Začátkem nového roku se objevily informace, podle kterých se automobilka SsangYong opět vrací na český trh, kde chce zaujmout svými modely ze segmentu SUV a off-road. My se samozřejmě těšíme, že si vozy vyzkoušíme i na vlastní kůži, do té doby se však musíme spolehnout na informace ze zahraničí. A ty vypadají velice slibně.
Jak se totiž sama automobilka pochlubila ve tiskové zprávě, ve model Rexton byl jmenován vítězem soutěže 4x4 of the Year 2018 britského časopisu 4x4 Magazine. Zároveň vyhrál také ceny Best Value a Best Overall off-roader. Britský magazín kladně hodnotil především výkon vozu a kvalitu jeho zpracování.
Alan Kidd, redaktor 4x4 Magazine, k ocenění dodal: „Rexton vyhrál v kategorii Off-Road i přes silnou konkurenci zahrnující pestrou škálu automobilů jako Jeep Wrangler JK či Toyota Land Cruiser a stal se tak nejlepším all-rounderem.“
Za pozornost však jistě stojí i účast automobilky na slavné Rallye Dakar, kde španělský SsangYong motorsport letos nasadil dva vozy a oba dojely úspěšně do cíle. V kategorii T1.3 (benzinová vozidla s pohonem dvou kol) dojela španělská posádka s vozem SsangYong Rexton DKR na 3. místě, což považuje automobilka za velký úspěch.
Svědčí to o spolehlivosti jejích vozidel. V kategorii automobily posádka zopakovala podobné umístění jako loni, když dojela na 33. místě. Samo dojetí do cíle je na Rallye Dakar obecně považováno za úspěch.
Model Rexton inzeruje už i české zastoupení automobilky, jehož dosud jediné dealerství je umístěno v Českých Budějovicích. Základní model s pohonem dvou kol vyjde na cenu od 714 900 Kč, varianta s pohonem 4x4 začíná na částce 866 900 Kč.
Rexton je přitom skutečně bytelným offroadem, který byl uvařen ještě podle staré školy. Základem jeho konstrukce je masivní rám, na kterém je posazena karoserie. Pod kapotou je zatím pouze jediný motor, 2.2 litrový naftový čtyřválec o výkonu 131 kW (181 koní) s maximálním točivým momentem 400 až 420 Nm - v závislosti na variantě 2x4 nebo 4x4.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.