Zatímco specialisté General Motors už jistě pracují na nástupci populárního prémiového SUV Escalade, současné generaci se stále dostává pozornost různých úpravců. Už tak luxusní vůz tak dostává řadu úprav, které mají posádce přinést buď vyšší míru komfortu, nebo bezpečí. Společnost AddArmor, za kterou stojí skupina elitních armádních a policejních veteránů, se pak zaměřuje na kombinaci obojího.
Už na první pohled vypadá velké černé SUV zlověstně, jeho kvality však doceníte až při pohledu na parametry. Podle nich by vám totiž tento stroj měl zajistit komfort a bezpečí i uprostřed divoké přestřelky, aniž by se to nějak výrazně projevilo na jeho výkonu.
Na rozdíl od většiny tradičních úprav totiž společnost AddArmor nesází na tradiční neprůstřelné ocelové pláty, ale na karbonové kompozitní pláty. Ty by měly být až 10x odolnější, ale současně o cca 60 % lehčí. V závislosti na konfiguraci by tak vůz měl odolat různým výbuchům i výkonným puškovým rážím jako 30-06, 7.62 nebo .556. A totéž platí i pro speciální neprůstřelná skla.
Vůz samozřejmě dostal i pneumatiky fun-flat, které i po několika zásazích z puškových nábojů dokáží ujet ještě minimálně 30 mil. Pro zachování ovladatelnosti a jízdních vlastností však musel být kvůli přidané hmotnosti upraven podvozek a zesílení se dočkaly i brzdy.
Kromě pancéřování je vůz navíc vybaven i možnostmi aktivní obrany. Nechybí zde tzv. zvukový kanón, kliky schopné dávat elektrické šoky, skryté rozprašovače pepřového spreje nebo skryté střílny pro palbu z vozidla. Vůz je navíc vybaven nárazníky určenými k prorážení barikád, systémem satelitní komunikace, kamerami pro noční vidění s pokrytím 360 stupňů a systémem pro vytváření kouřové clony.
„AddArmor Executive Protection Package Escalade představuje vrchol toho, co můžeme nabídnout ve smyslu nekompromisní ochrany i komfortu." uvádí v tiskové zprávě Jeff Engen Anderson, prezident AddArmor. „Naše úprava Executive Protection Package je zaměřena na bezproblémové propojení nejlepších zabezpečovacích prvků na světě s působivým vybavením, které umožní našim klientům pracovat i relaxovat na cestách."
To ostatně potvrzuje i nahlédnutí do kabiny, která je díky zvýšení stropu o cca 11.4 cm i nepatrně prostornější. Nechybí zde prémiově čalouněná komfortní sedadla, stropnice čalouněná Alcantarou, LED osvětlení s různými barvami, chytrá televize s úhlopříčkou 32 palců, Wi-Fi připojení, sound-systém Sony nebo přístup ke kamerám, které pokrývají 360° okolí vozu.
Nejpůsobivější na voze jsou přesto jeho bezpečnostní prvky. V tikové zprávě se například uvádí, že vůz je vybaven technikou schopnou potlačit blokování satelitní komunikace, nebo systémem detekujícím miny či výbušniny. Vůbec nejlepším prvkem výbavy by však podle AddArmor měl být datový a komunikační systém označovaný „911," díky kterému je vůz neustále monitorován skrze GCOS, tedy Global Special Operations Command Center.
V případě napadení tak může být posádka vozu přímo pod satelitním dohledem i v kontaktu s lidmi z Command Center. Systém navíc není pevně spjat jen s automobilem, ale jeho posádka ho může nosit neustále u sebe. AddArmor tak prý údajně zůstává v kontaktu se svými klienty vždy a všude.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?