Zatímco specialisté General Motors už jistě pracují na nástupci populárního prémiového SUV Escalade, současné generaci se stále dostává pozornost různých úpravců. Už tak luxusní vůz tak dostává řadu úprav, které mají posádce přinést buď vyšší míru komfortu, nebo bezpečí. Společnost AddArmor, za kterou stojí skupina elitních armádních a policejních veteránů, se pak zaměřuje na kombinaci obojího.
Už na první pohled vypadá velké černé SUV zlověstně, jeho kvality však doceníte až při pohledu na parametry. Podle nich by vám totiž tento stroj měl zajistit komfort a bezpečí i uprostřed divoké přestřelky, aniž by se to nějak výrazně projevilo na jeho výkonu.
Na rozdíl od většiny tradičních úprav totiž společnost AddArmor nesází na tradiční neprůstřelné ocelové pláty, ale na karbonové kompozitní pláty. Ty by měly být až 10x odolnější, ale současně o cca 60 % lehčí. V závislosti na konfiguraci by tak vůz měl odolat různým výbuchům i výkonným puškovým rážím jako 30-06, 7.62 nebo .556. A totéž platí i pro speciální neprůstřelná skla.
Vůz samozřejmě dostal i pneumatiky fun-flat, které i po několika zásazích z puškových nábojů dokáží ujet ještě minimálně 30 mil. Pro zachování ovladatelnosti a jízdních vlastností však musel být kvůli přidané hmotnosti upraven podvozek a zesílení se dočkaly i brzdy.
Kromě pancéřování je vůz navíc vybaven i možnostmi aktivní obrany. Nechybí zde tzv. zvukový kanón, kliky schopné dávat elektrické šoky, skryté rozprašovače pepřového spreje nebo skryté střílny pro palbu z vozidla. Vůz je navíc vybaven nárazníky určenými k prorážení barikád, systémem satelitní komunikace, kamerami pro noční vidění s pokrytím 360 stupňů a systémem pro vytváření kouřové clony.
„AddArmor Executive Protection Package Escalade představuje vrchol toho, co můžeme nabídnout ve smyslu nekompromisní ochrany i komfortu." uvádí v tiskové zprávě Jeff Engen Anderson, prezident AddArmor. „Naše úprava Executive Protection Package je zaměřena na bezproblémové propojení nejlepších zabezpečovacích prvků na světě s působivým vybavením, které umožní našim klientům pracovat i relaxovat na cestách."
To ostatně potvrzuje i nahlédnutí do kabiny, která je díky zvýšení stropu o cca 11.4 cm i nepatrně prostornější. Nechybí zde prémiově čalouněná komfortní sedadla, stropnice čalouněná Alcantarou, LED osvětlení s různými barvami, chytrá televize s úhlopříčkou 32 palců, Wi-Fi připojení, sound-systém Sony nebo přístup ke kamerám, které pokrývají 360° okolí vozu.
Nejpůsobivější na voze jsou přesto jeho bezpečnostní prvky. V tikové zprávě se například uvádí, že vůz je vybaven technikou schopnou potlačit blokování satelitní komunikace, nebo systémem detekujícím miny či výbušniny. Vůbec nejlepším prvkem výbavy by však podle AddArmor měl být datový a komunikační systém označovaný „911," díky kterému je vůz neustále monitorován skrze GCOS, tedy Global Special Operations Command Center.
V případě napadení tak může být posádka vozu přímo pod satelitním dohledem i v kontaktu s lidmi z Command Center. Systém navíc není pevně spjat jen s automobilem, ale jeho posádka ho může nosit neustále u sebe. AddArmor tak prý údajně zůstává v kontaktu se svými klienty vždy a všude.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.