat i relaxovat na cestách."
To ostatně potvrzuje i nahlédnutí do kabiny, která je díky zvýšení stropu o cca 11.4 cm i nepatrně prostornější. Nechybí zde prémiově čalouněná komfortní sedadla, stropnice čalouněná Alcantarou, LED osvětlení s různými barvami, chytrá televize s úhlopříčkou 32 palců, Wi-Fi připojení, sound-systém Sony nebo přístup ke kamerám, které pokrývají 360° okolí vozu.
Nejpůsobivější na voze jsou přesto jeho bezpečnostní prvky. V tikové zprávě se například uvádí, že vůz je vybaven technikou schopnou potlačit blokování satelitní komunikace, nebo systémem detekujícím miny či výbušniny. Vůbec nejlepším prvkem výbavy by však podle AddArmor měl být datový a komunikační systém označovaný „911," díky kterému je vůz neustále monitorován skrze GCOS, tedy Global Special Operations Command Center.
V případě napadení tak může být posádka vozu přímo pod satelitním dohledem i v kontaktu s lidmi z Command Center. Systém navíc není pevně spjat jen s automobilem, ale jeho posádka ho může nosit neustále u sebe. AddArmor tak prý údajně zůstává v kontaktu se svými klienty vždy a všude.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.