Zatímco specialisté General Motors už jistě pracují na nástupci populárního prémiového SUV Escalade, současné generaci se stále dostává pozornost různých úpravců. Už tak luxusní vůz tak dostává řadu úprav, které mají posádce přinést buď vyšší míru komfortu, nebo bezpečí. Společnost AddArmor, za kterou stojí skupina elitních armádních a policejních veteránů, se pak zaměřuje na kombinaci obojího.
Už na první pohled vypadá velké černé SUV zlověstně, jeho kvality však doceníte až při pohledu na parametry. Podle nich by vám totiž tento stroj měl zajistit komfort a bezpečí i uprostřed divoké přestřelky, aniž by se to nějak výrazně projevilo na jeho výkonu.
Na rozdíl od většiny tradičních úprav totiž společnost AddArmor nesází na tradiční neprůstřelné ocelové pláty, ale na karbonové kompozitní pláty. Ty by měly být až 10x odolnější, ale současně o cca 60 % lehčí. V závislosti na konfiguraci by tak vůz měl odolat různým výbuchům i výkonným puškovým rážím jako 30-06, 7.62 nebo .556. A totéž platí i pro speciální neprůstřelná skla.
Vůz samozřejmě dostal i pneumatiky fun-flat, které i po několika zásazích z puškových nábojů dokáží ujet ještě minimálně 30 mil. Pro zachování ovladatelnosti a jízdních vlastností však musel být kvůli přidané hmotnosti upraven podvozek a zesílení se dočkaly i brzdy.
Kromě pancéřování je vůz navíc vybaven i možnostmi aktivní obrany. Nechybí zde tzv. zvukový kanón, kliky schopné dávat elektrické šoky, skryté rozprašovače pepřového spreje nebo skryté střílny pro palbu z vozidla. Vůz je navíc vybaven nárazníky určenými k prorážení barikád, systémem satelitní komunikace, kamerami pro noční vidění s pokrytím 360 stupňů a systémem pro vytváření kouřové clony.
„AddArmor Executive Protection Package Escalade představuje vrchol toho, co můžeme nabídnout ve smyslu nekompromisní ochrany i komfortu." uvádí v tiskové zprávě Jeff Engen Anderson, prezident AddArmor. „Naše úprava Executive Protection Package je zaměřena na bezproblémové propojení nejlepších zabezpečovacích prvků na světě s působivým vybavením, které umožní našim klientům pracovat i relaxovat na cestách."
To ostatně potvrzuje i nahlédnutí do kabiny, která je díky zvýšení stropu o cca 11.4 cm i nepatrně prostornější. Nechybí zde prémiově čalouněná komfortní sedadla, stropnice čalouněná Alcantarou, LED osvětlení s různými barvami, chytrá televize s úhlopříčkou 32 palců, Wi-Fi připojení, sound-systém Sony nebo přístup ke kamerám, které pokrývají 360° okolí vozu.
Nejpůsobivější na voze jsou přesto jeho bezpečnostní prvky. V tikové zprávě se například uvádí, že vůz je vybaven technikou schopnou potlačit blokování satelitní komunikace, nebo systémem detekujícím miny či výbušniny. Vůbec nejlepším prvkem výbavy by však podle AddArmor měl být datový a komunikační systém označovaný „911," díky kterému je vůz neustále monitorován skrze GCOS, tedy Global Special Operations Command Center.
V případě napadení tak může být posádka vozu přímo pod satelitním dohledem i v kontaktu s lidmi z Command Center. Systém navíc není pevně spjat jen s automobilem, ale jeho posádka ho může nosit neustále u sebe. AddArmor tak prý údajně zůstává v kontaktu se svými klienty vždy a všude.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?